handdator

Visa fullständig version : Vad gjorde ni på nyår?

TehSaxo
2010-01-01, 04:14
Bara att börja posta! :)

Raggis
2010-01-01, 04:30
Räcker inte denna:

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=141167

?

Hank
2010-01-01, 04:42
söp alltdeles för mkt och mår nu väldigtr dåligt. Gott nytt år alla ..tss

TehSaxo
2010-01-01, 05:01
Räcker inte denna:

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=141167

?

"Vad gör ni på nyår" & "Vad har ni gjort på nyår"

Ser du skillnaden? :D

Bite
2010-01-01, 07:43
Jag var på middag som blev fest och jag drack precis lagom mycket. Hade kul, men vaknade runt sju idag pigg som en lärka, är så sjukt nöjd.

Tonto
2010-01-01, 08:02
jag hade kul, otroligt jävla huvudvärk just nu dock.

Nelson81
2010-01-01, 08:12
jak joppate...jak eeeee bök, inte så pra svenska

dice
2010-01-01, 08:52
stod på den här balkongen och skålade med skumpa :cool:
ie03SHNxvLo

Sofia4_4
2010-01-01, 09:02
Hade sjukt tråkigt. Killen ville titta på hockeyn som vanligt, hann inte planera något med vännerna, allting var fullbokat ute på stan, för trångt hemma för besök av vänner. Låg framför TVn och kollade på allt som fanns. Tur att man har fler kanaler.

von huff
2010-01-01, 10:18
Jobbade och sedan besökte att jag tre fester, en bekant hade köpt raketer för över 2000€ det roligaste var när ett ggammal knull som råkade vara på samma fest kom fram till mig och sade "Dom här skulle du ha fått, ingen annan har d-kupor" och håller i sina bröst:)

lingonplockarN
2010-01-01, 10:44
18:00 - ut och äta med några goda vänner
20:00 - drog till en fest
24:00 - besökte stadens torg och önskade gott nytt år åt vänner och bekanta
01:00 - hetsåt en macka vid subway
01:30 - begav mig till en rätt så död efterfest
04:00 - hemåt

coxie
2010-01-01, 12:49
Mitt nyår var trevligt, hade en mindre dispyt med värdens flickvän angående angående hennes trampstampprydda väninna som tog illa upp när jag tackade nej till hennes minst sagt irriterande inviter. Tydligen ska man som pojke alltid tacka ja till allt, annars är man oförskämd.

God mat, god dricka och goda cigarrer kan inte bli fel.

Lite väl full efter 01.00 men jag minns det mesta fram tills jag somnade i deras badkar.

young_george
2010-01-01, 12:53
Mitt nyår var trevligt, hade en mindre dispyt med värdens flickvän angående angående hennes trampstampprydda väninna som tog illa upp när jag tackade nej till hennes minst sagt irriterande inviter. Tydligen ska man som pojke alltid tacka ja till allt, annars är man oförskämd.

God mat, god dricka och goda cigarrer kan inte bli fel.

Lite väl full efter 01.00 men jag minns det mesta fram tills jag somnade i deras badkar.

Haha, sånt har man varit med om.
En gång försökte ett gäng tjejer få mig utslängd från en krog för att jag inte accepterade deras väninnas inviter och försökte sedan få en av deras manliga vänner att gå till fysiskt angrepp mot mig.
Tragikomiskt

stafh
2010-01-01, 13:08
söp alltdeles för mkt och mår nu väldigtr dåligt. Gott nytt år alla ..tss

+1. *spy*

Ica Lady
2010-01-01, 13:11
Absolut ingenting

shadowfire
2010-01-01, 13:51
Hade sjukt tråkigt. Killen ville titta på hockeyn som vanligt, hann inte planera något med vännerna, allting var fullbokat ute på stan, för trångt hemma för besök av vänner. Låg framför TVn och kollade på allt som fanns. Tur att man har fler kanaler.

men hockeyn gick ju bra! ;)

Kwon
2010-01-01, 13:52

Låter som du hade roligare än mig iaf! :D

mikaelj
2010-01-01, 14:19
Bröt arm med Lifeless och snackade ost med hans flickvän!

