Visa fullständig version : Dextropur under träning
Finns det några nackdelar med att ta dextropur under träning? Provade idag och fick mkt bättre tryck och det höll i sig i typ en timma.
King Grub
2010-01-03, 20:36
Inga direkta nackdelar, nej, om du har plats för kalorierna i dagsintaget utan att du tvingas skära ner på vettigare näringsgivare. Förutom för tänderna då.
Wilkedott
2010-01-03, 20:51
Uhm, vad exakt är Dextropur? Lät intressant om det både ger bra tryck OCH extra kalorier(vilket jag behöver då jag försöker lägga på mig lite)! =)
Det är druvsocker. Däremot är det inte något magiskt utan rätt "likt" andra sockerarter.
Okej :) Det jag blir pigg av egentligen är väl en rätt extrem blodsockertopp om jag inte har helt fel? Om jag tränar typ 4 gånger i veckan, ökar det risken nämnvärt för diabetes?
Eddie Vedder
2010-01-03, 21:15
Okej :) Det jag blir pigg av egentligen är väl en rätt extrem blodsockertopp om jag inte har helt fel? Om jag tränar typ 4 gånger i veckan, ökar det risken nämnvärt för diabetes?
Har du diabetes i släkten och/eller är du fet? Om du är både fet och har diabetes i släkten skulle jag ta det lugnt om jag vore du. Är du smal och sanar förekomst av diabetes i släkten behöver du knappast oroa dig.
Wilkedott
2010-01-03, 22:16
Alltså gör druvsockret ungefär det som PWO produkter gör?
Nej, inte alls.
NP_M får en positiv effekt och får bra tryck i träningen. Vad det kan bero på vet vi inte. Kanske att det finns mer energi framme och träningen därför går bättre.
Dextropure är glukos och kommer bara att höja blodsockret eller fylla på glykogenlagren.
De flesta PWO-produkterna innehåller NO-givare som öppnar blodkärlen, beta-alanin som buffrar mjölksyra, kreatin som ger mer styrka, koffein som piggar upp plus lite, till mer eller mindre verkningsfullt/-löst.
Eddie Vedder
2010-01-04, 07:29
Alltså gör druvsockret ungefär det som PWO produkter gör?
Nej det skulle jag inte påstå
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.