handdator

Visa fullständig version : World Class Gym, Certifierad Gyminstruktör.

CRZ
2009-12-30, 22:11
Dem sätter igång en utbildning den 1 Februari 2010, någon som anmält sig dit? Eller har gått den tidigare och vill berätta lite om hur den var? :)

Trainers Academy/Pt-skolans lokaler på Döbelnsgatan 21.

Frantic
2009-12-30, 22:18
PMa Arne.

Tonto
2009-12-30, 22:36
PT jävla skämtyrke.

Ristretto
2009-12-30, 22:42
PT jävla skämtyrke.

Mycket bra inlägg.

Det är väl bra att det finns instruktörer och personliga tränare som kan hjälpa folk som inte ids lära sig själva?!

Tolkia
2009-12-30, 22:58
Ni kan åtminstone försöka ge ett vettigt svar, om ni nu skall svara. Trådar där man kan spy ur sig allmänt PT-hat finns redan flertalet.

renad
2009-12-30, 23:10
Älskar PTs bra yrkesval.

Nitrometan
2009-12-31, 09:41
Den kan nog vara bra.

Ser du "gyminstruktör" som ett steg på vägen mot "PT"?

Kanske kan vara bra med ett par års erfarenhet som instruktör innan man blir PT.

Brooklyn
2009-12-31, 10:34
PT jävla skämtyrke.

utveckla gärna.

Scratch89
2009-12-31, 12:16
Jag har gått den utbildningen, fast i Göteborg. Jag kan väl säga att jag inte lärde mig något nytt på den, men då har jag läst en del "riktig" litteratur på högskolan och läst en hel del runt omkring av rent intresse. Det är mycket myter som man lär sig, som man tyvärr "måste" ta till sig för att bli godkänd. Det handlar om att stå helt blickstilla och köra överdrivet strikt, raka handleder, inte köra fulldjup även fast man har rörlighet, och liknande.

Jag betalade 6000 och det är de mest bortkastade pengarna någonsin. Inte har jag fått något jobb på det heller. Däremot så är det väl det enda steget för att kunna bli PT, om det nu är det du vill.

mikaelj
2009-12-31, 12:20
Klart du måste stå helt blixtstilla! Du kan ju inte gunga när du curlar, då får du inte rätt kontakt! Tsk. :-)

Fulldjup (böj?) verkar diskuteras överallt. Mina erfarenheter är att halvdjup gör mer ont i knäna. De måste ju ha provat själva och kunnat jämföra de två?

Scratch89
2009-12-31, 15:58
Klart du måste stå helt blixtstilla! Du kan ju inte gunga när du curlar, då får du inte rätt kontakt! Tsk. :-)

Fulldjup (böj?) verkar diskuteras överallt. Mina erfarenheter är att halvdjup gör mer ont i knäna. De måste ju ha provat själva och kunnat jämföra de två?

Inte fulldjup i böj just, utan i alla övningar där man kan välja djup, t.ex sittande och liggande hantelpressar. Man fick lära sig att man skulle vända när över- och underarmarna bildade 90 grader, eller vad det nu var för trams. Sådana saker, som gör att det inte blir så trovärdigt. Om man ifrågasatte var det först "Nej! Du har fel!" och efter ett tag, när diskussionen var på väg att havereras blev det "Jaja, alla har vi ju olika skolor... Det här tror JAG på!". Bra jobbat.

ceejay
2009-12-31, 16:00
vilken lollig utbildning det verkar vara scratch ;)

Scratch89
2009-12-31, 16:05
vilken lollig utbildning det verkar vara scratch ;)

Som alla andra gyminstruktörs- och PT-utbildningar, förutom de/den från SKKF, vad jag vet.