Dreas
2010-01-01, 14:24
Åkte Karlstad runt och var på tre olika fester + torget.

edit: Fast först lagade jag och polarna middag och åt gott.

Nielsen
2010-01-01, 15:15
mat och dryck med goda vänner. Det gick inte särskilt vilt till men det var väldans trevligt.

Sofia4_4
2010-01-01, 15:31
Låter som du hade roligare än mig iaf! :D

Jasså? Har du bara 1an, 2an och 4an?. Jag kommer att tycka riktigt synd om dig om det är så. Det skulle varit skräckscenariot för mig.

Sofia4_4
2010-01-01, 15:32
men hockeyn gick ju bra! ;)

Jag ville inte ens veta, som tur var vissade inte killen någon glädje p.g.a hockeyn, vilket skulle vara förödande för honom under omständigheterna. *gah!*

Kwon
2010-01-01, 15:33
Jag har 1:an, 2:an och 4:an Sofia! :)
Så jag kunde inte ens Zappa!

Jag tittade inte ens på TV! :D

Du hade iaf TV å titta på lol

Madame
2010-01-01, 15:39
Var på en middag och kännde mig lagom malplacerad i sällskapet. Hällde ner lite till vin :)
Stannade tills det inte längre var oartigt att gå, fick lift av paret som hade ett spädbarn med sig och således gick först.
Var lite light-bakis vis sju imorse men nu är jag fine :thumbup:

ceejay
2010-01-01, 15:41
middag, dricka sig lite, åka in till slottet i stan, kolla fyrverkerier, träffa några gamla klasskompisar, åka hem med några st i sällskapet som åkte dit.

Guybrush
2010-01-01, 15:56
Middag i goda vänners sällskap. En lugn och skön kväll med precis lagom mycket öl/vin/drink/skumpa. Mår som en prins idag för en gångs skull och det känns skönt!

De flesta har barn nu så det bli automatiskt lugnare fester.

Robbelibob
2010-01-01, 16:35
Åt en massa chokladpraliner och somna 20 00.

Turbonisse
2010-01-01, 16:48
Fest hos bekanta, alldeles för mycket alkohol och slirade hem vid 06.00..

jakke
2010-01-01, 17:16
Fest hos bekanta, alldeles för mycket alkohol och slirade hem vid 06.00..
+1. Sedan kollade jag på halva 300 och åt maten jag köpte innan jag tog tuben hem. Sovit 2h i natt så jag är rätt trött nu.

Snobbe
2010-01-01, 17:24
Var på fest riktigt skön fest med jävligt mycket vänner och "dansade" man hade gärna velat ha nå piller dock som gjorde så denna dag försvann.

Börje H
2010-01-01, 17:36
05:00 - reveljen går, frukost inmundigas
06:30 - snöskoter uppkörd på släp och redo för transport
08:30 - avlastning från släp efter 12-13 mils biltransport
08:31 - puderåkning börjar
12:00 - lunch i terrängen (mackor, oboy och grillad korv)
14:59 - puderåkning avslutas
15:00 - pålastning släp för hemtransport
17:30 - skoter avlastad, inträde i dusch
18:30 - middag påbörjad i sällskap med bekanta
22:00 - fyrverkeri för unga medverkande
23:15 - sänggång

Grym nyårsafton! Ibland hinner man så mycket på en dag att man undrar vart vissa andra dagar tar vägen....

LoTiX
2010-01-01, 17:37
Åt pizza, såg på film, lyssnade på musik, kastade frisbee.

Andy.da.wohoo
2010-01-01, 17:53
Drog hem till flickvännen vid 17:00, tog det lugnt och väntade medans hon gjorde sig färdig.

