Visa fullständig version : cola light beroende?
Har under 3 veckors tid druckit minst 3 liter cola om dagen, jag vet.. det är enormt mycket och enormt dyrt.. men har fyllt år och har slösat bort mina pengar :D
De senaste dagarna har jag fått huvudverk efter ett tag och det enda som fungerar är ett stort glas cola.. Testat om det var vätskebrist men urinet är helt klart och vatten hjälper inte.. Kan vara lågt kalorieintag också..kolhydrat brist..ligger i en deff period..
Min fråga är vad huvudverken kan bero på.. kan väl fan inte vara colan/koffeinet..?
Är jag själv mkt tveksam till..så mycke koffein är det inte i väl?.. Kan tillägga att jag under en längre tid druckit en drink kallad Red Force på gymmet.. ett koffein/guarana drink som jag slutat med under deffen..
Cola och cola light innehåller ungefär 1/4 så mycket koffein som motsvarande mängd kaffe. Så du har altså druckit ca 8dl kaffe per dag om man ser till koffeinet. Det är väl en del... :D
fan :D
trodde koffeinet i colan bara var en bråkdel :D
Det förklarar nog mitt eviga sug efter coca cola så fort jag stiger upp.. idag trodde jag att jag var knäpp.. fil och proteindrink till frukost..
mådde bäver.. tills jag fick dricka en kall svalkande cola :D
King Grub
2002-05-11, 10:50
Jag kan knappt gå utanför huset, innan halsen börjar snörpas ihop och jag börjar tänka på den kalla colan som står i kylen. :D
Säg inte att ni köper så mycket Cola nere på ICA:n? Dricker man så mycket så får man hitta en grossist eller ngt ;)
King Grub
2002-05-11, 11:23
Jag dricker en 1.5 liters Pepsi Max om dagen, och den kostar 9 kronor.
9 * 365 = 3285 kronor om året!!!
:eek: :eek: :eek:
Arrrgh!
Men det är ju 4 kronor i pant, förstås. Ren vinst! :D
[ 11 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: King Grub ]
jag är beroende av Cola - big time
Grub, tänk hur mycket pulver du skulle fått istället :p Eller, ett nytt gymkort ;)
King Grub
2002-05-12, 12:51
Jo, men bara tanken på att vara utan cola gör ju att kallsvetten bryter ut. Vissa saker går inte att vara utan, sedan får det kosta vad det kosta vill.
kan man inte minska suget med koffein tabletter
King Grub
2002-05-12, 13:22
Det kan man säkert, men då får man ju i alla fall i sig koffeinet. Då är det väl bättre att både få i sig koffeinet och att förgylla strupen med den härliga colan? :D ;)
förgyllà= fräta :D
ett tips:
spruta in colan i stora sätesmuskeln och känn kraften :p :p :p
de snackar mycket skit om dig hos MAXX. men jag tycker att du var den enda seriösa av de alla
;)
[ 12 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: mane ]
King Grub
2002-05-12, 13:35
Tackar. Jo, jag såg just ett roligt inlägg där.
Rätt synd, sedan grub stack har det bara varit katastrof. Tur att man har dig här iaf :P
stefannn
2002-05-12, 18:45
varför dricker ni inte kaffe istället... och mane... jag har också varit på maxx ett tag..jag såg mig själv som seriös...detta forum känns lite vettigare än maxx...
jo MAXX verkar inte ha nån webmaster :confused:
jag har fösökt vara seriös men då blir man kallad bög,idiot etc.
kolozzeum är absolut bäst :cool:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.