Visa fullständig version : Hur mycket brukar du dricka innan du går på krogen?
Hur mycket brukar du dricka innan du betalar in dig på krogen och hur mycket brukar du dricka väl inne på krogen?
Välj en typisk utekväll och inte en kväll där du bestämt dig för att dricka extremt lite/mycket...
Givetvis är det svårt att veta hur X antal öl påverkar ena personen, så vikt kan vara intressant att veta i sammanhanget så man får lite bättre uppfattning.
Tycker det varierar så otroligt mycket när man pratar med folk. Vissa nöjer sig med att ha druckit en öl/cider sen är de redo för utgång medan andra dricker minst en halv platta innan de börjar bli redo. Detta beror inte på att ena parten är mer lättberusad än den andra, utan hur pass berusad man vill bli.
Bear Grylls
2010-01-03, 16:55
Dricker väldigt sällan när jag går ut så när jag väl gör det behövs det inte så mycket mer än 4 öl för mig för att jag ska börja vingla ganska rejält. Sen kanske man köper 1 eller 2 öl ute för att hålla igång.
Eddie Vedder
2010-01-03, 16:56
På den tiden jag söp som mest drack jag alltid lagom mycket innan krogen för att inte komma in på krogen/bli utkastad. Det var undantagsfall som inte ledde till det ena av dom. Jag tror definitivt jag är en typ av person med en missbrukarpersonlighet. Det avspeglas i det mesta jag sätter mig in i.:(
3-5 öl brukar vara lagom.
hahavaffan
2010-01-03, 16:56
Innan krogen omräknat till ca 9-11st 33cl 5% öl. Sen blir det inte mycket väl inne :)
shadowfire
2010-01-03, 16:57
När jag var som värst, runt 19-20 år, så klippte jag 3/4 av en 75'a och en o annan starköl innan. Spydde oftast innan jag ens kom till krogen. Väl på krogen blev det inte så mkt dricka, ngn öl kanske bara och sedan en tequila vid stängningsdags. Sedan spydde jag igen.
Numera går jag aldrig på krogen, men skulle jag göra det så blir det väldigt återhållsamt både innan krogen och ute på krogen.
Poängen är salongsberusning vilket i praktiken är 7-8 öl 4-5% 33 cl öl. Sen blir det 1-4 öl till på krogen, man måste ju ha lite PRO ENERGY för PRO DANCE.
Slartibartfast
2010-01-03, 16:58
0-3 öl vanligen. På krogen ytterligare 1-3. Ganska standard nuförtiden då man är på krogen typ en gång varannan/var tredje helg.
WHITEFOLKS
2010-01-03, 16:59
Tycker folk att det är för dyrt på krogen eller någon annan anledning till de stora mängderna fördrickande?
Wille005
2010-01-03, 16:59
Blir väl en 2-3 bärs antingen hemma eller på billigt förkrökshak.
Denstillasittande
2010-01-03, 17:00
Runt 10st 33cl öl runt 5%, väl inne bruka de bli nån öl/shot/drink beroende på vad jag är sugen på.
Jag dricker ofta.
Tycker folk att det är för dyrt på krogen eller någon annan anledning till de stora mängderna fördrickande?
Det är givetvis inget annat än snålhet att man förfestar så mycket som man gör, även om många (kanske) hävdar något annat. :)
På juldagen blev det en flaska Minttu och 2st 0,5l 7% cider. Efter det så åkte vi på krogen och jag tror inte det blev mer än en liten cider där.
Annars är det väldigt olika, det beror helt på när man börjar dricka, vad man ätit osv.
Men säg 8-10 33cl öl (4,5 - 5,2 %) på förfesten och 2-4 öl på krogen. Brukar börja runt 20.00 med drickandet kanske. Snittar nog 12öl på en kväll kanske.
Är 173cm lång och väger förhoppningsvis 86kg nypissad direkt på morgonen.
Högst troligt är det social inkompetens som spökar.
von huff
2010-01-03, 17:02
14-16 cider eller 0,7 40%
Bear Grylls
2010-01-03, 17:04
Tror de flesta tycker att det är dyrt på krogen och just därför föredrar att dricka ner sig hemma först.
3-4öl innan krogen och 4-6öl där inne, gillar inte att stå tomhänt o dansa :)
von huff
2010-01-03, 17:07
Ibland orkar man inte gå til krogen för att det är så högt ljud och bråkmakare i farten så man sitter hellre hemma med kompisarna.Så kostar det en massa omman blir tvungen att ta taxi
Ungefär den mängd som motsvaras av 6-7 små starköl. I de flesta fallen är det nog lite i överkant, men det brukar sällan bli något alls på krogen.
Brukar bli 6-8st 33cl öl innan. Sen på krogen brukar det bli några öl och någon drink. Ibland blir det shots också.
Oftast ingenting, dricker på krogen. Blir väl kanske 2-3 shots eller något totalt under en kväll .
Om det är förfest med allt vad det innebär så kanske 2 öl där och 2 öl på krogen. Ser ingen fördel med att vara berusad utan föredrar mindre mängder för att ta bort lite "edge" på tillvaron.
När jag festade som mest strax under 1 liter 10%-igt vitt vin (goon), blandat med lite fanta.
MojjMojj
2010-01-03, 17:15
Drack på krogen. Förkrök är till 90% värdelöst, isf kan man lika gärna stanna hemma och fortsätta dricka och ha trevligt där.
Tror de flesta tycker att det är dyrt på krogen och just därför föredrar att dricka ner sig hemma först.
Högst troligt är det social inkompetens som spökar.
Det är givetvis inget annat än snålhet att man förfestar så mycket som man gör, även om många (kanske) hävdar något annat. :)
Som student med tillgång till studentpubbar så skiljer det inte många kronor mellan att dricka hemma och dricka på krogen. Men oftast tycker jag att för och efterfesten är fan så mycket bättre än själva utgången. Jag brukar själv hålla i många förfester, och då får man utöver så klart den billigare drickan, välja sitt umgänge, bra tillgångs på snacks, valfri musik, ingen toalettkö och ingen kö till baren :D
Så jag festar gärna hemma ganska länge och sedan bara ett par timmar på krogen innan det blir efterfest. Brukar bli 2-3 öl på krogen bara.
Jag brukar bli för full. 10-12 öl 5% 33 cl ungefär... Väl på krogen kanske 2-3 öl. Väger 75 kilo ungefär...
Som student med tillgång till studentpubbar så skiljer det inte många kronor mellan att dricka hemma och dricka på krogen. Men oftast tycker jag att för och efterfesten är fan så mycket bättre än själva utgången. Jag brukar själv hålla i många förfester, och då får man utöver så klart den billigare drickan, välja sitt umgänge, bra tillgångs på snacks, valfri musik, ingen toalettkö och ingen kö till baren :D
Så jag festar gärna hemma ganska länge och sedan bara ett par timmar på krogen innan det blir efterfest. Brukar bli 2-3 öl på krogen bara.
Håller med om att det ganska ofta är roligare med för/hemmafest, men jag tror att han som skrev först syftade på varför folk dricker så mycket innan krogen.
3-6 st. Beror lite på hur sällskapet ser ut och vilket uteställe som vi ska på.
Upptaget
2010-01-03, 17:22
Men oftast tycker jag att för och efterfesten är fan så mycket bättre än själva utgången.
Så sant!!
brukar oftast bli 8-9 st 50 cl 5.2 %, brukar funka ganska bra och bli riktigt bra och perfekt full på det, blir det fler än 2 st utöver detta kommer spyan har jag lärt mig efter alla år så.. Blir knappt aldrig nått på krogen, 1 öl händer väl att jag köper isåfall..
Igår blev det exempelvis 8 starköl, 50 cl på förfesten sen 3 öl på krogen.
2-5st 33cl öl brukar det bli innan utgång, bara någon enstaka när jag väl är där.
Senast blev det 3st på hela kvällen och andra gånger blir det mer, svårt att vara precis.
Och som Mental sa så kostar inte ölen på studentpubben mycket mer än hemma, tycker bara det är trevligare på förfesten vilket leder till någon extra öl.
Emil_Larsson
2010-01-03, 17:32
1-3st starköl/cider brukar det bli. Dricker det mesta på förfesten, blir billigast så.
Dock om det är specialerbjudanden som te.x. 20kr/öl som det är ibland så kan det bli 5-8st.
/Peace.
Älskar att förfesta oavsett om det gäller folk man känner eller totala främlingar. Det är här man kan umgås och prata utan att ha dålig musik på idiothög volym konstant i bakgrunden.
När folk ska ut sedan brukar jag mest av vänlighet stanna på krogen någon timme och dricka en öl. Priserna är helt galna, billigaste drickan på en vanlig studentkrog är fortfarande långt dyrare än om man köper själv.
En typisk utekväll för min del brukar vara att man käkar tillsammans runt 18 någon gång och då börjar man dricka i samband med maten. Ingen större mening med att komma till krogen före midnatt så vi säger att runt 00.30-01.00 hamnar man på första utestället som i regel stänger 03. Ett tag innan stängning går man till ett ställe som stänger 05 och man kanske går därifrån runt 04.30.
Under själva förfesten blir det lätt att man dricker mer eftersom det är i samband med mat och att man sitter och pratar och dricker i samband med det. Väl ute har man väl annat för sig än att hänga i baren och dricka? Kanske någon enstaka öl/drink/whatever för att hålla igång men för min del brukar det aldrig bli mycket alls ute.
dricker inte så mkt öht nuförtiden :P Ger inte så mkt att vara mer än smått påverkad
Antingen knappt något alls eller så alldeles för mycket. Brukar inte finnas något mellanting. :D
Anton Fräs
2010-01-03, 19:17
Festar inte så mycket men en vanlig kväll med förkrök så blir det ca. 5 dl sprit (eller motsvarande mängd cider), sedan 3-4 cider och 5+ shots. Det är dyrt att gå ut :(
Antingen knappt något alls eller så alldeles för mycket. Brukar inte finnas något mellanting. :D
Fan då e vi två.
10 öl på "förfest", sen kanske 5-10 till på festen/efterfesten. När jag va yngre kunde de bli 20 på förfest sen varierat antal på natten, då va man fattig, och drack till pengarna va slut :D
Idag blir det druckit så mycket man hinner innan man ska vidare, kan bli 5 kan bli 10. Alldeles för mycket iaf, men hjärnan är kvar i 20 års åldern när det gäller mängden öl den tror jag kan dricka på en kväll... :Virro
Som tur e så spelar iaf inte priset på öl någon roll längre i dagsläget, e jag törstig så har jag råd. Betalar gärna 20 kr för ett glas vatten att varva med om jag känner/kommer ihåg att det behövs.
En sjuttis Jim Beam/Jack eller liknanade, sedan är jag redo. Aldrig blivit nekad tillträde på krogen.
Clarkolofsson
2010-01-03, 20:17
Ca 3 liter öl
Mestalla
2010-01-03, 20:35
Ofta 10 bira innan typ, 3-5 väl på krogen och sen ett par när man sitter och varvar ner.
Alfred Nobel
2010-01-03, 20:42
Om jag ska ut på krogen börjar jag oftast dricka till middag och då blir det öl/vin till maten. Sen på "förfesten/när polarna kommer" korkar jag upp en flaska vin (vitt ~13%) eller sänker några bira - Låt säga 4-5 öl (33cl, 5.2%).
Oftast äter äter jag middag kl 19.00 och vi åker till krogen 24.00. Alltså blir det inte så värst mycket. Dock är jag inget fan till att kröka mig redlöst (längre) heller :)
Brukar väl bli runt en 8-10st öl (beroende på storlek+ alkohol %), väl ute blir det oftast typ 1-2öl och 1redbull-vodka typ. Har varit student utan studie lån och är nu arbetslös, så det blir så mycket man hinner med innan så det blir billigare :)
En kvarting gin och lite annat. Den här julledigheten har jag varit något av en semesteralkis.
Nuförtiden dricker jag ingenting "innan" krogen.
När jag väl är på krogen dricker jag max 2 drinkar 2 shots för att försöka hålla mig Salongs och inte gå över gränsen.
Jag blir en retard och sårar folk när jag är full och gjorde flera års uppehåll från alkoholen.
Dock förra året (2009) drack jag 2 ggr vilket jag ångrar enormt.
Glögg är så långt jag går alko-mässigt nuförtiden.
När jag väl dricker blir det väl upp emot en sjuttis innan krogen och 4-5 groggar/shottar där. Ska man göra något ska man göra det ordentligt, anser jag. För övrigt reagerar jag i en klass för sig på alkohol. Känner faktiskt ingen förutom kanske min egna bror som får så bra effekt på alkohol. Har bara hänt nån gång att man tappat talförmågan, men det var längesen. Folk brukar inte ens märka att jag är full, trots att jag kan ha hällt i mig upp emot 1l(Andra berusade människor, givetvis) :D
2-3 liter öl hemma. En till på krogen.
Jag dansar aldrig nykter.
Martin Löwgren
2010-01-03, 22:03
Vart en 70is senast ny på nyår (1a gången jag drack sen i sommras).
Gick väl sådär halvbra sen på krogen :thumbup:
Motorbreath
2010-01-03, 22:04
6-8 st 33cl ~5%
Varför jag dricker innan krogen? Ölen (33cl) kostar ca 50:-, och den kan man köpa först när man betalat inträde (wtf?) på ~100kr. Värt. Går inte ut på det stället särskilt ofta. Dricker hellre i valt sällskap.
Förut drack jag mycket innan utgång. Numera så blir det väl ett par öl före och ett par öl ute. Kan variera väldigt beroende på vart man skall och med vilka också för den delen.
Förr: massvis. Jag kunde bli klapp kalas på förfesten men har en enastående återhämtningsförmåga, så jag tar mig ut på krogen efter en halvtimme yrsel och en promenad i den friska luften.
Nu: inte alls. Jag tål så lite, och har därför råd att betala de 250 kronor det kostar att få mig salongsberusad+ (oavsett vilken krog det handlar om), och då är det roligare att få sitta och dricka i lugn och ro.
Järvskan
2010-01-03, 23:19
Beror ofta på omständigheterna, men ungefär 4-5 öl samt en snaps. På krogen blir det kanske ytterligare 3 glas bärs.
Försöker hålla mig till 6 cider 50cl.
Varierar dock, ibland 1l starksprit ibland 4 cider. Beror på humör och vad folk tvingar i en.
Brukar bli en 35:a och 3-4 öl/xider eller liknande, sen bara 1-2 öl max på krogen så man håller sig lagom kvällen igenom, dels för att det är mycket billigare och dels för att det är roligt att förfesta och bara sitta och snacka lite kompisar emellan, orkar inte vara på krogen hela kvällen/natten.
Dricker ca 7-8 50% öl innan krogen. Väl inne ca 4.
Lelle Pelle
2010-01-04, 02:32
50-70cl Kapten, och kanske någon öl, innan krogen. Väl ute 4-8 drinkar(aldrig öl), beroende på hur hårt förfesten slagit. Men då blir jag ju grisfull varje gång också, som är extremt underhållande för mig, men kanske inte för min omgivning.
Personligen så har det där aldrig funkat för mig, ju fullare jag blir innan krogen desto mer pengar bränner jag när jag väl kommer dit. "Mycket vill ha mer", som det heter. Billigast brukar det bli när jag kommer helt nykter till krogen, då klarar mig oftast på ett par öl.
Däremot så är jag rätt trött på krogen, i alla fall i min hemstad, därför sitter jag så länge som möjligt på förfesten tills någon medelst milt våld släpar mig därifrån. ;)
För att svara på topic så brukar det väl bli 6-8 starköl alternativt en kvarting starksprit innan utgång.
Brukar bli 3-4 öl på förfesten, sen ungefär lika mycket till på krogen.
Siktar på så hög promille som det möjligen går att smuggla förbi vakten, som iof är rätt högt i våran lilla by i norrland.
Plus beror det mycket på ifall förfesten börjar 11, 16, 19 eller typ 22 på kvällen.
annars är en fickplunta bra, ett glas dricka kostar bara 10 kr på krogen :D
miss_incorrigible
2010-01-04, 06:16
Mycket litet. Så här långt har jag förstått att det till viss del handlar om att inte behöva betala så mycket för en fylla när man väl är ute för att drinkar och sprit är dyrt.
Hemma i Sverige blir det 6-8 st starköl eller motsvarande mängd i grogg men i USA är det ingen av mina vänner som vill förfesta med mig :(.
Förfesten är ju en underbar tillställning där man umgås med vännerna i lugn och ro, för att sedan träffa nytt folk på krogen och förhoppningsvis avslutas kvällen med en efterfest fylld av både nya och gamla vänner.
Turbonisse
2010-01-04, 09:20
Plus beror det mycket på ifall förfesten börjar 11, 16, 19 eller typ 22 på kvällen.
Men 3-5 öl kanske?
Splittar kanske en flarra vin med en polare.
6-7 öl, 33 cl, 5.6% innan krogen brukar det oftast bli. Dricker jag däremot 50 cl så blir det fortfarande 6-7 stycken. Bjuds det på sprit i form av shottar eller groggar så tackar jag sällan nej :)
Inne på krogen blir det 1-2 öl - det brukar räcka för att inte ha ångest över bakfyllan/att det gick för mycket pengar dagen efter.
I England är det så pass billigt att jag oftast inte dricker något hemma.
Har jag svenskar på besök blir det naturligtvis en visit i groggträsket innan utgång, varvat med cigaretter och snus. åååå snus.
hahavaffan
2010-01-04, 12:31
Högst troligt är det social inkompetens som spökar.I mina kretsar, studenter that is, är det till 90% priset. Ett flak öl köpt i tyskland för 70kr eller två stora starka ute för 100kr... valet är lätt :D
Förfestandet står alltid för 90% av alkoholen under aftonen. Brukar inte bli mer än 1-2 cider / drinkar på krogen, ofta inget alls pga förgrundandet. Och ja, det är säkerligen mycket pga "snålheten" / studentekonomi osv. Men så är jag en sån som sällan festar/går ut, men när det väl görs, görs det "hårt" istället.
Pudzianovski
2010-01-04, 15:22
Oftast 2-6 st starköl. Fördelat på följande vis: 1-3 st 7,3% och resten 5,2% (alla 33cl.) Kan bli en 4:a Whisky ibland också. Dricker dock väldigt sällan nu för tiden. Ca. 4 gånger om året kanske.
Kebab-Arne
2010-01-04, 16:55
Såklart väldigt olika från gång till gång. Men en 6-8 öl hemma/förfest, sen brukar det bara bli 2-3 öl eller drinkar på krogen är nån form av standard. Får ofta med mig öl från förfesten, får för mig att jag tagit med för lite så lägger alltid ned lite extra. Lägger ölen i en påse i cykelkorgen, alltid legat kvar också. Förfest är oftast kvällens höjdpunkt. Alkohol gör mig trött så brukar tråkigt nog vara för trött för efterfest.
Doctor Snuggles
2010-01-04, 17:00
Jävla knarkare är ni allihopa. :MrT:
3-4 öl möjligen en whisky på det sen 3-4 öl ute. En av ölen kan bytas mot en drink ute.
När man var student så blev det mycket mer än så då det är billigare, allra helst pumptömning vid jul eller terminsavslutet vid sommaren. Gött när de sänker ölpriset med en krona varje timme.
Jacksatan
2010-01-05, 09:05
bor i stockholm så det går inte dricka mer än 2-4 öl innan man går ut; kommer inte in nånstans annars.
Om det dricks blir det en flaska/champagne eller vin, och då somnar jag innan jag hunnit ut på krogen :P
Fettecke
2010-01-05, 13:03
Om det dricks blir det en flaska/champagne eller vin, och då somnar jag innan jag hunnit ut på krogen :P
:hbang:
För min del ligger det kring 6-9st 500ml Norrlands guld(oftast), köper sällan något inne på krogen, kanske 1 eller 2st 33cl glas om det blir någon lugnare sitta-och-prata-stund under kvällen...
vansinne att köpa på sig en fylla när man väl har betalat in sig... Det finns andra sätt att kasta bort sina pengar på :p
BrorDuktig
2010-01-05, 13:06
Siktar på så hög promille som det möjligen går att smuggla förbi vakten, som iof är rätt högt i våran lilla by i norrland.
annars är en fickplunta bra, ett glas dricka kostar bara 10 kr på krogen :D
Typsikt svenskt beteende, för snål att supa ute. Du har aldrig blivit ertappad av vakterna att spetsa dina läskeblask inne på krogen då?
miss_incorrigible
2010-01-05, 17:15
...fast jag brukar alltid starta kvällen med en känsla av "fan vad det ska supas här, jag ska bli så jäääälah full så att jag inte vet vart jag vaknar :hbang: och fan vad jag e bäst yääääääääääääää!!!" :hbang:
Men det blir nästan aldrig så. *grr*
Typ 6-8st 33cl 5%-öl, kanske nån drink eller två
Att gå ut på krogen utan att vara berusad är ju olidligt.
TheycallmeP
2010-01-05, 19:14
Brukar dricka mig så full att jag bara kan köpa mig en öl inne på krogen, innan jag bli utslängd.
Typsikt svenskt beteende, för snål att supa ute. Du har aldrig blivit ertappad av vakterna att spetsa dina läskeblask inne på krogen då?