Vid 18:15 åkte vi hemifrån henne till dit där festen skulle äga rum och 18:30 var vi framme. Där var redan några kompisar som vi åt middag med och en glassefterrätt. Stojade och skämtade och hade väldigt roligt. Kommer lite folk då och då och fyller på fram till tolvslaget.

Runt 23:30/23:45 begav vi oss ut och firade in det nya året med att titta på raketer och önska alla kompisar gott nytt år. Stannade ute med tjejen längst och var de sista som gick in. Sedan blev det ytterliggare lite umgänge med folket på festen och klockan 02:30 kom min mor och skjutsade hem oss.

Detta kombinerat med en optimal fylla som inte gav upphov till någon bakfylla alls:D

Sofia4_4
2010-01-01, 18:08
Jag har 1:an, 2:an och 4:an Sofia! :)
Så jag kunde inte ens Zappa!

Jag tittade inte ens på TV! :D

Du hade iaf TV å titta på lol

Har fullt förståelse varför du inte tittar på TV. Vilket skit det var på SVT kanalerna. Jag erkänner att jag hade det lite bättre än dig i så fall.

jaaaaag
2010-01-01, 18:10
Var hemma med min mamma, hennes kille och vår nerdrogade hund, vi åt oxfilé, hasselbackspotatis och tzatziki och en massa annat gott. Hade skitkul, spelade spel, kollade lite fyrverkerier.

Det var det hela.

Scratch89
2010-01-01, 19:05
Vid 19 åkte jag till vänner där vi åt väldigt god mat och hade trevligt sällskap. Runt 21-22 började jag bli ordentligt lurig. Drack på, rökte grönt. Hamnade på en annan fest, där ingen hade på TV:n så vi skrek gott nytt år under en kvart, för ingen visste riktigt när det var. Drog vidare till en annan fest, fick min jacka plundrad på några hundra i kontanter och de flesta av mina kort, bl.a körkort och kårkort.

Kom hem vid 5-tiden, vaknade vid 15.

Överlag en bra kväll, förutom plundrandet av korten.

pbiddy
2010-01-01, 19:06
Träning, middag hos föräldrarna och sen hem en stund för att lite senare dra vidare till lägenheten där dagens andra middag och fest skulle hållas. Riktigt roligt! Ändå dåliga va idén att gå ut vid tolvslaget för att se fyrverkerierna - fan va kallt det va! Sen efterfest o hem vid två ungefär.

Cilia
2010-01-01, 19:14
Tennis
Firade mamma som fyllde år
Försnack mys hos några vänner.
Vidare till middagen/festen med supergod middag.
Champagne och mousserande rakt igenom hela kvällen.
Fyrverkeritittandes över Bromma under infravärme
Dans fram på småtimmarna.
försök att få taxi hem men det misslyckades
Crashade på en madrass vid 4.

Dagen har bestått av att sitta och mysa i en soffa alla vi som sov över och tittade på filmer med lite pizzabitar.

Hemma vid 17-tiden. En riktigt bra nyår med lagom dos av allt. Trixet är att sluta dricka i tid.

Jag fryser hela tiden men jag kan inte låta bli att tycka att Stockholmk just nu är bedårande vackert. Det är som paintbrushtavlor överallt. Helt galet.

Baan
2010-01-01, 19:20
Middag och sen kl. 2 ofrivillig svart taxichaffis :/ (både hudfärg och legalitet avses här)

Hade varit kul med mer fest och pro disco dance men har svårt att motivera mig för det i misären/fattigdomen.

Osten80
2010-01-01, 19:23
Hade varit kul med mer fest och pro disco dance men har svårt att motivera mig för det i misären/fattigdomen.

Jack Vegas och stor stark!

Baan
2010-01-01, 19:26
Jack Vegas och stor stark!

Inte det förstnämnda faktiskt!

http://goodtimeswithmo.files.wordpress.com/2008/10/stayin-alive.jpg

Tru story.

von huff
2010-01-01, 19:26
Jävla fyllbuntar....

tsp
2010-01-01, 21:17
09:30 Steg upp och begav mig till Sportlife backaplan för nyårsträning
11:00 Kör hemåt
13:30 Åker och handlar inför middagen samt köper lite mer dricka från bolaget
15:30 Gör i ordning efterrätten hemma hos en kompis som bor granne med mig
16:00 Sätter mig vid datorn och spelar lite Total War: Rome
17:00 Drar på musik och börjar fixa i köket.
18:00 Serverar förrätt
19:15 Serverar huvudrätt
20:30 Serverar efterrätt
22:15 Alla tar bussen till festen
00:00 Skålar ute på gatan med en väldans massa vänner och bekanta samt deras familjer
00:30 Börjar bli odräglig
01:15 Däckar på gatan när jag försöker gå till bussen. Blir inburen i huset igen
01:45 Ringer till min (hyfsat nyktra) polares farsa och säger att hans son är jättefull. Fösöker bara hem polaren, skulle bli ett i mitt tycke roligt skämt med hans far som brukar skoja väldigt mycket om allt möjligt sånt här. Misslyckas dock när han kravlar in i badrummet och får ett stadigt grepp om vattenledningarna att hålla fast sig i.
02:00 Ger upp och börjar lugna ner mig en smula tror jag.
03:00 Ringer tjugoelva gånger till min bror för att fråga när han ska komma och hämta mig (han var på väg redan första gången jag ringde.
03:10 Åker hem med en polares familj
03:40 Somnar hemma i sängen

hahavaffan
2010-01-01, 21:23
Drack fem miljoner liter rödvin och GT tydligen.

Jockefoten
2010-01-01, 21:25
9.30 Vaknar, äter 6ägg och dricker en kopp kaffe
10.30 Åker in till stan och tränar
12.15 Handlar Entrecote och GTA 4
13.30 Äter köttfärssås och pasta
14.00 Går på jouren
14.05 installerar GTA 4 och spelar
19.15 Lagar mat som jag sedan äter äter
20.00 Spelar lite till
01.00 Tittar ett vänner-avsnitt, somnar.

fiskebulle
2010-01-01, 21:39
Jag hade ett riktigt roligt nyårsfirande! Det hela började runt kl. 20:00 med en liten privat förfest hos en grannes stuga - basically, vi tittade på hockey, snackade sport och drack oss fulla på öl. Runt kl. 22 drog vi till krogen i Ramundberget, vi var lite tidiga och lite för fulla lite för tidigt, men vi väntade ut folket och så skålade vi in nyåret i öl i svinkylan.
Sedan vart det röj på dansgolvet med lite flickor, min uppsvullna blånagel på vänsterfoten vart rejält trampad på så nu är den ännu mer uppsvullen och jag känner att nageln snart kommer ramla av.
Krogen stängde vid halv 3 och då drog vi vidare till det stora personalboendet i Ramundberget där agerade jag DJ på en iPod - Fett uppskattat och riktigt kul. Vart surrandes med en väldigt söt flicka, lite blyg, men trevlig. Mina 2 polare fick ragg(trodde dom, lol) och jag började få abstinens efter en annan väldigt söt flicka uppe i Åre.
Jag vart lite mer full och vi dansade och röjde fram till klockan 7 på morgonen. Efter det drog vi hem sov en stund sedan var det upp och åka skidor.

Underbart Nyår

Liven
2010-01-01, 21:53
Man märker dem som är Koloskadade och skriver allting i exakta klockslag i stil med 'matintags klockning'. :D

För min egen del blev det lugnt med familj och vänner för att dra det kort.

