Visa fullständig version : Visa upp utemåltiden!
Martin Löwgren
2009-12-30, 11:02
För oss som inte hinner stå och laga matlåda varje dag!
68278
Eddie Vedder
2009-12-30, 11:07
Ska tråden enbart innehålla bilder på uteluncher eller vad är annars skillnaden på vanliga matbildtråden?
Martin Löwgren
2009-12-30, 11:08
Ska tråden enbart innehålla bilder på uteluncher eller vad är annars skillnaden på vanliga matbildtråden?
Japp! Har du förslag på bättre rubrik och innehållstext så - feel free to edit :)
Eddie Vedder
2009-12-30, 11:18
Japp! Har du förslag på bättre rubrik och innehållstext så - feel free to edit :)
Okej.:)
Ville bara kolla vad det var för skillnad. Men är det uteluncher som gäller och inte ens egna mat så fyller den ju helt klart en funktion. Får se om jag slänger upp någon restauranglunchbild senare.:thumbup:
Martin Löwgren
2009-12-30, 11:20
68279
Martin jag tycker att du har missat en klart intressant sak, var maten är serverad och vad det är.
68279
Är det ris och potatis?
Eddie Vedder
2009-12-30, 11:29
Martin jag tycker att du har missat en klart intressant sak, var maten är serverad och vad det är.
+1
Plats där lunchen inhandlats är hädanefter en regel för tråden.;) Vad som äts är ju såklart kul att veta även det.
Martin Löwgren
2009-12-30, 11:33
+1
Plats där lunchen inhandlats är hädanefter en regel för tråden.;) Vad som äts är ju såklart kul att veta även det.
Uppfattat :thumbup:
Första tallriken är wokad biff med grönsaker och ris.
Andra tallriken är laxfile med ris/potatis och nån sås.
Båda rätterna har avnjutits vid restaurang stråket, lindhagen (kungsholmen).
Misstänker att det är självservering för lunch i stockholm brukar annars inte serveras så stora portioner hehe.
Kan vi inte ändra tråden till att handla om utemat i allmänhet? Alltså inte bara om lunch utan också om middag.
Kan vi inte ändra tråden till att handla om utemat i allmänhet? Alltså inte bara om lunch utan också om middag.
+1 annars lär det ändå skapas en sån tråd snart och det känns inte som att det vore nödvändigt med 6-7 matbildtrådar.
Eddie Vedder
2009-12-30, 14:30
+1 annars lär det ändå skapas en sån tråd snart och det känns inte som att det vore nödvändigt med 6-7 matbildtrådar.
Bra synpunkter.:)
På medlemmars begäran är detta numera en allmän tråd för uteätande.
Regler: Maten skall ej ha lagats av postaren, maten skall vara fotograferad på utestället (inte en pizza eller t.ex. sushi i hemmet alltså), vilket ställe man äter på skall anges och dessutom är ju maten och priset kul att höra. Låter det bra?:)
För oss som inte hinner stå och laga matlåda varje dag!
68278
Damn, vill du ha lite bröd till smöret eller? :D
Regler: Maten skall ej ha lagats av postaren, maten skall vara fotograferad på utestället (inte en pizza eller t.ex. sushi i hemmet alltså), vilket ställe man äter på skall anges och dessutom är ju maten och priset kul att höra. Låter det bra?:)
Taget :thumbup:
Är det 6st laxbitar mitt öga skådar? du måste vara hungrig :D
vicarious
2009-12-30, 15:06
Är det 6st laxbitar mitt öga skådar? du måste vara hungrig :D
Vill man bli stor måste man äta!
Laxen ser sjukt god ut måste jag säga. =p
Martin Löwgren
2009-12-30, 19:09
Misstänker att det är självservering för lunch i stockholm brukar annars inte serveras så stora portioner hehe.
Har käkat där varje dag sedan typ september så detta är inga normala portioner utan jag får lite extra :D
Martin Löwgren
2009-12-30, 19:24
Taget
toto2009
2009-12-30, 22:03
Synd att stråket är stängt från jul-nyår :<
Bor du själv i Lindhagen axon?
Martin Löwgren
2009-12-30, 23:37
Synd att stråket är stängt från jul-nyår :<
Bor du själv i Lindhagen axon?
Nej jag bor vid Norr mälarstrand, men har en idrottsklinik vid Lindhagen.
68279
martin ska du kalla det för bulk? du har ju spillt ut halva läsken ju *slap* ser jäkligt gott ut
Martin Löwgren
2009-12-31, 00:26
martin ska du kalla det för bulk? du har ju spillt ut halva läsken ju *slap* ser jäkligt gott ut
Bästa restaurangen. Svinmycket mat och gott är de *popcorn*
Reglerna för tråden låter bra.
Återkommer med bilder vid tillfälle.
Martin Löwgren
2009-12-31, 12:04
Stråket, 75kr, Wokad kyckling med ris.
68309
kalaskonrad
2009-12-31, 12:50
häromkring där jag bor ska man vara lycklig om man ens får halva de där målen på en vanlig lunch *grr27*
Martin Löwgren
2009-12-31, 15:35
häromkring där jag bor ska man vara lycklig om man ens får halva de där målen på en vanlig lunch *grr27*
Jo de e samma sak i sthlm också men varför tror du jag kör denna restaurang för :thumbup: I början fick jag också normala portioner men numera känner de ju igen en och då får man så mycket man vill :D
chrilledude
2010-01-02, 23:43
Stråket, 75kr, Wokad kyckling med ris.
68309
Ska ALDRIG gå in på forumets matdel igen, blir ju hungrig direkt :(
Ser sjukt gott ut! :thumbup:
Martin Löwgren
2010-01-03, 13:13
Ska ALDRIG gå in på forumets matdel igen, blir ju hungrig direkt :(
Ser sjukt gott ut! :thumbup:
Grymt gott och grymt mkt.
Alfred Nobel
2010-01-03, 13:54
Grymt gott och grymt mkt.
Känns som att vi växlar nummer och lunchar tillsammans under VT Marre *drool* DÅ gäller det att lägga på charmen så man får lite extra!
toto2009
2010-01-05, 20:40
Testade Stråket. Prisvärt och bra sallads buffe. Köttet var så mört att det kändes som dom bankat med hammare i 2 timmar. Gillar ha lite mer motstånd än gele aktigt :D. Annars fina grejjer.
Martin Löwgren
2010-01-06, 00:36
Testade Stråket. Prisvärt och bra sallads buffe. Köttet var så mört att det kändes som dom bankat med hammare i 2 timmar. Gillar ha lite mer motstånd än gele aktigt :D. Annars fina grejjer.
Haha har du varit där :thumbup: Klockrent ställe ju inte sant?
toto2009
2010-01-06, 12:09
Jag bor i området. Finns så jävla lite resturanger som är bra vid stadshagen/fridhemsplan så det är bra att dom öppnat
Martin Löwgren
2010-01-08, 16:47
Jag bor i området. Finns så jävla lite resturanger som är bra vid stadshagen/fridhemsplan så det är bra att dom öppnat
Han som tar emot beställningen är så jävla klockren. Hans skratt får en fan att börja garva själv.
Får man posta bilder på skolmåltider? :D
WHITEFOLKS
2010-01-08, 17:09
Det känns som om det skulle kunna vara grund för en egen tråd, speciellt om du menar "vanlig" skolmat.
Skulle kunna vara inspiration och något att länka till när folk klagar på skolmaten, då kan man visa hur andra äter och hur man kan få ut så mycket som möjligt av skolmaten.
Det känns som om det skulle kunna vara grund för en egen tråd, speciellt om du menar "vanlig" skolmat.
Skulle kunna vara inspiration och något att länka till när folk klagar på skolmaten, då kan man visa hur andra äter och hur man kan få ut så mycket som möjligt av skolmaten.
