Visa fullständig version : Personlg tränare, vem ska betala inträde?
Om jag anlitar en personlig tränare och ber han komma till mitt gym ska jag eller han betala hans inträde?
6 månader tänkte jag ha honom, ska jag köpa han ett 6 månaders kort då eller typ klippkort eller är det något han ska stå för?
Martin Löwgren
2009-12-28, 16:41
En PT kostar mellan 500-800kr i timmen så det får du väl göra upp med honom/henne?
En PT kostar mellan 500-800kr i timmen så det får du väl göra upp med honom/henne?
Självklart :D men hur brukar man göra hur gör du tex?
Eller är det så enkelt att det beror på klient och pris?
Jag trodde PTs hängde på ett visst gym. Ungefär som alkisarna som har sina favoritbänkar.
Arne Persson
2009-12-28, 17:32
Jag trodde PTs hängde på ett visst gym. Ungefär som alkisarna som har sina favoritbänkar.
:laugh::laugh::laugh:
von huff
2009-12-28, 17:37
Ahaha
hahahahahahaha:laugh:
hahahaha
Till TS. om du pröjsar 500-600 per timme så bli inte förvånad om du även måste pröjsa inträdet. Dock så kanske det går att förhandla med personalen på gymmet om det är ok om han kommer in. Tycker det är väldigt dåligt annars, speciellt om du har medlemskort.
Om jag anlitar en personlig tränare och ber han komma till mitt gym ska jag eller han betala hans inträde?
6 månader tänkte jag ha honom, ska jag köpa han ett 6 månaders kort då eller typ klippkort eller är det något han ska stå för?
En offtopic fråga bara vad är det som du tränar inför som kräver en pt i ett halvår? Alternativt vad är det som går så fel i din träning att du behöver en?
Annars så är väl praxis att man som pt har avtal oftast med ett gym och ibland flera som gör att han får träna klienter där.
De flesta gym nuförtiden erbjuder väl också pt-träning är dock lite grisen i säcken det där, man kan hamna med allt från en glad nyexaminerad pt som säkertligen kan lära en bra utförande på de flesta övningar till en gammal räv som blixtsnabbt ser vad du behöver jobba på för att nå dina mål.
Lättast är väl att antingen anställa en pt på det gym du tränar eller att helt enkelt träna med din pt på ett gym som han har avtal med.
Frumpish
2009-12-28, 19:29
:D:D:D:D HAHahahhahaa
Martin Löwgren
2009-12-28, 19:45
Självklart :D men hur brukar man göra hur gör du tex?
Eller är det så enkelt att det beror på klient och pris?
Klienten betalar engångsträning utöver timpriset om jag inte har konsultavtal med gymmet i fråga (vilket jag nästan alltid har)
En PT kostar mellan 500-800kr i timmen
Värt lika mycket som ett års träning på gymet jag tränar.
Just saying :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.