Visa fullständig version : Vad tycker ni om Fitness24seven?
Har sett att det kommer öppnas några nya anläggningar i Göteborg och undrar lite vad ni som tränar/jobbar på befintliga anläggningar tycker om dem?
Gym som har öppet dygnet runt? Kan inte vara dåligt om du frågar mig. Hatar mitt nuvarande gyms öppettider. :|
The_RobRoy
2010-01-03, 11:50
Bra, förutom att några jävla lodare själ hantlar på min anläggning *grr*
Tränar på 2 anläggningar i HBG. Det negativa där är:
Krassliga bänkar (några är för smala så att skulderbladen hamnar utanför när man ligger på dem)
Krassliga stänger överlag (lär väl inte va nåt problem på en ny anläggning dock)
Endast hantlar upp till 40kg
Dock som sagt trevliga öppettider och belägrat 2min från där jag bor, duktigt smidigt.
Mycket kan de ju säkert ha förbättrat till de nya anläggningarna dock. Bara mina 2 cent.
Gym som har öppet dygnet runt? Kan inte vara dåligt om du frågar mig. Hatar mitt nuvarande gyms öppettider. :|
Nej, öppet-tiderna är knappast något problem. Tänker snarare på utbydet av träningsredskap samt hur väl det städas och liknande.
Gym som är obemannade har ibland en tendens att bli jävligt grisiga på toaletter och liknande.
Jag tycker det är grymt. Bästa möjliga öppettider, bra utbud av hantlar och maskiner, rent, mycket prisvärt. Dessutom har du med medlemskap tillgång till alla anläggningar i Sverige. Asbra.
Plus
Alltid öppet även röda dagar
Du får vara ifred eftersom ingen känner dig (då man kan byta gym hela tiden), perfekt inför tävling.
Stretch/magtränings hörna
Minus
Hantlarna går typ bara upp till 40kg
Stängerna är kinesiskt skit (mycket tjockare än tävlingsstänger)
Ergonomiska jävla skit bänkar (formade efter ryggen så det inte går att göra övningar där du vill andvända bänken på annat sätt)
Vissa av maskinerna känns inte som om du får ut hela rörelsen
Låg musik
Offseason träningen kan i alla fall inte jag köra där då det inte finns så tunga vikter
Offseason träningen kan i alla fall inte jag köra där då det inte finns så tunga vikter
Menar du fria vikter? De som jag testat är det verkligen ingen brist för att kunna lasta 300+.
Mina minus: halvkassa stänger, saknar tunga hantlar.
Nya Plus-anläggningen på Värnhem (Malmö) är himla trevlig.
Plus
Alltid öppet även röda dagar
Du får vara ifred eftersom ingen känner dig (då man kan byta gym hela tiden), perfekt inför tävling.
Stretch/magtränings hörna
Minus
Hantlarna går typ bara upp till 40kg
Stängerna är kinesiskt skit (mycket tjockare än tävlingsstänger)
Ergonomiska jävla skit bänkar (formade efter ryggen så det inte går att göra övningar där du vill andvända bänken på annat sätt)
Vissa av maskinerna känns inte som om du får ut hela rörelsen
Låg musik
+1 på allt.
Technogym bänkpressen är skit likaså racken för böj. Men det bästa är att det är billigt alltid öppet och jag faktiskt får vad jag betalar för.
Vet inte vad just du har för mål med träningen, men för mig är det ett värdelöst och dyrt gym. Dålig utrustning, för många maskiner som kostar pengar och höjer medlemsavgiften och vad jag upplevt som rätt kass stämning.
Kul att så många vill dela med sig av sina åsikter.
Förstår att det kan skilja ganska mycket på anläggningarna beroende på storlek, hur gamla de är samt hur mycket folk som tränar där.
Det är ju som på ganska många ställen att man får vad man betalar för sedan får man ju oxå överväga om bristen på tunga hantlar gör så mycket när det ändå är så få övningar som de använd i. (för mig alltså)
Fortsätt gärna ge fler kommentarer!
WHITEFOLKS
2010-01-03, 16:08
Anläggningarna i sig är väl inte direkt superbra när det kommer till fria vikter, speciellt om man behöver hantlar över 40kg.
Stänger + vikter för marklyft och sånt finns så det räcker.
Konditionsmaskinerna brukar vara bra och det brukar finnas variation, crosstrainer, löpband, cykel, roddmaskin osv.
Priset är bra om man inte har en atletklubb eller liknande i krokarna. Det är inte ofta man får gymkort för 199kr/månad. (Iaf inte i Stockholm).
