handdator

Visa fullständig version : Jackpot på tv4/+

Jorpa
2010-01-08, 10:08
Jackpot på tv4, finns det ett sämre program?
Nej det är ingen _pure_ hattråd mot programmet men det är så fult, falsk, omoraliskt, lurendrejeri!

Själv har jag aldrig ringt in men jag stör mig på att det inte åtgärdas, någon lag måste de bryta mot.

Har googlat lite där jag har sett klagomål på att dom tar betalt per 10e sekund i luren, och inte 10 kr per samtal, att pengarna inte sätts in på kontot fastän dom hävdar att pengarna kommer in på kontot samma dag.

För att inte tala om hur sjuuuuuukt mycket dom tänjer på gränserna, hur dom försöker suga ut vart enda öre som är möjligt, the greed.

"Under ett dygn kan verksamheten omsätta 200 000 till 300 000 kronor" - Wikipedia.

Vill citera lite ur programmet jag såg nyss, som fortfarande är på:

9:05 nytt ord
9:06 ordet börjar på K
.
.
massa samtal
.
.
9:15-Höjer stjärnvinsten(som ändå inte är ordet vi pratar om)
9:20 en verbal "ledtråd" en synonym
inga mer samtal
"oj oj oj nu fick dom som hörde en ledtråd, skynda er nu så kan ni ringa in"
9:25 "oj oj, nu får vi lite fler bokstäver
K_R_SM_
"ojoj vad kan de va" (man har 12 bokstäver att välja mellan 4 vokaler A A I O)
-massa snack
9:30 "oj oj oj mer ledtrådar" (nämner även ledtråden som hon nämnde 9:20 som skulle vara en fördel)
K_R_SMA
inga samtal, massa snack
9:33
KAR_SMA "oj oj oj vad kan de vara, ni kan vinna stjärnvinsten på 60 000 kr" (nej)
massa sirener, blinkande ljus, rasslande pengaljud
Fortsätter pusha tanken att man KAN vinna 60 000 kr.
9:40
Karisma !!!!!Rättsvar otroligt duktigt
Nytt spel.

Glöm inte att alla citat är i caps och skriks ut, orkade inte skriva i caps.

Är jag en grinig gammal gubbe som inte borde bry mig?
Är det inte olagligt?
Att antyda något, lura, ljuga, vinkla något så grovt som jag aldrig har sett.

åsikter!

Joggarn
2010-01-08, 10:25
Är okapabel till att titta på dessa program och tycker de är falska. Hoppas att det kommer att åtgärdas på något sätt framöver.

Joggarn
2010-01-08, 10:29
Är okapabel till att titta på dessa program och tycker de är falska. Hoppas att det kommer att åtgärdas på något sätt framöver.

EDIT: Tycker inte heller om frågor med 3 svarsalternativ till vissa program där man kan vinna t.ex en resa och där endast ett alternativ brukar vara väldigt uppenbart

MasterChief
2010-01-08, 10:55
Tja, visst är det dåligt. Men var specifikt ljuger dom tycker du? Sen får väl vuxna människor lära sig sålla lite själva. Det är ju inte bedrägeri.

Nitrometan
2010-01-08, 11:03
Du tittade alltså på programmet i 40 minuter?

Niklas W
2010-01-08, 11:12
Jag kan inte kolla på dessa program, stirrar hellre in i väggen.

KaptenKnäsvag
2010-01-08, 11:30
Jag har vunnit på TV4s Jackpott så jag är all 4 it :)

Jorpa
2010-01-08, 12:07
Du tittade alltså på programmet i 40 minuter?

Till och från :)
Ja jag är arbetslös!

tjabon
2010-01-08, 12:22
Jackpot är ett skitprogram med skitprogramledare.
5:ans Quizzo är också ett skitprogram med skitprogramledare.

Har dom problem med att fylla ut programtiden, så kan dom köra repriser
på gamla bra serier som Columbo, Baywatch, Star Trek m.m.

Jorpa
2010-01-08, 12:30
Vem är det som får pengarna som tjänas in? Kanalen? Eller har programmet köpt programtid som de sedan får göra vad de vill med.

Kan inte tänka mig att ett stort företag som tv4 skulle kunna sjunka så lågt som programmet men, vad vet jag

tjabon
2010-01-08, 12:46
Vem är det som får pengarna som tjänas in? Kanalen? Eller har programmet köpt programtid som de sedan får göra vad de vill med.

Kan inte tänka mig att ett stort företag som tv4 skulle kunna sjunka så lågt som programmet men, vad vet jag

Man upphör aldrig att bli förvånad ....:D
När det handlar om media och pengar, så finns det ingen botten ....

Nitrometan
2010-01-08, 12:57
2waytraffic heter bolaget som producerar programmet/formatet/idén. Det ägs i sin tur av Sony Pictures.

Om det är svenska 2waytraffic som driver programmet, vet jag ej. Det kan tänkas att de har sålt/hyrt ut rätten att använda idén till nån annan.