Kan vara något, bra idé. ;) Får se om mr. AXON tillåter skolmat i sin tråd först. :P
Martin Löwgren
2010-01-10, 20:53
Kan vara något, bra idé. ;) Får se om mr. AXON tillåter skolmat i sin tråd först. :P
Gärna för mig :thumbup:
Eddie Vedder
2010-01-10, 21:11
Absolut!:thumbup:
Allt som kan bidra till att få bort stämpeln på skolmaten som dålig är optimalt. Nämn gärna vilken skola också. Om du vill förstås, givetvis är det helt okej om du känner att du inte vill berätta vilken skola du går på.
Håller på att försöka dra ner på kcalintaget och framför allt det onyttiga inför sommaren, har "halvbulkat" under hösten.
Det händer ju att man faller för grupptryck under luncher att följa med kollegor ut och äta.
Har ni några tips på bra, men framför allt nyttiga lunchställen i Täby med omnejd? Att käka en sallad eller sushi fungerar, men jag blir så otroligt hungrig bara någon timme efteråt.
Tack på förhand,
//Mattias
Täby centrum har det mesta, det är bara att be om xxx extra eller utan xxx om det nu skulle vara så...
Martin Löwgren
2010-01-11, 14:52
Grekiska Kolgrillsbaren Fridhemsplan. 80kr. 5/10.
Smakade sådär men eftersom stråket hade stängt vart det greken. Gött med lite pommes :)
68530
Alfred Nobel
2010-01-11, 15:21
Smakade sådär men eftersom stråket hade stängt vart det greken. Gött med lite pommes :)
68530
Gyrostallrik? Den har man ätit ett flertal gånger i vby :)
Gyrostallrik? Den har man ätit ett flertal gånger i vby :)
Fan Niklas, så fort det finns lite skräpmat i någon tråd så är du oxå framme;)
Släng upp lite bilder du med så du kan motbevisa mig:)
Täby centrum har det mesta, det är bara att be om xxx extra eller utan xxx om det nu skulle vara så...
Osäker om jag håller med där.
I själva centrumet finns det ju typ bara kinamat eller pizzerior (och McD som vanligt).
Alfred Nobel
2010-01-12, 10:55
Fan Niklas, så fort det finns lite skräpmat i någon tråd så är du oxå framme;)
Släng upp lite bilder du med så du kan motbevisa mig:)
Okej, för din skull :)
Niklas W
2010-01-12, 11:39
Kock och Bar i Jönköping, buffé 79kr - Pasta carbonara, kycklingfile, fläskfile och panerad fisk.
6855068551
Kock och Bar i Jönköping, buffé 79kr - Pasta carbonara, kycklingfile, fläskfile och panerad fisk.
6855068551
Ser ut att vara fin kvalitet på maten! *popcorn* Inte ofta man får det när det är buffé. :)
Alfred Nobel
2010-01-12, 18:39
Tack vare 944RS åt jag gott till lunch :D
Var: falafelkungen (sveavägen, sthlm)
Vad: Kycklingkebabtallrik med ris och läsk +extra kött (5kr)
Pris: 75kr + 5kr = 80kr
Tack vare 944RS åt jag gott till lunch :D
Var: falafelkungen (sveavägen, sthlm)
Vad: Kycklingkebabtallrik med ris och läsk +extra kött (5kr)
Pris: 75kr + 5kr = 80kr
Där snålade man inte! *drool*
Alfred Nobel
2010-01-12, 18:52
Där snålade man inte! *drool*
Då hänvisar jag dig till Palmyra i stan för där snackar vi mycket mat.
toto2009
2010-01-12, 19:34
Fifan, Önskar man kunde få allting hemkört med bra tempratur .. SÅ JÄVLA Hungrig.. :
Martin Löwgren
2010-01-12, 22:49
Det kan jag fan skriva under på. Synd bara att de ligger halvvägs till skåne om man bor i city :thumbup:
Arnoldisnumerouno
2010-01-13, 08:20
Jag bodde i stadshagen fram till för två veckor sedan. Var bor du och var tränar du?
Arnoldisnumerouno
2010-01-13, 08:25
68530
Du måste ta kycklingspettet! Grillad halloumi som förrätt. Satan vad gott det är, där blev det middag säkert två gånger i månaden i snitt medan jag bodde på sankt göransgatan.
Martin Löwgren
2010-01-13, 11:32
Du måste ta kycklingspettet! Grillad halloumi som förrätt. Satan vad gott det är, där blev det middag säkert två gånger i månaden i snitt medan jag bodde på sankt göransgatan.
Ska testa det framöver men idag blir de stråket.
Eddie Vedder
2010-01-13, 11:41
68573
68574
Översta bilden är en panerad rödspätta med coleslaw, ruccolasallad och potatisgratäng.
Nedre bilden är en köttfärsbiff med tzatziki, tomatsås, persilja och ugnsbakade potatisklyftor.
Den övre är morsans och den nedre är min, en Dagens Lunch på Villa Romana här i Uppsala förra vintern. Vill minnas att en Dagens lunch där kostar 79 kronor.
68573
68574
Översta bilden är en panerad rödspätta med coleslaw, ruccolasallad och potatisgratäng.
Nedre bilden är en köttfärsbiff med tzatziki, tomatsås, persilja och ugnsbakade potatisklyftor.
Den övre är morsans och den nedre är min, en Dagens Lunch på Villa Romana här i Uppsala förra vintern. Vill minnas att en Dagens lunch där kostar 79 kronor.
Inte illa! Tycker det där mer liknar "lyx-mat" än någon dagens för 79:-
toto2009
2010-01-13, 15:24
Jag bodde i stadshagen fram till för två veckor sedan. Var bor du och var tränar du?
Bor precis vid t-banan tränar på friskis
Eddie Vedder
2010-01-13, 15:38
Inte illa! Tycker det där mer liknar "lyx-mat" än någon dagens för 79:-
Ja restaurangen är väl en av de lite mer "fina" i Uppsala. Absolut inget lyxställe men mer än random pizzeria i alla fall.:)
Jag kan ha fel om priset men inte mycket, möjligtvis 89 kronor i såfall men absolut inte mer. Det är ju inte så stora portioner och heller inga jättedyra råvaror. Dock gillar jag inte stället sådär jättemycket, lite halvdryg personal och inte så bra service faktiskt.
De vill kanske inte ha dit lodisar som jag.:D
http://www.villaromana.se/index.php
Arnoldisnumerouno
2010-01-13, 16:02
Bor precis vid t-banan tränar på friskis
Du råkar inte bo i samma ungdomshus som jag och alla andra i stadshagen bor i?:D Tränade också på friskis där fram till november.
höga tegelhuset, 147an är det jag syftar på.
toto2009
2010-01-13, 18:11
Yups..
Eddie Vedder
2010-01-13, 18:12
Du råkar inte bo i samma ungdomshus som jag och alla andra i stadshagen bor i?:D Tränade också på friskis där fram till november.
Yups..
Vill ni prata mer om ert boende etc. vore det uppskattat om ni tog det via PM.:)
Ingen som har nå bilder på lite fräsch go mumsig utemat? :)
Var på restaurang här i australien, en skotsk krog, en Guinness pie
Ni sa att det var okej med skolmat! :D
[.IMG]http://i48.tinypic.com/2wgg3ue.jpg[/IMG]
EDIT: HELVETE VAD STOR BILDEN BLEV!! :( SORRY!
Okej med skolmat, inte dataanalfabeter. *mini
Gabriel174
2010-01-22, 23:47
Dator*
Birka pizzeria tror jag att stället hette.
http://i50.tinypic.com/2mhg41z.jpg
@^ jag trodde pizzan skulle vara i ugnen tills osten smält? ;O
Eddie Vedder
2010-01-23, 09:16
TehSaxo:
Posta bilden igen och gör den mindre.
