handdator

Visa fullständig version : Mat för statisk uthållighet

Atliol
2010-01-09, 10:31
Då jag pysslar med något som kräver statisk uthållighet främst i benmusklerna så försöker jag få i mig sånt som jag hjälpa på lite.
Har nämligen hört att man lätt får kramp i benmusklerna vid brist på kalium?? Och jag vet att bland annat bananer och mineralvatten innehåller kalium, så därför äter jag det innan jag ska prestera fysiskt. (Kan liknas vid 90 grader, man sitter mot en vägg).
Stämmer detta?? Och finns det någon mer bra mat jag kan äta för just hjälpa kroppen mot mjölksyra.

Skriver inte ut vad det är jag gör, för tror inte så många här skulle veta vad det är i vilket fall. :cool:

Apos78
2010-01-09, 14:37
Kramp relaterat till mineralbrister syns nästan endast vid snabba förändringar som t.ex. en dialysbehandling. Med en normal kosthållning kan jag inte tänka mig att det är någon fara för att detta ska öka kramprisken. Att ta hand om laktatet klarar kroppen bra själv.

Nyfiken...vad gör du:)?

Atliol
2010-01-09, 16:11
Kramp relaterat till mineralbrister syns nästan endast vid snabba förändringar som t.ex. en dialysbehandling. Med en normal kosthållning kan jag inte tänka mig att det är någon fara för att detta ska öka kramprisken. Att ta hand om laktatet klarar kroppen bra själv.

Nyfiken...vad gör du:)?

Men det skadar väl aldrig att tänka på att äta extra kalium eller??

Montè heter det :cool: Något du vet vad det är??

Rickard
2010-01-09, 16:50
Montè heter det :cool: Något du vet vad det är??
Är det typ som trav fast man sitter på hästen istället för bakom?

Atliol
2010-01-10, 13:35
Är det typ som trav fast man sitter på hästen istället för bakom?

Kort och korrekt förklaring jaa :thumbup: