handdator

Visa fullständig version : Kassein (eller i mitt fall Protec) vs. vassle

Arnoldisnumerouno
2010-01-10, 22:33
Jag vet att detta har varit uppe tidigare men kan inte hitta tråden. Har dock för mig att de aldrig kom ut något vettigt entydigt resultat ur den så jag drar igång en till och hoppas att jag inte blir lynchad med facklor och högafflar:)

Jag har det senaste året kört på protec (som är en blandning med både kassein och vassle) för att få ut det positiva av båda delarna men nu funderar jag på att gå tillbaka till enbart vassle på grund av den enorma prisskillnaden. Protec kostar 249 för 750 gram och 1 kilo vassle brukar ligga runt 150.

Jag dricker gainer efter träningen så proteintillskottet kan förekomma vid frukost, mellanmål, kvällsmål osv. Enbart för att få upp totala proteinmängden per dag alltså.

Det jag ville höra är om någon har något som helst negativt att säga om detta? Eller gör jag rätt som inte vill mata kosttillskottshajarna lika mycket längre?

Crocker
2010-01-10, 22:43
Mat räcker gott, det är nog inga problem alls snarare positivt, 1dl mjölk=3,4g Protein=80% kassein.

Pepz
2010-01-10, 22:44
vassle funkar fint.

Yeahvlen
2010-01-10, 22:45
Beror på hur din övriga kost ser ut. Kasein får man i sig i väldigt många andra mjölkprodukter.