@^ jag trodde pizzan skulle vara i ugnen tills osten smält? ;O
Den är ju smält? TROR att du kollar på skinkan.
ElecTr0n
2010-01-28, 01:36
Det var ju inte lite skinka på den pizzan du.. Herregud!
Krille 87
2010-01-28, 15:48
Vad hände med alla bediga matbilder?!? :cool:
Dagens mat i skolan! Lasagne
http://i46.tinypic.com/1498il2.jpg
gott var det. :D
Lite of topic kanske, men kom att tänka på hur mycket jag saknar skolmaten när jag såg sista bilden. Kan inte förstå hur såpass många klagar på den. Får äta så mycket man vill och dessutom gratis... Önsketänk är vad det är nu för tiden *gah!*
TehSaxo:
Posta bilden igen och gör den mindre.
"På begäran" :D
http://i47.tinypic.com/15ozbqx.jpg
Sallad, biff, liteee kryddad klyftpotatis och någon pepparsås som jag trodde var brunsås *usch*
Lite of topic kanske, men kom att tänka på hur mycket jag saknar skolmaten när jag såg sista bilden. Kan inte förstå hur såpass många klagar på den. Får äta så mycket man vill och dessutom gratis... Önsketänk är vad det är nu för tiden *gah!*
Jag tänker tvärtom. Att folk klagar på skolmaten när den, likt den på bilden, liknar gratinerat slemm är bara i sin rätta ording.
Jag tänker tvärtom. Att folk klagar på skolmaten när den, likt den på bilden, liknar gratinerat slemm är bara i sin rätta ording.
+1 Aldrig förstått varför folk tycker att skolmaten verkar bra. Den smakar ingenting det är antagligen bara skit i eftersom det ska vara lätt att göra så är det oftast fiskpinnar friterat skit osv.
isterbuk
2010-01-30, 13:36
Jobbar själv på en grundskola och jag tycker maten är riktigt bra, oftast så finns det två olika maträtter att välja mellan, salladsbuffé, bönor, keso, sås.
Kan ju självklart variera från skola till skola men jag gick själv på denna som småtting och jag kan bara säga positivt om utvecklingen och utbudet som skolan har att erbjuda.
Det är väldigt olika hur maten ser ut på skolorna i landet.
Turbonisse
2010-01-30, 16:42
+1 Aldrig förstått varför folk tycker att skolmaten verkar bra. Den smakar ingenting det är antagligen bara skit i eftersom det ska vara lätt att göra så är det oftast fiskpinnar friterat skit osv.
Den svenska skolmaten ÄR bra, välbalanserad och varierad.
Men gratis..?
Eddie Vedder
2010-01-30, 16:55
Mat som jag själv lagade tillsammans med min grupp under en kurs i våras. Det var på Rosendals gymnasium och temat var ungersk mat (en av mina gruppmedlemmar är från Ungern).
Den här underbart goda pytten bestod av fläskkött, potatis, gröna ärter, vitlök och kryddor. Mycket svartpeppar.*drool* Namnet är inte helt enkelt men det står på bild nummer två.:D
68968
68969
Den andra rätten var en Gúlyas, en soppa med tomat, ajvar relish, massor av olika rotfrukter samt nötkött. Vi gjorde även en vegetarisk variant med linser istället för kött.
68970
Och så mattanten Nicklas.:D
68971
TheSaxo och Rabi: Båda era måltider ser goda ut och ni verkar också ha supergod skolmat som de allra flesta.
Yups..
Vi bor/bodde grannar =).
Finns ju hyffsat med bra mat i området.
+1
Man märker först när man slutat hur bra man hade det. I princip obegränsat med mat och MJÖLK!! *drool*
Mat som jag själv lagade tillsammans med min grupp under en kurs i våras. Det var på Rosendals gymnasium och temat var ungersk mat (en av mina gruppmedlemmar är från Ungern).
Den här underbart goda pytten bestod av fläskkött, potatis, gröna ärter, vitlök och kryddor. Mycket svartpeppar.*drool* Namnet är inte helt enkelt men det står på bild nummer två.:D
68968
68969
Den andra rätten var en Gúlyas, en soppa med tomat, ajvar relish, massor av olika rotfrukter samt nötkött. Vi gjorde även en vegetarisk variant med linser istället för kött.
68970
Och så mattanten Nicklas.:D
68971
TheSaxo och Rabi: Båda era måltider ser goda ut och ni verkar också ha supergod skolmat som de allra flesta.
Jag klagar inte, de enda gångerna jag klagar/blir sur är när det inte finns kött, eller något annat alternativ till o få i sig protein förutom mjölk, händer dock riktigt sällan. :)
Gårdagens lunch på IKEA... 48 kr för tre portioner! http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=69065&stc=1&d=1265190570
Satan va gott det var!
Gabriel174
2010-02-06, 10:28
Skolmat @ Solna Gymnasium:
http://i50.tinypic.com/smx2k5.jpg
http://i48.tinypic.com/2j5j9eo.jpg
Pizza @ Kungshallen, minns ej priset
http://i45.tinypic.com/hrzibc.jpg
Pizza @ Lötjöpizzeria i Sundbyberg. Extra räkor & skinka + läsk kostade 90kr
http://i48.tinypic.com/24yzqlj.jpg
Alfred Nobel
2010-02-06, 23:31
Samtliga bilder från ÅRE
#1, Lunchbuffé:
Vad: Svamp- & kycklinggryta med ris
Var: Resturang i backen, Duved/Åre
Pris: 90kr skidåkarbuffé (fanns 3 olika rätter att välja bland: spaghetti bolognese, gulaschsoppa och se bild)
Mängd: 2 portioner enligt bild
#2, Lunch:
Vad: Pannbiff med stekt potatis, gräddsås, lingonsylt och gurka. Sallad med vitlöksmajonnäs, smör och bröd.
Var: Olympia Cafét, Åre
Pris: 75kr (ex. dryck)
Mängd: Fick extra om man ville. Tog mer bröd, sallad och extra pannbiff.
#3 & #4, Lunch:
Vad: Hamburgertallrik med allt möjglit, coleslaw, pommes och bea!
Var: Tegefjäll resturang
Pris: ~100kr (ex. dryck) - 120kr med dryck!
Jag gick på Rosendalsgymnasiet, bra skit på maten där.
Eddie Vedder
2010-02-08, 10:22
Jag gick på Rosendalsgymnasiet, bra skit på maten där.
Hur länge sedan? Den kursen jag läste i våras har ju gått ett antal år med den här uppgiften som obligatorisk för studenterna. Inte bara vi som gjort det.
Gårdagens lunch på IKEA... 48 kr för tre portioner! http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=69065&stc=1&d=1265190570
Satan va gott det var!
hahha, köpte du 3 portioner till dig själv? :D Legend!
:em::cool:
Eddie Vedder
2010-02-16, 08:10
Poxeman har bott en längre period i Nya Zeeland nämligen. Då längtar man SÅ mycket efter köttbullar med potatismos, brunsås och lingonsylt.:D
stolpskott
2010-02-16, 10:19
Bilder, bl.a. hamburger tallrik
Såg skiiiiiiitgod ut (hamburgaren alltså)
Pastasallad m. Kräftor, Fetaost, Kyckling, Ägg mm.
Pris: Beställde XL 99:-
Var: Vivaldi i Västerås
Eddie Vedder
2010-06-06, 17:13
Huvudrätten från gårdagens examensfest.
Lax med kall örtsås ( den var INTE light :drool: ) och smörslungad kulpotatis. Helt UNDERBAR potatis! Troligtvis godaste jag ätit. Ekologisk färskpotatis från Gotland, söt och slungad i smör med knaprigt skal. Även såsen var HELT sanslös. Lax är alltid gott men där föredrar ju alltid jag en köttbit, typ entrecote eller karré. Potatisen serverades i stora skåla för gästerna att ta själv, blev till slut 10-11 stycken för mig och folk trodde knappt sina ögon.:D Vitt vin och folköl som dryck.