Nepp. Varför betala 96 kr för cola och vad som antagligen är hembränt (då det oftast är ren sprit i fel sorters flaskor) när jag får ut exakt samma sak för en tiondel av pengarna?
På en pub är det däremot en annan femma. Dit går man för att ha trevligt och umgås.
Agazza är båd klok och ekonomisk!
Det är HUTlösa priser på krogarna! Varför betala så mkt när man kan bli go på någonting billigt hemma? :)
Salongs räcker som sagt!
Öl/Cider på en Pub är ok.
Gjorde själv så när jag var 18 år, dock en engångsföreteelse. Nu dricker jag ej längre, så det blir oftast några koppar kaffe för att ladda innan man går ut o skakar rumpa. :)
Upptaget
2010-01-05, 19:36
Du har inte tänkt på att det finns folk som studerar och att betala 100 spänn för en drink med studiebidrag är kanske inte så smart?? fattar för övrigt inte heller varför det skulle vara just ett svenskt beteénde..
mangemani
2010-01-05, 19:37
dricker inte i vanliga fall och går aldrig på krogen.
men nu på nyår så gjorde man ett undantag,vi förfestade hos en kompis,jag och tjejen tog oss inte ut ur lägenheten,så det blev en del;)
Champagne på nyår är helt ok, Mange! :)
BrorDuktig
2010-01-05, 19:42
Du har inte tänkt på att det finns folk som studerar och att betala 100 spänn för en drink med studiebidrag är kanske inte så smart?? fattar för övrigt inte heller varför det skulle vara just ett svenskt beteénde..
Fråga vilken ordningsvakt som helst så lår du få veta vad han tycker om svenskars dryckesvanor och hur fulla de är innan de går ut. Men visst det kostar att ligga på topp och supa i Sverige (iaf på krogen). Dock så kommer jag ihåg att det var jäkligt billigt att supa på studentpubarna, särskilt när de hade bartömning.
Mycket så det blir så billigt som möjligt.
Ca 12 starköl när man går ut med grabbarna, ska man ut och träffa tjejer så får man vara lite lugnare.
Jag förstår varför folk gör som de gör trots att jag själv inte går på krogen. Det är dyrt att dricka på krogen, 60 spänn minst för ett glas noname blasköl, för att inte tala om drinkarna med en massa juice och energidryck i. Det är inte snålt att förkröka, utan verkligen smart. Är man inte rik så är det dumt att försöka bli full med ett pålägg på 500%.
Lövbiffen
2010-01-05, 20:31
Då jag brukade gå ut så drack man väl mellan en halvliter till en sjuttis sprit innan och sen på vägen till krogen för att man skulle blomma ut ordentligt där inne :P
Nu dricker jag inte så ofta längre och när jag dricker så blir det inte så stora volymer, alkohol är bra överskattat!
Typsikt svenskt beteende, för snål att supa ute. Du har aldrig blivit ertappad av vakterna att spetsa dina läskeblask inne på krogen då?Typiskt ungt/fattigt beteende, knappast svenskt. Har gjort det här med whiskey. Bara bad om ett tomt glas i baren, sedan tog jag fram den medhavda pet-flaskan täckt av kompisar och fyllde på. Funkade utmärkt.
När en bar/nattklubb tar 70 kronor för en öl eller 110 för en drink med 4 cl alkohol så har det gått för långt. Då smugglar jag gärna in sprit (har bara gjort det 1 gång märk väl) i ren protest. Det är riktigt sunkigt att ta så mycket betalt.
Jag förstår varför folk gör som de gör trots att jag själv inte går på krogen. Det är dyrt att dricka på krogen, 60 spänn minst för ett glas noname blasköl, för att inte tala om drinkarna med en massa juice och energidryck i. Det är inte snålt att förkröka, utan verkligen smart. Är man inte rik så är det dumt att försöka bli full med ett pålägg på 500%.Verkligen. Min ekonomi räcker inte längre för min barnota så det får bli endast förkrök fr o m nu.
Tom Warrior
2010-01-05, 23:30
Har Ni inte hört talas om T-Röd? Även kallad Terror Röd, T-Rex, etc etc? Det är en billig och jordnära fylla.
EDIT: Även mycket lätt att smuggla in på uteställen o. dyl. då det inte krävs mycket för att ge effekt. En mycket potent produkt.
