Visa fullständig version : Sugen
Jag har varit ordentligt förkyld i nästan två veckor nu och det börjar släppa. MEN!! Jag har förlorat mitt luktsinne, alltså smakar jag ingenting.
Och jag är sugen på tusen saker som jag vill käka här i min tristess.
Förmodligen kan man inte göra annat än att vänta ut det hela som jag gjort under mina andra förkylningar men vem vet, kanske sitter någon koloit på ett tips om hur man skyndar på det hela.
Nå?
Om ni inte har nått tips så var tyst med er och låt bara tråden dö ut.
C-vitamin och vitlök brukar påskynda mina förkylningar. Det är vad jag tror iaf ;)
Mer än vitaminrikt, vitlök och mycket vätska är det enda jag kan komma på myyyycket vila. Även om du inte känner dig trött så är kroppen trött.
(Är i exakt samma situation).
Otrivin comp nässpray är guds gåva till täppta och/eller rinnande näsor, allt jox i näsan bara försvinner och den blir som frisk på nolltid! Sjukt bra är det.
Gurgla med nyodex är också en hit, dämpar det som ev känns i halsen.
Hoppas du får tillbaka smaken :)
Borde nog dricka mer ja. Vila är det enda jag gör.
Sitter med en otrivin nässpray här och visst lugnar den näsan en stund men den gör inte slemhinnorna mindre svullna så jag får min smak tillbaka tyvärr :(
Tack för era svar, nån mer?
allergitabletter typ clarityn, gör att slemhinnorna sväller av. Finns receptfritt på apoteket.
allergitabletter typ clarityn, gör att slemhinnorna sväller av. Finns receptfritt på apoteket.
Ouu bra tips.
Är det inte väck till imorgon så får jag prova det.
alltså smakar jag ingenting.
Det var ju lite kul iaf när jag läste det snabbt. :D
En bra bok är ett tips, ger bra vila och mindre tristess. Dvs om boken är bra och lång.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.