Visa fullständig version : Kompis luktar illa efter sömn.
Shakemynuts
2010-01-06, 20:51
Hallå, det är så att jag har en kompis som luktar otroligt fränt efter varje gång han sovit, räcker med bara 30-45 min så kommer det, parfym fungerar inte. Det är lite blandning av något fränt och stek os.
Vad kan detta bero på? Försökt googla lite och så, men inte hittat något alls.
Är det från munnen så är det bara det att man lätt blir torr i munnen när man sover.
Är det från övriga kroppen så har jag ingen aning.
Trapper Buzz
2010-01-06, 21:03
Jag har också en sådan kompis. Luktar kolstybb och bränd avföring; lite åt kattsk*thållet.
Säg till om du hittar nåt.
Gabriel174
2010-01-06, 21:05
"Kompis" :D
OnT: Ha munskölj bredvid när han vaknar? :thumbup:
gnagaren
2010-01-06, 21:05
Varför luktar du på din kompis när han sovit för?
Gabriel174
2010-01-06, 21:07
Varför luktar du på din kompis när han sovit för?
:laugh::laugh:
Men iofs så behöver man ju inte ställa sig två centimeter ifrån honom och lukta? Man kan ju känna en odör från några meters håll.
Trapper Buzz
2010-01-06, 21:09
Min polare skulle kännas på andra sidan Blå Hallen.
gnagaren
2010-01-06, 21:11
:laugh::laugh:
Men iofs så behöver man ju inte ställa sig två centimeter ifrån honom och lukta? Man kan ju känna en odör från några meters håll.
Sant. Jag har en kompis som, iaf brukade, vara dålig på att borsta tänderna. Han hade alltid äcklig andedräkt på morgonen när han kom till skolan och skulle av någon anledning jämt vara i ens face. Hyffsat jobbigt när man inte hade hjärta att säga att det luktade lik från hans mun :/
Gabriel174
2010-01-06, 21:31
Sant. Jag har en kompis som, iaf brukade, vara dålig på att borsta tänderna. Han hade alltid äcklig andedräkt på morgonen när han kom till skolan och skulle av någon anledning jämt vara i ens face. Hyffsat jobbigt när man inte hade hjärta att säga att det luktade lik från hans mun :/
Känner igen det där fenomenet lite för bra, tyvärr :cryout:
Wao på forumet har exakt samma problem :D:D <3 Andre
Shakemynuts
2010-01-07, 08:33
Juste, skulle sagt att det är från kroppen. Men det räcker med att sitta i andra änden soffan så känner man det.
Det är bättre efter att han duschat, bytt kläder och använt parfym, men till och med då är det krav endel.
Får försöka fortsätta luska.
hmm, ketos kan ju lukta lite räligt, typ aceton ,
Hade en bekant för 20 år sen som hade samma problem. Luktade pecka, även 10 minuter efter en dusch. Träffade han igen för 10 år sen, luktade lika illa då. Förmodligen något genetisk som verkar vara halvt omöjligt att bli av med. Hade en annan i lumpen vars fötter luktade riktigt groteskt. Dom luktade också alltid, även med fötterna i vars en spann med vatten, nytvättade, och med parfym i spannen...stanken trängde igenom ändå, så det var många timmar videofilm på luckan som man fick uthärda hans fotstank...
Det tråkiga för de personer som luktar illa på detta sätt är ju att det förmodligen aldrig är någon som verkligen säger till dem att de luktar illa konstant. Därför lär de ju också fortsätta lukta, då de inte vet om det.
_slipknot1_
2010-01-07, 09:39
Svätttt!!
Shakemynuts
2010-01-07, 09:48
Det tråkiga för de personer som luktar illa på detta sätt är ju att det förmodligen aldrig är någon som verkligen säger till dem att de luktar illa konstant. Därför lär de ju också fortsätta lukta, då de inte vet om det.
Absolut, men jag är ju ute efter att hjälpa. Men om det faktiskt inte går att göra något åt, så känner jag inte att jag vill säga det. Fast å andra sidan går det att bättra på lite genom att duscha och parfymera sig efteråt, änfast hans doft inte försvinner helt så kan man åtminstone göra det bästa av det.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.