Känns förövrigt som att den här dagen är värst sett ur bakissynpunkt.

wintersnowdrift
2010-01-01, 21:56
Gick massor i kallt och mysigt vinterväder, fixade middag åt 11 pers, åt av maten som blev mycket lyckad och uppskattad, skrattade mycket, tittade på fyverkerier från höghus 12 i Flogsta med utsikt över Uppsala skyline, skålade i varm choklad spetsad med Baileys vid tolvslaget, valde av solidaritetsskäl med två personer som inte blev insläppta på Gästrike-Hälsinge nations nyårsgasksläpp p.g.a. att de ej bar kavaj att inte avsluta kvällen på disco utan efterfestade istället med mer varm Baileyschoklad och toktorsk i fyrmansvist. Åkte taxi med en söt taxichaufför som bar hatt och somnade tillslut vid sextiden i armarna på en person jag tycker mycket om. En mycket bra avslutning på ett mycket bra år!

//Kristin

Yes
2010-01-01, 22:29
Blev en riktigt bra nyårsnatt, hade grymt kul och var på galet bra humör. Mest minnesvärt var nog när jag försökte köpa en häst för 100Kr och min improviserade "naked guy"-öppnare(involverade inget naket, men kunde ha gjort det om jag inte varit så pinsamt dålig på att closea). Morgonen och dagen efter har varit mindre minnesvärd. Jag ska aldrig dricka igen, tills jag glömt hur vidrigt bakis jag kan bli.

Liven
2010-01-01, 22:31
Blev en riktigt bra nyårsnatt, hade grymt kul och var på galet bra humör. Mest minnesvärt var nog när jag försökte köpa en häst för 100Kr och min improviserade "naked guy"-öppnare(involverade inget naket, men kunde ha gjort det om jag inte varit så pinsamt dålig på att closea). Morgonen och dagen efter har varit mindre minnesvärd. Jag ska aldrig dricka igen, tills jag glömt hur vidrigt bakis jag kan bli.

Do tell, please.

Yes
2010-01-01, 22:54
Do tell, please.
Ok, inga konstigheter egentligen.

Inledde med; "Hej tjejer, jag behöver er åsikt om en väldigt viktig sak... funderar på att avlägga ett nytt nyårslöfte och vill ha en kvinnas perspektiv"

Sen förklarar jag "the naked guy" och att löftet är att prova den innan jag dör. Frågar om det skulle funka på dem, och pekar såklart ut de jag tror skulle falla för den.

Tja, bara spinna vidare därifrån.

Jag blev hänvisad till tjejen jag kollat in redan från början, så jag satte mig ner hos henne med ett "vet du vad dina kompisar där borta säger om dig?", berättade vad saken gällde och med lite hjälp från en av de tidigare tjejerna slutar det med lite kyssar.

Till nästa år ska jag jobba på att utveckla rutinen lite och bli bättre på att knyta ihop säcken. Tror det finns potential ändå, och nästa gång kanske jag inte behöver gå på nästa tjej och köpslå om hennes häst.

mikaelj
2010-01-01, 23:03
Ok, inga konstigheter egentligen.

Inledde med; "Hej tjejer, jag behöver er åsikt om en väldigt viktig sak... <vadsomhelst>

Burkad öppnare! *bu-rop*

Till nästa år ska jag jobba på att utveckla rutinen lite och bli bättre på att knyta ihop säcken. Tror det finns potential ändå, och nästa gång kanske jag inte behöver gå på nästa tjej och köpslå om hennes häst.

Jag tog tag i tjejen och svängde runt henne på dansgolvet istället. :-)

Att öva in rutiner, tycker jag, är bara bra tills man fått upp sin självsäkerhet. Sedan kan man göra vad som helst för att få tjejer. Vet man om det kommer man att se attraktiv ut.

xkurdi
2010-01-01, 23:12
Satt hemma bara, tråkigaste nyåret ever.

