Visa fullständig version : Göra något speciellt under en tid.
Är 19 år gammal och arbetslös. Eftersom jobb i Sverige är svårt att få just nu och jag inte har något bättre för mig så är jag öppen för allt. Hade kunnat åka var som helst och jobba, förhållandena spelar ingen roll så länge jag tjänar pengar. Det är liksom meningen, jag kan jobba på antarktis om det skulle vara så, bara lönen bra då. Någon som har tips?
Typ något fiskeställe i nordligaste Norge eller nåt? (:
Åk ner till antarktiskt och jobba där då?
Mr.Sjöborg
2010-01-02, 13:31
Ner?
upp nEr vÄNster hOger :hbang::D:(*cry*:(
hendrong
2010-01-02, 13:38
Du kan åka till Australien och resa runt och jobba! Jag gjorde det nio månader, upplevde att det var mycket enklare att hitta jobb där än här.
Telefonförsäljare kan man väl alltid få jobb som?
Ner?Ja, antarktisk ligger "neråt", medan arktis ligger "uppåt".
Telefonförsäljare kan man väl alltid få jobb som?
Har precis kommit hem från Barcelona där jag jobbade som telefonförsäljare i tre månader. Aldrig mer, aldrig mer. :D
von huff
2010-01-02, 15:13
Sälj rumpa i Amsterdam:)Nä men ta reda på vad som finns, satsa på nåt land där du kan språket, Sutralien funkar säkert bra.Hör efter på Hotell och liknande, men räkna inte med bra lön
Sälj rumpa i Amsterdam:)
Sutralien funkar säkert bra.Hör efter på Hotell och liknande, men räkna inte med bra lön
Kör de mkt Kama Sutra i Sutralien? :D
spoonchest
2010-01-02, 15:23
http://www.legion-recrute.com/se/
*Ett plus är ju iaf att du lär dig ett nytt språk*
Ja, antarktisk ligger "neråt", medan arktis ligger "uppåt".
Antarktis. Utan k på slutet.
Om du är intresserad av att jobba i sverige så rekommenderar jag att du tar truckkort, finns gott om jobb söderut!
I Restaurangbranschen kryllar det av jobb!
Bear Grylls
2010-01-02, 18:07
http://www.legion-recrute.com/se/
*Ett plus är ju iaf att du lär dig ett nytt språk*
Hehe, legionen skulle ju ändå vara rätt najs om det inte var så att man var bunden att vara med i 5 år. Nytt språk och lite cash varje månad + att man inte behöver betala för mat och boende :D
hahavaffan
2010-01-02, 18:08
Åk ner till antarktiskt och jobba där då?:D
För det första finns det jobb i Sverige. Men har du lite pengar att starta med så flyg ner till Australien och jobba och chilla ett halvår eller ett år. Det är gött!
Hehe, legionen skulle ju ändå vara rätt najs om det inte var så att man var bunden att vara med i 5 år. Nytt språk och lite cash varje månad + att man inte behöver betala för mat och boende :D
En kompis (även medlem här, han kanske fyller i mer info om han vill) testade gå med och det är inte alls lätt. Många som söker och inte alltför många platser. Kanske var ett lågkvalitetsförband någon gång i tiden då det saknades villiga, men idag verkar man kunna sålla ganska mycket.
Bear Grylls
2010-01-02, 18:22
En kompis (även medlem här, han kanske fyller i mer info om han vill) testade gå med och det är inte alls lätt. Många som söker och inte alltför många platser. Kanske var ett lågkvalitetsförband någon gång i tiden då det saknades villiga, men idag verkar man kunna sålla ganska mycket.
Jaja, klart man måste vara vältränad när man drar dit och inte vara något psykfall. Har ju hört om deras mördarmarcher så vilken stolle som helst lär ju inte klara av det.
PixelMiner
2010-01-02, 18:36
Jaja, klart man måste vara vältränad när man drar dit och inte vara något psykfall. Har ju hört om deras mördarmarcher så vilken stolle som helst lär ju inte klara av det.
Enligt den hemsida som tidigare nämndes så verkar fyskraven inte vara direkt brutala för att bli antagen:
http://www.legion-recrute.com/se/tests_sportifs.php
4 chins, klättra upp för 5 meter rep och 40 situps är ju inte direkt mördande svårt... Vad gäller löpningen är min franska för dålig för en bra översättning.
Sedan vad som krävs för att faktiskt klara utbildningen är kanske en annan sak. ;)
Antarktis. Utan k på slutet.
http://i30.photobucket.com/albums/c332/InSurfWeTrust17/PWNED.jpg
Enligt den hemsida som tidigare nämndes så verkar fyskraven inte vara direkt brutala för att bli antagen:
4 chins, klättra upp för 5 meter rep och 40 situps är ju inte direkt mördande svårt... Vad gäller löpningen är min franska för dålig för en bra översättning.
Sedan vad som krävs för att faktiskt klara utbildningen är kanske en annan sak. ;)
Borde även vara psyktester. Kan vara svårare med sådana för vissa än fyra chins.
Sen är det krav du lägger upp. Har du 1000 utbildningsplatser och 10000 som uppfyller lägstakraven dom tar du fortfarande in 1000, och förmodligen dom mest lämpade.
Bear Grylls
2010-01-02, 18:47
Det är inte särskillt svårt att komma in på naturprogrammet heller, att komma ut med bra betyg är en helt annan sak ;)
spoonchest
2010-01-02, 22:34
Var det Röda Lacket?!!
Skämt åsido, Har du lust att specificera lite. vad menar du med testade att gå med?
creperiet
2010-01-02, 22:44
En kompis åkte till Nya Zeeland, utan att förbestämt vare sig bostad eller jobb, och det har gått hur bra som helst.
Antarktis. Utan k på slutet.Hahaha, vad sysslar jag med? Ursäkta.
Vad jag förstått kan man dock dö i legionen!!! wtf?? :confused:
Var det Röda Lacket?!!
Skämt åsido, Har du lust att specificera lite. vad menar du med testade att gå med?
Han åkte ner för ett seriöst försök men kom inte med. Minns inte exakt varför och vill inte skriva ner halvsanningar (senilitet är ett stort problem i min aktningsvärda ålder) eftersom han faktiskt läser här ibland :D Kan höra med honom om han vill berätta om sina erfarenheter ifall det finns något stort intresse...
Han åkte ner för ett seriöst försök men kom inte med. Minns inte exakt varför och vill inte skriva ner halvsanningar (senilitet är ett stort problem i min aktningsvärda ålder) eftersom han faktiskt läser här ibland :D Kan höra med honom om han vill berätta om sina erfarenheter ifall det finns något stort intresse...
Jag vill gärna höra i alla fall!
Borde även vara psyktester.
Jag hade en bekant som drog ner för något år sedan. Hela ansökningsperioden tog knappt tre veckor för honom, kan tydligen variera. Fystesterna var som sagt var inte direkt de svåraste. De medicinska testerna var dock extremt noggranna och ingående; blodprov, koll av hjärta och lungor, rörlighet, benstruktur, allt. Sedan var det även ett helt gäng med intelligenstester och olika former av lämplighetstester.
Hahaha, vad sysslar jag med? Ursäkta.
Frankrikes alkoholkultur, tror jag du sysslar med :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.