72003
I praktiken kunde man ta så mycket sås och potatis man kände för och även få en till laxbit om så önskades. Det var alltså ingen uttalad begräninsnin gmen heller ingen buffé. Samma sak med folköl och påfyllning i vinglaset, bad man om det så servereades det. En mycket fin service.:thumbup:
I trerättersmenyn ingick även sparrissoppa med en liten vit nybakat fralla som förrätt och en makalöst god chokladmouss gjort på Weisschoklad till efterrätt (med kaffe och/eller té som dryck). Det betyder inte vit choklad utan det är sorten, fin mörk choklad från Weiss i Frankrike. Dessutom serverades fördrink och tilltugg.
Plats: Eklundshof i Uppsala (bakom Polacksbacken för den som känner till)
Pris: 500 kronor för allt, där ingår även lokalhyran för festen och alla personalkostnader alltså.
72004
My potatoes!:eating::D
Martin Löwgren
2010-06-07, 10:01
Dagens lunch från förra veckan. Helt gratis dessutom :thumbup:
72015
72016
72017
72018
Martin, äter du samma sak varje vecka? Det ser onekligen ut så:confused:
Martin Löwgren
2010-06-07, 14:47
Martin, äter du samma sak varje vecka? Det ser onekligen ut så:confused.
Japp.
Har ätit i stort sett samma sak i flera år nu (kyckling med typ ris och sallad).
Fyllda kalamari med grönsaksröra
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs297.snc3/28493_396496512006_585427006_4808750_6547180_n.jpg
Lamm med citronsås och grekisk potatis
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs327.ash1/28493_396496502006_585427006_4808749_4683272_n.jpg
Eddie Vedder
2010-06-07, 16:23
Prankie:
Skriv gärna var du åt och vad det kostade. :)
Just ja, restaurangen heter Naossa Tavern och finns i Fira, dvs centrala Santorini. (Grekisk ö)
Kalamari kostade 9€ och lamm kostade 12€.
Oxpytt med stekta ägg o rödbeter med lite gurka,morot och tomat med vitlöksås till det blev det Pepsi max.
Kan hittas på Kniv och Gaffel i Malmö för 77kr
http://img46.imageshack.us/img46/9357/001222.jpg
Oxpytt med stekta ägg o rödbeter med lite gurka,morot och tomat med vitlöksås till det blev det Pepsi max.
Kan hittas på Kniv och Gaffel i Malmö för 77kr
http://img46.imageshack.us/img46/9357/001222.jpg
Säkert gott och mycket mat, men felix inlagda betor och likadan pytt(ser ut som ett iaf) är lite risigt för 77kr.
Säkert gott och mycket mat, men felix inlagda betor och likadan pytt(ser ut som ett iaf) är lite risigt för 77kr.
ja, det är det nog fan^^, var i ett köpcenter så priserna var lite overkill
Alfred Nobel
2010-06-08, 14:56
Var: Trädgården (?) i norrtälje
Pris: 80 kr (dagens inkl. bröd och salladsbuffé)
Vad: Raggmunk med fläsk och rårörda lingon
Lite mat men riktigt, riktigt goda lingon och frasigt knapriga raggmunkar. Mycket gott!
Eddie Vedder
2010-06-08, 15:24
Lite mat men riktigt, riktigt goda lingon och frasigt knapriga raggmunkar. Mycket gott!
Ojojoj!
Nog för att du och jag är lika Niklas men att du också avdyrkar raggmunkar med fläsk höjde dig ÄNNU mer i min bok!
Raggmunkar och fläsk med rårörda lingon, potatisgratäng med en fin köttbit, sill och potatis, Wallenbergare m.m. Varför finns det så mycket restauranger med världens tråkigaste italienskt/thailändskt/kinesiskt/indiskt.... och så lite äkta finfin svenska husmanskost!?*gah!*
Är du i Uppsala en vardag ska vi på Domtrappkällaren och äta raggmunk du och jag.
Nog för att du och jag är lika Niklas men att du också avdyrkar raggmunkar med fläsk höjde dig ÄNNU mer i min bok!
Signa upp mig med. Raggmunk är förbannat gott! *cupid*
Alfred Nobel
2010-06-08, 15:42
Är du i Uppsala en vardag ska vi på Domtrappkällaren och äta raggmunk du och jag.
Det ser jag fram emot :) Nam nam nam...
Haha precis det jag åt idag fast som buffé på en restaurang som heter Farfars i Gävle och då även med löksås. Helt underbart, alldeles för sällan man äter raggmunk nuförtiden. 75kr för buffe med sallad och dryck.
Prankie, lammet där såg saftigt ut! Var det ett långkok som gjorde köttet sjukt mört så att det bara föll av benet? Om jag inte helt misstar det som jag ser som ett ben för någon slags rotsak..
Jag vill ju också vara med. Kvällens middag.
Alfred Nobel
2010-06-08, 21:17
Jag vill ju också vara med. Kvällens middag.
Inte när man fuskar *drool* Satan vad gott det där är.
http://img413.imageshack.us/img413/730/pappasfdelsedag006.jpg (http://img413.imageshack.us/i/pappasfdelsedag006.jpg/)
Äggkaka med knaprigt stekt sidfläsk, 150 kr, gott men dyrt *popcorn*
kalaskonrad
2010-06-11, 21:02
Edit: Äggkaka med knaprigt stekt sidfläsk, 150kr, gott men tamefan det fulaste jag sett :D
Såg ut som en ordentlig portion, eller är det en illusion? :)
Såg ut som en ordentlig portion, eller är det en illusion? :)
Man fick mycket för pengarna ja, var precis så att det sista fick plats :D
Äggkakan och raggmunkarna ser sjukt goda ut. Lätt något jag hade betalt för att äta(särskilt äggkakan).
Anton Fräs
2010-06-12, 05:06
+1 på mantus, på båda sakerna. Måste fixa tummen ur och göra egna raggmunkar snart.
Oh! En matbildstråd jag missat *drool*
Texas Longhorn Sundbyberg måltid från i onsdags efter träningen.
72174
“LUMBERJACK” Ribeye steak (Entrecôte) 400g
Baked potato
Corn on the cob
Salsa
Kostade ca 350kr + 50kr i dricks för det var så jävla gott. :thumbup:
Hade utan problem fått i mig 500g :)
Ser ut som en riktigt mörk och fin bit det där!
Eddie Vedder
2010-06-15, 08:13
Har varit i Rom 11-14 juni och käkat så SJUKT mycket goda grejer! HCHFHSHP-kosten har anammats (high carb high fat high sugar low protein :D). Mer vitt mjöl, socker och cigarettrök på ett par dagar än jag fått i mig under hel 2010 gissar jag. :D
Lite exempel på restaurangkäket (även om jag har mycket bilder på bakelser jag åt på café och massa ost och korv och bröd som jag käkade på picknick):
Stekt fläsk med kokt potatis första dagen:
72290
Den godaste pizzan jag käkat, "4 formaggio" (fyra ostar). Fyra olika smakrika ostar. Ostlagret var dubbelt så tjockt som degen.*drool*
72291
72292
Även italienare har microvågsugn. Den här cannelonin var förvisso god men helt klart basic micromat med extra burksås. Jag såg till och med köket när jag var på toan och kan lova att maten inte tillagades från grunden. Men den avnjöts med utsikt över Colosseum i vackert väder och med trevligt sällskap till bra pris så jag klagar inte. Fick häva på rejält med parmesan helt enkelt. :D
72293
Godaste restaurangmåltiden under resan. Stekt grislever i en riktigt fettdrypande löksås, rostad potatis och bröd.
72294
Vad restaurangerna hette och vad vi gav för priser minns jag inte men för 10-12 Euro får man en helt okej måltid även om priserna skiljer sig mellan områden i staden.
Den godaste pizzan jag käkat, "4 formaggio" (fyra ostar). Fyra olika smakrika ostar. Ostlagret var dubbelt så tjockt som degen.*drool*
Jag åt en sådan när jag var där förra året faktiskt, men du ser ut att ha fått mycket bättre ostmängd. Men i allmänhet var det inget som det snålades på. Ofta bestod förrätterna av en stor bit parmesan och lite lufttorkad skinka. Inga konstigheter. Måste vara det optimalaste man kan servera. Och äta.
Eddie Vedder
2010-06-16, 08:19
Mer niklas mer! :d
Det var de måltiderna jag åt på restaurang i Rom så fler har jag inte. :) I övrigt var det ju picknick. På caféerna åt jag förvisso bakelser varje dag och de fotograferade jag också. Men de passar inte i den här tråden.
Men här är i alla fall farsans pizza och morsans lasagne från samma ställe där jag åt canneloni:
72338
Som ni ser var det micromat även där.
Tråkigt att det var micromat. :x
Martin Löwgren
2010-06-16, 12:20
72341
Kalori.
Kyckling, kalkon och senapskesella.
72341
Kalori.
Kyckling, kalkon och senapskesella.
Vad får man ge för en lunch med senapskesella o kyckling på Kalori?
Jag har för mig priset låg runt 85 kr?
isterbuk
2010-06-19, 19:35
Det var de måltiderna jag åt på restaurang i Rom så fler har jag inte. :) I övrigt var det ju picknick. På caféerna åt jag förvisso bakelser varje dag och de fotograferade jag också. Men de passar inte i den här tråden.
Då tycker jag du slänger upp dom i en lämplig tråd med recension och betyg på dessa godsaker :)
Eddie Vedder
2010-06-19, 19:53
Då tycker jag du slänger upp dom i en lämplig tråd med recension och betyg på dessa godsaker :)
Allt för dig isterbuk! Lägger upp lite senare.:thumbup:
Var i Bryssel för ett par månader sedan. Gick på en restaurang på rekommendation av en herre på spårvagnen. (På.) Kan inte mycket franska, men såg att följande rätt var dyrast (sjutton fjuttiga euro). Filet de bar de ligne, vinaigrette aux crevettes grises et tartufata, chips aux épices. Chips blir säkert gott, tänkte jag. Orkade inte fråga vad det var. Men det såg ut så här:
Albin Eriksson
2010-06-29, 12:53
Var i Bryssel för ett par månader sedan. Gick på en restaurang på rekommendation av en herre på spårvagnen. (På.) Kan inte mycket franska, men såg att följande rätt var dyrast (sjutton fjuttiga euro). Filet de bar de ligne, vinaigrette aux crevettes grises et tartufata, chips aux épices. Chips blir säkert gott, tänkte jag. Orkade inte fråga vad det var. Men det såg ut så här:
Frågan är då: Var det gott? :)
supercharge
2010-06-29, 14:28
Kul tråd får se om man kan få upp någonting.
Bäst hittills är överlägset killen som beställde in tre tallrikar potatismos och köttbullar i ett svep till sig själv :D
Legend[waitforit]ary!
Albin Eriksson
2010-06-29, 14:36
Ute som i utemåltid, avnjöts häromsistens till fotbollen strömmandes ur bilradion.
Frågan är då: Var det gott? :)
Hehe. Tanken var att bilden skulle tala för sig själv. Men ja. Att det var.
Men här är i alla fall farsans pizza och morsans lasagne från samma ställe där jag åt canneloni:
72338
Som ni ser var det micromat även där.
Din hatt? :)
Eddie Vedder
2010-06-30, 06:12
Din hatt? :)
Nej mammas.:)
Friday's i Kungsan i helgen med några tjejkompisar. Jag är på diet så gissa vad jag åt lol
http://i259.photobucket.com/albums/hh296/nellimite/DSC_0433.jpg
http://i259.photobucket.com/albums/hh296/nellimite/DSC_0429.jpg
http://i259.photobucket.com/albums/hh296/nellimite/DSC_0428.jpg
[QUOTE=Nelli;4462820]Friday's i Kungsan i helgen med några tjejkompisar. Jag är på diet så gissa vad jag åt lol
Numero dos :eating:
Äre chicken nuggets på burgaren?
skulle gissa på lökringar.
SiSenior
2010-07-06, 17:57
Friday's i Kungsan i helgen med några tjejkompisar. Jag är på diet så gissa vad jag åt lol
Bild numero 2 är din delikata måltid?
Bild numero 2 är din delikata måltid?
Ja så är det :) och riktigt gott var det!
Men tydligen var de andra riktigt bra med :)
Eddie Vedder
2010-07-11, 12:30
Gårdagens lunch på Restaurang Lingon i Uppsala:
Köttbullar på fläskfärs med gräddsås och ett smörigt potatismos.*drool* Inlagd gurka därtill. Lingon är en jäkligt fin restaurang som ligger längs Fyrisån. Lördagslunchen (som vi åt igår då det var lördag:)) går på 125 kronor och på vardagarna går lunchen på 89 kronor.
72929
Gott som tusan men dock lite kritik mot köket som inte höll maten varm nog. Den var lite ljummen. Fy fy för att servera en ljummen lunch och ta 125 spänn för den.*grr27*
Fru_Flisa
2010-07-11, 12:35
Det där såg inte ut att vara mycket till mat Eddie =) Men säkert gott.
Eddie Vedder
2010-07-11, 12:41
Det där såg inte ut att vara mycket till mat Eddie =) Men säkert gott.
Nej men energirikt och man står sig bra. Ta bort såsen, gör köttbullarna på mager färs och servera ½kg potatis istället för moset så blir portionen större men mättar definitivt sämre.
Allt är inte bukfylla.
Fru_Flisa
2010-07-11, 13:14
Nej men energirikt och man står sig bra. Ta bort såsen, gör köttbullarna på mager färs och servera ½kg potatis istället för moset så blir portionen större men mättar definitivt sämre.
Allt är inte bukfylla.
Haha nej nej, det är ju inte potatis och bukfylla jag skulle vilja betala för i 1:a hand om jag käkar ute. Och att göra maten väldigt energirik för en restaurang är aldrig några problem, inte dyrt heller.
Men det tråkigaste med finare restauranger är att de serverar så lite av det goda :)
Men hursomhelst, bra om det är tillräckligt så man blir mätt och belåten.
Gårdagens lunch på Restaurang Lingon i Uppsala:
Köttbullar på fläskfärs med gräddsås och ett smörigt potatismos.*drool* Inlagd gurka därtill. Lingon är en jäkligt fin restaurang som ligger längs Fyrisån. Lördagslunchen (som vi åt igår då det var lördag:)) går på 125 kronor och på vardagarna går lunchen på 89 kronor.
72929
Gott som tusan men dock lite kritik mot köket som inte höll maten varm nog. Den var lite ljummen. Fy fy för att servera en ljummen lunch och ta 125 spänn för den.*grr27*
Åh, det ser gott ut! Har velat testa Lingon länge, alltid nyfiken på restauranger som satsar på husmanskost. Och 89 kr är ju faktiskt inte så vidrigt för en lunch.
Räknas pizza? eller det är kanske räknas som snabb/skräpmat och ingen måltid?:confused:
72939
Räknas pizza? eller det är kanske räknas som snabb/skräpmat och ingen måltid?:confused:
72939
Utemåltid är utemåltid. :)
Eddie Vedder: Blev du mätt på det där? :)
Eddie Vedder
2010-07-12, 06:37
Eddie Vedder: Blev du mätt på det där? :)
Det svarade jag ju på.
Inget skitfestligt egentligen, ser mycket grisigare ut än vad den är :)
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs051.snc4/34929_410803090939_607985939_5090014_2202591_n.jpg
205 plus 90 gram med ägg, dubbelost och fullkornsbröd, optiiii efterträningsmat ^^
Var hos mina föräldrar igår och hjälpte pappa med datorn. Hittade två bilder från min 30års dag i april, dagen efter jag tävlat på Oslo GP.
Tänkte att det kunde vara en liten kul utemåltid, även om den är några månader gammal.
Det är alltså ett tefat med en inbakad 150g hamburgemeny med pommes, som jag fick i present på min polares pizzeria.
Eddie Vedder
2010-07-23, 14:58
Slärpning Baboom och Kimball!
Plats och pris?
Albin Eriksson
2010-07-23, 17:22
Var hos mina föräldrar igår och hjälpte pappa med datorn. Hittade två bilder från min 30års dag i april, dagen efter jag tävlat på Oslo GP.
Tänkte att det kunde vara en liten kul utemåltid, även om den är några månader gammal.
Det är alltså ett tefat med en inbakad 150g hamburgemeny med pommes, som jag fick i present på min polares pizzeria.
Grisigt, slemmigt...riktigt jävla frestande!
Kul tråd får se om man kan få upp någonting.
Bäst hittills är överlägset killen som beställde in tre tallrikar potatismos och köttbullar i ett svep till sig själv :D
Legend[waitforit]ary!
Haha, jag hade kört skiten ur Jonas på gymmet precis innan så det var välförtjänta köttbulletallrikar:D
Slärpning Baboom och Kimball!
Plats och pris?
Gratis! Det var ju min födelsedagspresent :)
Plats är Pizzeria Nivå i Gamla stan.
Grisigt, slemmigt...riktigt jävla frestande!
Japp, det var mycket grisigt och gott :)
Erikzzon
2010-07-31, 18:20
26 bitar på Sushibar luleå.
73533
Ristretto
2010-07-31, 22:10
73533
Vart ligger det?
Erikzzon
2010-07-31, 22:45
Vart ligger det?
Storgatan 10, Du går förbi parken och stadshotellet. Nästan längst ned på storgatan,
73533
fyfan vad gott, sushi är sååååååå himmmllaaaaa gott :) blir väldigt sugen av den där bilden:) :D
73533
Ser oerhört gott ut! Och gigantisk portion för mig, jag blir riktigt mätt på 8 bitar...
Erikzzon
2010-08-02, 18:26
Ser oerhört gott ut! Och gigantisk portion för mig, jag blir riktigt mätt på 8 bitar...
Jag kan lova att buktrycket efter den portionen inte var av denna värld, såg ut som en hög-gravid kvinna.
OskarNorberg
2010-08-02, 21:58
Inte roligt att gå in på denna tråden under deff..
Pepparkakssmurfen
2010-08-02, 22:35
Haha,wtf? Säljs det där i Stockholm? Isåfall var,måste prova!!
Haha,wtf? Säljs det där i Stockholm? Isåfall var,måste prova!!
Pizzeria Nivå. Men om du är snäller så bör det flesta ställen kunna baka in en hamburgare i en calzone om du betalar för det:)
Alfred Nobel
2010-08-03, 20:38
Random lunchrestaurang. Billigt, smaklöst, typisk buffé. Men hur mycket kött man vill - awesome!
På order ifrån Eddie, en pizza ifrån Birkastan *flex*
Vad tycker ni egentligen om det stället? Jag blev väldigt besviken!
De har riktigt stora pizzor, vilket är det som är positivt. Annars tycker jag väl att det är sådär, eller som vilken pizzeria som helst. Lite trångt kanske.
Men perfekt bakfyllemat.
De har riktigt stora pizzor, vilket är det som är positivt. Annars tycker jag väl att det är sådär, eller som vilken pizzeria som helst. Lite trångt kanske.
Men perfekt bakfyllemat.
Väl rutet. All pizza är bra bakfyllemat *drool*
Carpaccio på restaurang bara i Borås, en sommartorsdag vilket innebär att de snarare kör på kvantitet än kvalité trots deras för övrigt goda rykte.
Smakade gott men hade kunnat varit bättre om köttet inte smakade kylskåp samt att de inte dränkt halva rätten med vinäger.
Pris: strax över 100kr tror jag.
Du tog ju fel pizza!
Keeeebabpizzan är grym.
Påtal om kebab. Deras kebabtallrikar är nästan bättre än pizzorna, då kan vi snacka om mycket kött.
Alfred Nobel
2010-08-19, 10:22
Du tog ju fel pizza!
Keeeebabpizzan är grym.
Påtal om kebab. Deras kebabtallrikar är nästan bättre än pizzorna, då kan vi snacka om mycket kött.
Åh - "En KARLBERG med extra vitlöksås *drool*"
Märkligt. Åt birkastans kebabtallrik förra veckan och jag upplevde ingen monsterportion där inte, dock supergott efter en brakfylla!
Albin Eriksson
2010-08-19, 14:47
Elso: Den där tallriken såg långt från rolig ut...
Anton Fräs
2010-08-19, 14:48
Elso: Den där tallriken såg långt från rolig ut...
+1 Dessutom är vinäger ingen favorit, alls. *spy*
Åh - "En KARLBERG med extra vitlöksås *drool*"
Märkligt. Åt birkastans kebabtallrik förra veckan och jag upplevde ingen monsterportion där inte, dock supergott efter en brakfylla!
Min polare bad om lite extra kött på sina kebabtallrik, och då visades sig den sjukaste kebabtallriken jag sätt på länge. Riktigt fin var den som sagt. Ris är det självklara valet till den!
Albin & Anton: Det var godare än det såg ut, men jag kommer inte beställa den igen på samma ställe. :)
Du glömde;
http://img825.imageshack.us/img825/6371/pizzaa.jpg (http://img825.imageshack.us/i/pizzaa.jpg/)
Jaha, där ser man. Det var en pizza på bilden.
robertcop
2010-08-21, 09:51
:D
Sugen man blir på pizza ändå!
Käkade ägg och bacon till frukost så jag är ganska nöjd ändå, en stund till iaf...
hahaha, jag var visst inte den enda!
beach2010
2010-08-31, 18:49
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs143.ash2/40473_421637577546_679897546_5454125_1330564_n.jpg
Svängde förbi lunchresturangen för att ladda upp inför resten av arbetspasset
Eddie Vedder
2010-08-31, 20:40
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs143.ash2/40473_421637577546_679897546_5454125_1330564_n.jpg
Svängde förbi lunchresturangen för att ladda upp inför resten av arbetspasset
Var det i torsdags eller är det en rebellrestaurang?:D
beach2010
2010-08-31, 21:11
Var det i torsdags eller är det en rebellrestaurang?:D
Det var en torsdag, dock inte förra :D
Eddie Vedder
2010-08-31, 21:19
Det var en torsdag, dock inte förra :D
Tur, annars hade det ju varit närmast ett lagbrott att servera ärtsoppa och pannkakor.
beach2010
2010-08-31, 21:29
Tur, annars hade det ju varit närmast ett lagbrott att servera ärtsoppa och pannkakor.
minst sagt
Martin Löwgren
2010-09-01, 10:30
74522
Restaurang Kalori
100gram lamspett
140gram laxfile
100gram kall potatis
25gram quinoa
25gram bulgur
1 avocado
1 skiva knäckebröd
Råkostsallad
Kesellatzatziki
Pizzeria Nivå. Men om du är snäller så bör det flesta ställen kunna baka in en hamburgare i en calzone om du betalar för det:)
Pizzeria Nivå i gamla stan?
Bröllops middag på såstaholm ute i norrort
Fantastiskt gott!
Martin Löwgren
2010-09-05, 08:06
Mellanmål påväg hem från Athletic Fitness SM.
74617
Ristretto
2010-09-05, 08:41
Bröllops middag på såstaholm ute i norrort
Fantastiskt gott!
Det där... mmmmmhhhhhmmmmhhhmm.....hhmmmhmhmmhm..mmhmhm *drool**drool**drool**drool*
Det där... mmmmmhhhhhmmmmhhhmm.....hhmmmhmhmmhm..mmhmhm *drool**drool**drool**drool*
oja! det är precis vad det var :D
jimmyboy
2010-09-17, 22:29
Först skollunchen och sedan ut på resturang på kvällen för att avnjuta lite filéfrossa :D Gott skit!
Var på Mornington-hotel i Stockholms brunchbuffé, hade denna dagen tillämpat lite fasta så hade inte ätit något på hela dagen.
Totalt blev det cirka 9 tallrikar mat varav jag kom ihåg att ta kort på 4 ;(
Tallrik 1:
Bröd, lax, sill, hummus, rostbiff, skinka, ost, mögelostx2, leverpastej, tunnbrödsrulle fylld med skagenröra, salami, gubbröra.
Tallrik 2: Sliderburgare, kryddig korv, bacon, potatis, ribs, bönor
Tallrik 3: Pannkakslass nmr 1, sylt, grädde, hamburgedressing
Tallrik 4: Mer pannkakor, bröd, creame cheese, sylt grädde.
74981749827498374984
jimmyboy
2010-09-20, 09:41
Vilken jävla monsterbrunch :D
Ber om ursakt for dubbel posten.
Trodde jag Andrade nar jag Citerade :/
Negitoro don - dubbelt med fisk
770円 Pa Sukiya.
Ca 950kcal.
http://i56.tinypic.com/2vip650.jpg
Eddie Vedder
2010-10-12, 19:48
Kalvstek med kokt potatis och brunsås på restaurang FAME i Uppsala. Nyöppnad sportbar på Svartbäcksgatan som även serverar lunch. 89 kronor och då ingår en bra salladsbuffé, nybakat bröd och kaffe. Extra plus till kocken som frågade om man ville ha lite mer när han lagt på. Det är goodwill det. :)
75506
Kalvköttet mar makalöst gott måste jag säga, blev överraskad. Det behövdes inte ens kniv för att sära på köttet så mört var det. *drool*
Ser grymt gott ut Eddie, bara lite lingon och smörgåsgurka som saknas *drool*
älg med fårost och balsamic vinäger
http://i306.photobucket.com/albums/nn251/annelie1979/DSC_0174.jpg
schnitzel
http://i306.photobucket.com/albums/nn251/annelie1979/DSC_0178.jpg
oxfile med rotfrukter
http://i306.photobucket.com/albums/nn251/annelie1979/DSC_0176.jpg
Krispig anka med potatis
http://i306.photobucket.com/albums/nn251/annelie1979/DSC_0177.jpg
Kalvstek med kokt potatis och brunsås på restaurang FAME i Uppsala. Nyöppnad sportbar på Svartbäcksgatan som även serverar lunch. 89 kronor och då ingår en bra salladsbuffé, nybakat bröd och kaffe. Extra plus till kocken som frågade om man ville ha lite mer när han lagt på. Det är goodwill det. :)
bild
Kalvköttet mar makalöst gott måste jag säga, blev överraskad. Det behövdes inte ens kniv för att sära på köttet så mört var det. *drool*
Du rekommenderar FAME med andra ord?
UNT var ovanligt kritiska i sin recension av maten på FAME, därför har jag liksom inte ens övervägt ett besök (vilket är extremt okritiskt av mig, jag vet *screwy*)
Men serveras det kalv så bara måste jag dit!
Inte mycket i köttväg som är så gott som ett mört stycke kalv :)
älg med fårost och balsamic vinäger
bild
schnitzel
bild
oxfile med rotfrukter
bild
Krispig anka med potatis
bild
Resaurang Munken! Karlstads (värmlands?) bästa restaurang - alla kategorier.
Det vattnas i munnen... *drool*
Resaurang Munken! Karlstads (värmlands?) bästa restaurang - alla kategorier.
Det vattnas i munnen... *drool*
Och inte att förglömma trevlig personal och fantastisk miljö! Klar favorit!
Och inte att förglömma trevlig personal och fantastisk miljö! Klar favorit!
Amen! :bow:
Nelli: Vilken av huvudrätterna vad godast, om man nu skulle göra ett besök på munken?
Nelli: Vilken av huvudrätterna vad godast, om man nu skulle göra ett besök på munken?
Älgen! Testade syrrans soppa med pilgrims mussla men älgen är oslagbar!
Igår var jag på lambskallegasque på gotlands nation här i Uppsala. Huvudrätt: ugnsstekt lammskalle med rotmos. För känsliga människors skull postar jag ingen bild utan en länk så man kan välja huruvida man vill se en bild på den här måltiden. http://varfrnjasigmedmindre.blogspot.com/2010/11/barbariskt.html
Mitt käk nyss, dålig bild jag vet!
4st stora ägg
140g bacon
1 portion (105g) Core gainer med ca 4dl röd mjölk
Protein: Ca 67g
Kcal: Ca 1556
http://img153.imageshack.us/img153/387/img0609ri.jpg
Säkert räknat fel med näringsvärdet, men aja!
Mitt käk nyss, dålig bild jag vet!
4st stora ägg
140g bacon
1 portion (105g) Core gainer med ca 4dl röd mjölk
Protein: Ca 34g
Kcal: Ca 1556
34g protte? Hmm... 134g maybe?
34g protte? Hmm... 134g maybe?
Räknade nog rätt fel ja, orkar inte räkna om ;) haha!
Räknade nog rätt fel ja, orkar inte räkna om ;) haha!
Du är medveten om att det här är tråden där vi visar upp UTEmåltider? D.v.s. måltider som lagats i t.ex. resaturanger, gatukök, caféer, brasserier, krogar, wärdshus... ;)
Du är medveten om att det här är tråden där vi visar upp UTEmåltider? D.v.s. måltider som lagats i t.ex. resaturanger, gatukök, caféer, brasserier, krogar, wärdshus... ;)
Ojj, heh, såg inte det förrens nu, sorry! :smash:
Läste just igenom denna tråd från början och det är galet hur sugen man blir!
Äter lunch på en resturang varje dag via skolan, de har riktigt god mat där, dock snålar de lite på vissa rätter.
Lovar att ta bilder så ofta jag kan! :)
Martin Löwgren
2010-11-15, 14:01
76271
Kalori.
Lax, quinoa och sallad.
76271
Kalori.
Lax, quinoa och sallad.
hmmm ser inte så tokigt ut! Hur smakade den?
Har hört lite blandade åsikter om Kalori men är lite sugen på att åka dit en sväng :9
Eddie Vedder
2010-11-15, 17:41
Har hört lite blandade åsikter om Kalori men är lite sugen på att åka dit en sväng :9
Off topic men ändå inte. Om du inte lyssnat på senaste BODY Radio så var just ägaren av Kalori den som intervjuades. Skönt inställning till kosten i allmänhet tycker jag. Lite smådetaljer där jag inte håller med men i det stora hela gillade jag honom skarpt. :)
http://www.body.se/artiklar/radio/20101112/kosten-i-fokus-da-henrik-ryman-gastar-body-radio
Off topic men ändå inte. Om du inte lyssnat på senaste BODY Radio så var just ägaren av Kalori den som intervjuades. Skönt inställning till kosten i allmänhet tycker jag. Lite smådetaljer där jag inte håller med men i det stora hela gillade jag honom skarpt. :)
http://www.body.se/artiklar/radio/20101112/kosten-i-fokus-da-henrik-ryman-gastar-body-radio
Tack för tipset! Det skall jag göra :)
Martin Löwgren
2010-11-16, 22:51
Finns inget godare.
karlingen
2010-11-18, 12:49
Kan det inte finnas fler restauranger med samma inställning lite överallt i Sverige?? Typ Malmö..