Muskelbyggaren
2010-01-01, 23:18
Middag i grannhuset med cirkus 20 pers. Jag var James Bond och min bordsdam Lara Croft, mitt emot satt Gollum. En av gästerna var god vän med en polsk radiopratare och vi fick skrika "Gott nytt år!" i polsk radio! Taxi in till stan och V-Dala nation där jag svingade mig i gardinen, fyllde drickshinken med öl och levde runt som om jag skulle dö imorgon. Kvällens höjdpunkt var när jag sjöng på Tiggarn från Luossa på toaletten och det visar sig att han bredvid avgudar Dan Andersson och vill bjuda mig på en Minttu-shot samt möjligheten att stöta på hans syster. När de stängde igen vid fyra började vi promenera i den bitande kylan mot en efterfest där det utlovats julmust och vodka. Väl där skulle han som ägde stället visa filosofiska utläggningar på Youtube av en slovensk man som hete Zozek som menade att världen kom till av kärlek. Det slutade i en taxi hem vid halvsju. Bakfyllan idag var bland det värsta jag varit med om, men helt klart värt det, en toppenkväll!

ryss
2010-01-01, 23:33
Gick upp 9, åkte till stockholm (cirka 3 mil) med bilen, hämtade upp en polare, åkte till hans syrra, åkte till systembolaget i mörby centrum, åker tillbaks till söder och släpper av henne, hämtar upp en polare på stureplan, åker tillbaks till min ort, klockan är nu halv 3, åker upp till polaren vi ska vara hos, stänger av bilen går upp och hämtar han, går ner och då har generatorn till bilen dött typ? batteriet är stendött, lägger det på laddning i hans garage i en timme, får igång bilen, åker hem till mig, byter bil, åker och hämtar ett par högtalare, åker och köper mat, åker och lämnar maten hos polaren igen, klockan är 17:00 nu... går hem fixar mig osv, käkar lite lätt, klockan 7 drar jag till min polare, käkar och har trevligt börjar dricka.. typ vid 10 börjar jag bli dragen efter 5 st redbull-vodka och 4st 50cl mariestads export.. folk kommer dit, vi går ut vid 12 slaget och kollar på fyrverkerier osv, dricker skumpa... efter det var jag bara jävligt packad, satt förövrigt och bölade över lite grejer, jag gråter aldrig och då menar jag aldrig.. det kändes ju bra, 03:00 lägger jag mig i en säng i väntat på en samtal, nu är det förövrigt riktigt mycket folk på festen vi hostade, vaknar upp 2 timmar senare, jahapp..fortsätter dricka lite sen drar jag hem

Yes
2010-01-01, 23:40
Burkad öppnare! *bu-rop*
Bara lite halvt. Det var ett spontant infall efter jag presenterat idén för en polare, som av någon konstig anledning inte alls delade mina åsikter, så det passde utmärkt bra att fråga närmsta tjejgäng.

Jag tog tag i tjejen och svängde runt henne på dansgolvet istället. :-)

Att öva in rutiner, tycker jag, är bara bra tills man fått upp sin självsäkerhet. Sedan kan man göra vad som helst för att få tjejer. Vet man om det kommer man att se attraktiv ut.
Så kan man förstås också göra. Jag tyckte i det här fallet att det var mycket roligare att slänga käft med henne(vilket nog råkade bli lite för mycket utan att jag tog det vidare, men hon var ändå riktigt smart och rolig att snacka med).

Håller inte helt med där. Att ha lite rutiner i bakhuvudet kan vara bra när man inte kommer på nåt spontant. Jag gillar att mixa lite. Så länge det är roligt, intressant och okrystat spelar det ju ingen roll - bara båda trivs så är det game on.

Nu var jag dock inte helt seriös med att sitta och slipa på någon rutin. ;)

mikaelj
2010-01-01, 23:45
Bara lite halvt. Det var ett spontant infall efter jag presenterat idén för en polare, som av någon konstig anledning inte alls delade mina åsikter, så det passde utmärkt bra att fråga närmsta tjejgäng.

Intressant. På vilket sätt delade din han(?) inte dina åsikter?

Håller inte helt med där. Att ha lite rutiner i bakhuvudet kan vara bra när man inte kommer på nåt spontant. Jag gillar att mixa lite. Så länge det är roligt, intressant och okrystat spelar det ju ingen roll - bara båda trivs så är det game on.

Jo, problemet blir när folk inte har något själva att komma med. Visst, kallprat i all ära, men man måste bjuda på sig själv också för att behålla intresset.