Brukar ligga mellan en 0.7 - 1 L. sen blir det någon cider eller öl på krogen.
Typiskt ungt/fattigt beteende, knappast svenskt. Har gjort det här med whiskey. Bara bad om ett tomt glas i baren, sedan tog jag fram den medhavda pet-flaskan täckt av kompisar och fyllde på. Funkade utmärkt.
.
*slap*
Det är däremot inte okej.
Går jag till något nattklubbs liknande så blir det kanske 8-9 33cl öl innan, detta för att jag är en snål student och dricker inget ute, samt att jag föredrar förfest över utgången så den brukar bli ganska utdragen.
Blir det däremot något schyst ställe där man kan sitta ner och snacka blir det oftast ingen dricka innan och 5-10 öl ute beroende på hur trevligt man har det.
*slap*
Det är däremot inte okej.Ah :/
En gång är ingen gång antar jag!
Jag brukar dricka så pass mycket att jag bara behöver köpa 2-3 öl och nån enstaka grogg inne på krogen för att minimera kostnaderna.
*slap*
Det är däremot inte okej.Vill utveckla bara. Just i detta fallet har jag nog tillfört kassan i denna bar 500 spänn om inte mer. Att dom då får diska ett extra glas för att jag faktiskt vill bli full ute tycker jag inte är så illa. Blaskig öl och tunna drinkar. Det var omöjligt där att få den kicken. Folk kanske svarar då "vad gör du då ute". Visst, hade kunnat sitta hemma vid datorn och dricka whiskey, men jag tycker det är roligare att dricka med folk på ett uteställe. Och hade jag istället druckit whiskeyn hemma och aldrig gått till baren ifråga så hade även de förlorat. Förlust-förlust-situation. Nu blir det istället vinn-vinn.
Vill utveckla bara. Just i detta fallet har jag nog tillfört kassan i denna bar 500 spänn om inte mer. Att dom då får diska ett extra glas för att jag faktiskt vill bli full ute tycker jag inte är så illa. Blaskig öl och tunna drinkar. Det var omöjligt där att få den kicken. Folk kanske svarar då "vad gör du då ute". Visst, hade kunnat sitta hemma vid datorn och dricka whiskey, men jag tycker det är roligare att dricka med folk på ett uteställe. Och hade jag istället druckit whiskeyn hemma och aldrig gått till baren ifråga så hade även de förlorat. Förlust-förlust-situation. Nu blir det istället vinn-vinn.
Håller klart med om varför man gör det. Om det inte vore för alkohollagen och om jag gick ut, hade jag lätt tagit med mig egna öl, godare och mycket billigare dessutom. :D
Har andrat mig enormt med aldern och behover inte langre dricka for att ha kul. Jag dricker ingenting innan jag gar ut, dricker gor jag pa krogen. Val darute blir det tva glas, mojligen ett tredje, vare sig det ar 2 drinkar, 2 glas vin eller 2 ol, eller kombinationer darav sedan bubbelvatten efter det. Pa detta satt glider man ej runt drangfull utan kan tala och skoja med andra manniskor men haller sig anda skarpt sa man kan lasa av icke-verbal kommunikation (kroppssprak/ogonkontakt).
aldrig tänka på hur mycket jag drickar faktiskt. Jag nojjar aldrig över det och jag är ofta törstig i alkohol (när det är fest). Vakterna vet vem jag är och när man går ut varje vecka så lär vi känna varandra, därav att det inte spelar så stor roll hur mycket jag druckit innan.
hendrong
2010-01-14, 05:33
Man dricker så att man är precis lagom full när man går ut, och väl ute fortsätter man dricka för att upprätthålla den fyllan.
Trapper Buzz
2010-01-14, 14:40
Stortsett ingenting; dricker som folk på kontinenten gör, på stället.
Men oftast går jag ingenstans. Sett alla trapphus och containrar. :cool:
clinteastwood
2010-06-12, 10:32
blir väl minst 5 liter öl idag sedan kan det ju alltid bli mer, typ sprit:)
Blir nog en kvarting plus 3-4 öl då jag går ut. Vilket iofs är sällan.
så det räcker med 1-2 tequila på krogen för att bli party!
champion
2010-06-12, 20:31
4-5 öl sedan 1 öl på krogen.