Stockholm har "Kalori". Vad har Malmö? Förutom Laserturken
Martin Löwgren
2010-11-19, 08:38
Kan det inte finnas fler restauranger med samma inställning lite överallt i Sverige?? Typ Malmö..
Laserturken äger ju iofs alla *flex*
Martin Löwgren
2010-12-07, 11:53
Dagens lunch. 150gram laxfile, 150gram kycklingfile, 1dl råris, tomatsalsa, 1 avocado och lite chiliconcarne. Perfekt lunchmat att hålla tävlingsformen med.
76746
Gratis lunchbufféer - en av fördelarna med nuvarande arbetsplats.
http://i51.tinypic.com/w01f02.jpg
Kött (mestadels tunt kött, som ligger under allt annat), nån slags fisk, mycket grönsaker, någon potatissalladssmakande sörja utan potatis, samt den lokala kanariska såsen Mojo Verde (mycket god).
Rödcurry kycklinggryta på Ma-Yom vid Odenplan.
Sjukt gott och mycket mat för 69:- 79:-med dricka :)
Rekommenderas!
http://i1139.photobucket.com/albums/n543/lepras/IMG_0727.jpg
http://i1139.photobucket.com/albums/n543/lepras/IMG_0728.jpg
GainoMax
2010-12-20, 22:23
Rödcurry kycklinggryta på Ma-Yom vid Odenplan.
Sjukt gott och mycket mat för 69:- 79:-med dricka :)
Rekommenderas!
http://i1139.photobucket.com/albums/n543/lepras/IMG_0727.jpg
http://i1139.photobucket.com/albums/n543/lepras/IMG_0728.jpg
Är det samma pris oavsätt tid på dygnet?
Är det samma pris oavsätt tid på dygnet?
Tror det :)
Må-Fre 11.00-21.00
Lunch Må-Fre 11.00-14.00
Lör-Sön 12.00-21.00
I stan? *troll*
joker560
2010-12-25, 21:20
I stan? *troll*
årsta, utanför stockholm ;)
årsta, utanför stockholm ;)
Årsta är ingen stad :MrT:
Årsta är ingen stad :MrT:
Årsta är stan:)
Årsta är stan:)
:laugh:
Kommer du från Sveg?
:laugh:
Kommer du från Sveg?
Fan snackar du om,jag bor i årsta*mini
Fan snackar du om,jag bor i årsta*mini
Då borde du veta?
Darjalskij
2011-01-15, 17:51
Tycker det finns ett gäng "ok" restauranger i Malmö. Även om det inte alls är så många som man skulle önska.
För egen del uppskattar jag VERKLIGEN den restaurang som finns på sjukhusområdet i byggnad 49 (Freda 49 heter den tror jag). Alltid tre alternativ serverad som buffé; husman, hälso och vegetarisk. Fräsch salladsbuffé ingår dessutom, liksom kaffet. Enda nackdelen är just att det ligger inhyst i byggnad 49 så man får dras med alla studenter. En annan nackdel är att det bara är lunch och inget annat.
Restaurangen Vår tids mat på Baltzargatan nere i city är ett trevligt men kostsamt alternativ. För övrigt samma inriktning som restaurangen Olivieras ute i Lomma.
Restaurangen i Konsthallen är kostsamt men rätt schysst. Fantastisk fiskanrättningar.
Ska ha öppnat ett raw food-ställe på Östergatan, men har ej hunnit prova det ännu.
jimmyboy
2011-02-06, 18:58
Sushi+kinabuffé, riktigt gott sådär en söndageftermiddag! Stannade på 50 bitar denna gång :D
sp123ltd1
2011-02-11, 19:58
http://img824.imageshack.us/img824/8351/img0584sv.jpg (http://img824.imageshack.us/i/img0584sv.jpg/)
Alfred Nobel
2011-02-12, 08:17
Luncher
Jimmys steak house i stockholm. Oxfile (tillbehör på sidan av) perfekt stekt! MUMS
http://i306.photobucket.com/albums/nn251/annelie1979/DSC_0636.jpg
childman
2011-03-11, 18:14
- Gyrossallad på Kebabcenter i Örebro.
Innehållande: Gyroskött, sallad, tomat, gurka, lök och ost.
vicarious
2011-04-08, 20:13
Thaibuffé på Bamboo City i Kista. 79kr! Blev 2½ såna tallrikar :eating:
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/205147_10150144686153244_534763243_6640604_3740440 _n.jpg
åhhhh, jag saknar riktigt bra bufféer här i uppsala, som inte är svindyra:)
Thaibuffé på Bamboo City i Kista. 79kr! Blev 2½ såna tallrikar :eating:
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/205147_10150144686153244_534763243_6640604_3740440 _n.jpg
Så. Jävla. Opti.
:hbang:
Sundqvist
2011-04-09, 11:04
2x Chili Thai buffe i jönköping
Mixtallrik @ Ciki mama :)!
åhhhh, jag saknar riktigt bra bufféer här i uppsala, som inte är svindyra:)
Har du några riktigt bra bufféer som är svindyra då? Tar gärna emot ett par såna i så fall.
hejhopp79
2011-04-09, 14:17
Haha, en rolig sak är hur de flesta i tråden tycker allt de äter ute är "sjukt gott".
Har vi svenskar ingen förfinad smak?
Har du några riktigt bra bufféer som är svindyra då? Tar gärna emot ett par såna i så fall.
Hehe, jag gillar iaf javas buffé. Ligger vid fyrishov.
Inge Enveten
2011-04-09, 16:58
Haha, en rolig sak är hur de flesta i tråden tycker allt de äter ute är "sjukt gott".
Eller så är de flesta dietskadade :D
Av samma anledning som folk hellre lägger upp bilder som man ser bra ut på än tvärt om. Skulle jag gissa att folk är mer benägna att skriva här när de ätit något som smakade gott, eller i alla fall ser gott ut. Det i sin tur betyder ju dock inte att allt är gott.
sp123ltd1
2011-04-09, 17:40
Eller så är de flesta dietskadade :D
Då har man lärt sej ett nytt ord!:hbang:
http://img848.imageshack.us/i/dsc02945m.jpg/
Ena sambon kom hem med en kebabspecial. Han sa att han var och yrade i Annestad och fann en pizzeria som han ätit på tidigare. Denna pizza var helt klart i topp 5 listan hos mig! Man ser ju för böveln inte köttet pga av all sallad och lökdressing (: Första tanken var: 'Jaha. Sliskig pizza here I come!' Men denna pizza är den fräschaste jag har ätit på länge. Inte det minsta flottig, krispig och tunn botten samt väldigt mycket kebab.
http://img4.imageshack.us/i/dsc02946s.jpg/
Efterrätten kommer från Pistaschia i Helsingborg (:
Finska Lejonet
2011-04-14, 08:58
Gårdagens utemåltid:
http://img851.imageshack.us/img851/7824/20438410150541416835293.jpg (http://img851.imageshack.us/i/20438410150541416835293.jpg/)
17 bitar sushi på westermalms sushi, dock saknas ålbiten som han slinka ner innan jag tog fotot.
http://img40.imageshack.us/img40/1653/21035410150541439805293.jpg (http://img40.imageshack.us/i/21035410150541439805293.jpg/)
Tamarindsoppa med vaniljglass samt nypressat arabiskt kaffe med kardemummasmak.
StNicholaus
2011-04-14, 20:42
Det är - om jag tillåts att generalisera - ett typiskt svenskt beteende.
Svensken anser t.ex. alltid att sommarens utlandsresa var oerhört härlig och äkta, att lördagens biofilm var bland det bästa han sett och att Restaurang Gatuköks överstekta oxfilé gifte sig oerhört väl med kökets hemlagade bea.
It's funny because it's true.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.