Nu var jag dock inte helt seriös med att sitta och slipa på någon rutin. ;)

Jag antog det.

J.V
2010-01-01, 23:45
Var ute i bushen med vänner, lillasyster och ett par goda vänner. Kollade på hockeyn, grillade över öppen eld, badade bastu, spelade spel och hade det överjävligt bra.

Mestalla
2010-01-01, 23:47
Basta och drack bira, sen såg vi hockey och käkade pizza och drack bira, drog till en liten skön fest, drack och rökte ciggarr hela kvällen. Optimalt!

Joakim pettersen
2010-01-01, 23:47
Stoppade en misshandel, inte mycket mer. Nyårsafton sög

mangemani
2010-01-01, 23:51
spendera kvällen med älskling och niskel.
gjorde nått jag inte gjort på snart 8 år,dvs supit ordentligt,slutade med att flickvän och jag nästan däckade när det var dags att dra vidare ner till stan.
blev till att ringa efter skjuts(som man mirakulöst lyckades med trotts fyllan) och sen hem till spyhinken:P

Yes
2010-01-02, 00:15
Intressant. På vilket sätt delade din han(?) inte dina åsikter?
Han tyckte helt enkelt inte att the naked man var en ba idé, inte ens om den funkar 2 av 3 gånger.

Jo, problemet blir när folk inte har något själva att komma med. Visst, kallprat i all ära, men man måste bjuda på sig själv också för att behålla intresset.
Absolut. Man måste bjuda på sig själv och visa sin egen personlighet. Rutiner kan man ha som stöd i olika sammanhang, och utöver det är det väl bara att köra på.

tsp
2010-01-02, 12:36
Man märker dem som är Koloskadade och skriver allting i exakta klockslag i stil med 'matintags klockning'. :D

Jag känner mig träffad. :D

Sofia4_4
2010-01-02, 12:58
Gick massor i kallt och mysigt vinterväder, fixade middag åt 11 pers, åt av maten som blev mycket lyckad och uppskattad, skrattade mycket, tittade på fyverkerier från höghus 12 i Flogsta med utsikt över Uppsala skyline, skålade i varm choklad spetsad med Baileys vid tolvslaget, valde av solidaritetsskäl med två personer som inte blev insläppta på Gästrike-Hälsinge nations nyårsgasksläpp p.g.a. att de ej bar kavaj att inte avsluta kvällen på disco utan efterfestade istället med mer varm Baileyschoklad och toktorsk i fyrmansvist. Åkte taxi med en söt taxichaufför som bar hatt och somnade tillslut vid sextiden i armarna på en person jag tycker mycket om. En mycket bra avslutning på ett mycket bra år!

//Kristin

Avundas

jens__E
2010-01-02, 13:18
Var med mina underbara kollegor och grillade. Stod ute och kollade på fyrverkerier från ett utav våra hotell vid tolv.
Sen drog vi ut på byn och festade till fyra, sen drog jag hem med en fin flicka och hade det bra.

Deceiver85
2010-01-02, 13:23
Det blev förrätt, middag och efterrätt med LadyInsane, Mapa och Pridge. Därefter blev det PS3 fram till klockslaget då vi gick ut och tittade på fyrverkerierna. Sen snackade vi skit fram till 03:00 typ då vi åkte hem.

Menyn
Förrätt - Vitlöksbaguetter
Huvudrätt - Oxfilé och potatisgratäng + bea
Efterätt - Kladdkaka

clork
2010-01-02, 14:44
"Vad gör ni på nyår" & "Vad har ni gjort på nyår"

Ser du skillnaden? :D

Med tanke på att planeringen (Vad gör ni på nyår) och vad man faktiskt gjorde (Vad har ni gjort på nyår) inte alls behöver stämma överens med varandra. Stor skillnad där :)

Upptaget
2010-01-02, 15:16
Middag och sedan söp till att rejält med många gammla barndomsvänner vilket gjorde allt lite extra!! grymt kul som vanligt varje nyår!!