Att ha tillgång dygnet runt är ju jättebra för vissa och totalt oväsentligt för andra.
maximuscle
2010-01-03, 16:23
kör själv där och kostar mig 150kr i månaden så jag tycker der priset e dunderbra bra för det jag får! sen vill man ha bättre och nyare redskap oc högre hantlar skall man nog ta ett annat gym då det bara fnns upp till 40kg ( men det räcker för mig, dock lite lätt i hantelrodd :) )
Jag signade under en kampanj i Malmö och betalar 99 kronor i månaden, tror jag har 8 anläggningar att välja på. Tycker det funkar kanon hittills. Har någon anläggning här som har hantlar upp till 45kg eller så.
Degpekka
2010-01-03, 22:06
Tränar på 2 anläggningar i HBG. Det negativa där är:
Krassliga bänkar (några är för smala så att skulderbladen hamnar utanför när man ligger på dem)
Krassliga stänger överlag (lär väl inte va nåt problem på en ny anläggning dock)
Endast hantlar upp till 40kg
Dock som sagt trevliga öppettider och belägrat 2min från där jag bor, duktigt smidigt.
Mycket kan de ju säkert ha förbättrat till de nya anläggningarna dock. Bara mina 2 cent.
Den ena anläggningen(södergatan) är ju relativt nyöppnad...
Den ena anläggningen(södergatan) är ju relativt nyöppnad...
Haha jaså? Ja det är ju den bättre av de två men jag lär leta upp nytt till hösten. Verkar ont om någorlunda prisvärda alt. dock :(
Lite kul att den som ska öppna i Mölndal ligger rakt över gatan från Sportlife express som öppnade där i Augusti.
Kul att folk gnäller om att det inte finns hantlar över 40 kg. Kör själv med 6 kilos hantlar=)
Kul att folk gnäller om att det inte finns hantlar över 40 kg. Kör själv med 6 kilos hantlar=)
Tja, för vissa är det ju ett problem. :)
Baskagge
2010-01-04, 17:26
Får nog testa den nya anläggningen på Kungsgatan i Göteborg. Man kanske kan få dem att köpa in större hantlar. Sjukt billigt jämfört med mitt nuvarande gym i alla fall - 199 kr i månaden istället för 600 kr.
Tränar på en nyöppnad anläggning i Stockholm/Hammarbyhöjden och den är än så länge i bra skick. Saknas kanske nån maskin som tex riktig benpress och en bra dips/chins-ställning men sånt ser man ju om man går och provtränar. Avdelningen med fria vikter är ibland överfull medans ett rum där endast tjejer får träna istället står tomt.
Tränar där för att det alltid är öppet och är det närmaste gymmet där jag bor.
Tränar på en nyöppnad anläggning i Stockholm/Hammarbyhöjden och den är än så länge i bra skick. Saknas kanske nån maskin som tex riktig benpress och en bra dips/chins-ställning men sånt ser man ju om man går och provtränar. Avdelningen med fria vikter är ibland överfull medans ett rum där endast tjejer får träna istället står tomt.
Tränar där för att det alltid är öppet och är det närmaste gymmet där jag bor.
Har sett att vissa gym har stretch-rum där det oftast bara är tjejer som använder dem. Men speciella rum där bara tjejer får träna är nytt för mig.
Har sett att vissa gym har stretch-rum där det oftast bara är tjejer som använder dem. Men speciella rum där bara tjejer får träna är nytt för mig.
På de översiktskartor jag sett är har Fitness24Sevens gym en avskiljd yta (uppemot 15-20% av gymmet) reserverat endast för kvinnliga tränande.
http://www.wellness24seven.com/2b/library/files/122/3dkarta_1.gif
På de översiktskartor jag sett är har Fitness24Sevens gym en avskiljd yta (uppemot 15-20% av gymmet) reserverat endast för kvinnliga tränande.
http://www.wellness24seven.com/2b/library/files/122/3dkarta_1.gif
Ja, där ser man. Hade bara kollat på kartan över Mölndalsgymmet och där finns det ingen avdelning för tjejerna.
Finns många olika hantelövningar? 40kg är ganska lite i hantelrodd eller shrugs
malfunction
2010-01-08, 10:24
Fitness 24/7 Plus i Lund är bra för dom har tävlingsstänger, hantlar upp till 50 kg och snygga yogabrudar. Alla andra anläggningar jag varit på (både i Skåne och Stockholm) har hantlar upp till 40 kg, sketna skivstänger, kassa dip/chinsmöjligheter osv osv.
Dock är det, för mig, oslagbart med 24 timmars öppet 365 dagar om året och att man får träna på alla deras anläggningar (bor i Stockholm men är en del i Skåne). Jag saknar verkligen inte "vanliga" gyms öppettider på t.ex. helger eller att dom stänger helt så fort det är en röd dag. Priset är ju minst sagt gjutet också, tror jag betalar 169 kronor i månaden som student.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.