Brukar inte dricka alt för mycket innan krogen. Hatar när fyllan peakar vid typ 10-tiden och sen blir man bara seg o degig. Bästa är typ 2-3 öl eller lite psrit/vin innan och sen går man till ett billigt ställe på stan och shottar för 100-200 spänn och sen kör man. Har jävligt svårt för att dosera alkohol på ett vettigt sätt. Tycker det är så olika för mig hur mycket jag kan supa innan jag fackar ur varje gång.
nu var det nästan ett år sedan jag var full. Men när jag gick ut så drack jag tillräckligt mycket innan krogen så jag ej skulle behöva köpa bärs där inne (yes you can call me cheap), betalar fan inte 60 kr för en, ofta ljummen, öl. så gott tyckar jag inte att det är. Sen upplevde jag också att det var ganska bra att sluta dricka vid 22-2230 för att slippa bli så jävla bakis nästa dag.
Fem, sex öl innan krogen med vänner och sedan en två-tre öl eller ett par drinkar på krogen. Känner inget behov av att gå på krogen ensam så att det blir så pass mycket förkrök är enbart för att det är socialt. Skulle heller aldrig få för mig att förkröka för mig själv hemma om jag skulle på krogen efteråt, det måste ju vara det tråkigaste och mest deprimerande som finns.
ViktorLarsson
2010-06-12, 21:32
Så olika.
Nu när jag skaffat ett slags bar-kort får jag öl för 25kr hela sommaren och man kan ju inte säga att det blir färre öl då mot innan. :D
Brukar annars dricka ordentligt före (om jag har planer att bli ordentligt full) 7 stor stark, och bara "underhålla" fyllan med 1-3 öl beroende på kvällens gång.
/Peace.
Dricker väldigt sällan så det brukar inte bli mer än 5-10 öl sammanlagt under kvällen, varvid de flesta dricks på förfesten/festen innan man vinglar in på krogen :D
14-16 cider eller 0,7 40%
Fifan måste bli mycket pissaom du drar så många cider.
jag dricker istort sett bara groggar med vodka. Öl dricker jag inte pga att man måste pissa så jävla mycket, blir så jävla full med vätska i magen också.
filmjölk
2010-06-12, 23:25
Inget. Jag går sällan på krogen, och när jag väl gör det så blir det 2-3 öl och en snaps.
berusningsdricker gör jag enbart ensam, då blir det en flaska kron vodka framför datorn.
Verbatim
2010-06-12, 23:36
Eftersom krogen är skittråkig så brukar det krävas att man är dyngrak före det framstår som en bra idé. Så för att svara på frågan, för mycket.
Skulle heller aldrig få för mig att förkröka för mig själv hemma om jag skulle på krogen efteråt, det måste ju vara det tråkigaste och mest deprimerande som finns.:em:
Eftersom krogen är skittråkig så brukar det krävas att man är dyngrak före det framstår som en bra idé. Så för att svara på frågan, för mycket.Ja.
von huff
2010-06-13, 10:20
Fifan måste bli mycket pissaom du drar så många cider.
jag dricker istort sett bara groggar med vodka. Öl dricker jag inte pga att man måste pissa så jävla mycket, blir så jävla full med vätska i magen också.
Pissar alltid med 20 min mellanrum:)Dricker lite mindre nuförtiden eller mindre innan krogen och mer på krogen.
Jag dricker oftast lite för mycket innan krogen 8-10 åbro 7,3% eller en sjua Jim beam.
Raschmus
2010-06-14, 08:28
Oftast otroligt lite innan utgång. Väl där inne sjuka mängder.
Anton Fräs
2010-06-14, 09:07
What stevebc said..
Finns det en typisk utekväll ?
alltifrån inget innan krogen till kopiösa mängder så ända anledningen att man kommer in är att nån känner vakterna...
Och väl där inne allt ifrån ingenting till den nivån då vakterna helst skulle vilja att man gick därifrån
Wille005
2010-06-14, 13:32
Jag ska aldrig mer dricka. :)
Dricker inget alls.. röjer endå satan när jag är ute och festar, ingen party pooper här inte !
Sedan jag blev singel så blir det väl typ en halv platta öl innan krogen och någon kanna som man delar med polaren/polarna inne på krogen.
Jag drack knappt aldrig förr men nu har det blivit minst en gång varje helg.. kalla mig deprimerad!
Jag dricker oftast lite för mycket innan krogen 8-10 åbro 7,3% eller en sjua Jim beam.Helvete.
Update: en flaska vin i princip.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.