Pejij
2010-01-02, 20:29
Söp

ryss
2010-01-02, 23:05
Utan att berätta historian så är iallfall slutsatsen: jag fuckade upp mitt liv rätt rejält

Alox
2010-01-02, 23:12
Utan att berätta historian så är iallfall slutsatsen: jag fuckade upp mitt liv rätt rejält

Med den slutsatsen måste ju historian också framföras.

davvvan
2010-01-03, 00:47
Var på en dyr större tillställning i hemstaden. Sög, typ. Nästa år blir det litet som fan, helst ute i en koja nånstans i skogen med några flaskor starkt och kött...

p1r
2010-01-03, 03:39
Med tanke på att planeringen (Vad gör ni på nyår) och vad man faktiskt gjorde (Vad har ni gjort på nyår) inte alls behöver stämma överens med varandra. Stor skillnad där :)

Fort att det inte alltid blir som man tänkt sig efter några öl/drinkar.

hangatyr
2010-01-03, 17:52

missade du "uppkörningen"?

Brinken
2010-01-03, 19:19
åkte till Barcelona för att hälsa på min syster den 28e. Själva nyår började me paella o sangria i 25 graders värme ca 15:00. Sedan förfest hos syrran till 22.00. Sedan middag (tapas i mängder) ute på ett underbart tapasställe där vi skålade me skumpa och vindruvor vid tolvslaget. Vid ett drog vi tillbaka till syrran och drack lite öl. Sedan ut och tog en öl vid 3tiden. Sedan till en klubb där vi stannade till 6. Betalde inte för något där, fick en massa drinkbiljetter av killarna i dörren.

Vi fick ganska mycket uppmärksamhet eftersom jag var klädd i smoking, syrran, hennes polare och min flickvän hade högklackat och jättefina klänningar (och är dessutom längre än samtliga killar i barca typ). Nästan alla spanjorer/spanjorskor hade jeans och t-shirt, vissa kanske på sin höjd en skjorta. Vart tillomed frågad om jag va miljonär, av två olika tjejer. Kändes bra :)

miss_incorrigible
2010-01-04, 06:58
Tog det hur lungt som helst, sedan blev det "åååhhh heppi njuw yrrr, mwah mwah zzzzz znark znark". Skönt att vakna dagen efter, gå till jobb och inte känna sig fullkomligt förstörd. Hejja på mejj! :thumbup:

Trassel
2010-01-04, 09:38
Perfekt nyår!

En fördrink sen var det champagne rakt igenom. Förstår inte vitsen att vänta till tolvslaget då smaklökarna ändå är pajade.

Hade folk hemma och valde skaldjursmiddag, inget jobb och galet gott! Halv fem blev klockan innan sängdax-sent för en gammal tant.

Dagen efter-underbar promenad i vackra vintervädret, sen däcka i soffan med pizza för att kompensera de kalorier man missade kvällen innan.

Tryman
2010-01-04, 09:46
Jag hade ett perfekt nyår. Vid kl 14 la jag mig i och slappa och kollade på film. Vid 18 Käkade jag makaroner och köttbullar. Somnade vid 20 och sov fram till 22 och insåg att jag missat Sverige-Finland i JVM i hockey. Var vaken och kollade på mer film till 0100 då jag somnade och vaknade vid 11 dagen efter.

sundvall
2010-01-04, 12:48
Firade i Thailand, lätt bästa nyår jag varit med om.

hultman
2010-01-04, 15:42
Förfest med vänner, sen iväg till en lite större fest på en skön restaurang vid havet. Blev en hel del skumpa (1 på förfesten och 5 från baren), och nyårsdagen var rätt jobbig :D

Cristalen var väl bäst egentligen, men alldeles för ung för att drickas. Mest en jävla syrabomb. Är man dum så får man väl skylla sig själv...
http://img11.imageshack.us/img11/4787/img0167zq.jpg