Visa fullständig version : Magträning - Tillräckligt? Komplettera?
Tjena, tränar mellan 3-4 ggr i veckan, vill skaffa mig "bättre" mage tills sommarsäsongen -04...
Vill kolla med er pro's om min magträning är tillräcklig, eller om den ska kompletteras...
Kör 250 Crunches per pass.... Uppdelat på 100+100+50 typ...
Flera övningar?
Mvh DiZi
Lär dig grunderna inom styrketräning istället så kommer det ordna sig :rolleyes:
King Grub
2003-09-14, 10:46
Originally posted by DiZi
Tjena, tränar mellan 3-4 ggr i veckan, vill skaffa mig "bättre" mage tills sommarsäsongen -04...
Vill kolla med er pro's om min magträning är tillräcklig, eller om den ska kompletteras...
Kör 250 Crunches per pass.... Uppdelat på 100+100+50 typ...
Flera övningar?
Mvh DiZi
Magen tränas, för bästa resultat, som de andra muskelgrupperna, d v s med belastning, normal repetitionsmängd, 1-2 ggr per vecka. Att ligga och nöta crunches i oändlighet är ett slöseri med tid och energi. Överbelastning bygger muskler. Att få rutorna synliga är enbart en fråga om diet och förbränningsträning.
250 crunches per pass... snart tränar du lika hårt som Britney Spears!
Originally posted by AnabolicProtein
250 crunches per pass... snart tränar du lika hårt som Britney Spears!
Hon kör 500. Han är inte ens hälften så hårt som henne. ;)
Kör med vikt istället och få reps. Mjölksyra ger inte större muskler.
Originally posted by Prankie
Hon kör 500. Han är inte ens hälften så hårt som henne. ;)
Kör med vikt istället och få reps. Mjölksyra ger inte större muskler.
jag hade kört kvar på 250 eller mindre utan vikt eftersom som grub sade så syns rutorna efter fettförbränning och en diet.
Kör du med vikt blir rutorna större och hela magen ser större ut. Men det är ju upp till var och en, Själv föredrar jag en smal mage med stenhårda rutor... (även om jag är lååååångt därifrån idag)
Originally posted by Ankarby
Lär dig grunderna inom styrketräning istället så kommer det ordna sig :rolleyes:
Men så svarar man väl ändå inte... :nono: ;)
Som de andra säger så är det till att köra andra övningar med få reps (precis som för övriga muskler) och/eller minska på underhudsfettet. Titta t ex på http://www.exrx.net/Lists/ExList/WaistWt.html för tips. En av mina favoriter är kabelcrunches (http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/CBKneelingCrunch.html).
Pressarn
2003-09-14, 13:25
Brittan äger ! :hbang:
Okey guys, ska kolla in länkarna ni postade... Så får vi se om jag hittar nån bättre övning då jag kan slänga på ett par vikter... Kanske då crunches med vikter? ;)
Säger som dom andra, inte så många reps och vill du att de ska synas ska du bli av med fläsket, min favoritövning (och många andras) är cabelcrunches, sittande på knä eller faktist stående i en latsdragmaskin.....Lycka till !!
Stående? Det var nått nytt. ska testa!
Originally posted by skalman
Säger som dom andra, inte så många reps och vill du att de ska synas ska du bli av med fläsket, min favoritövning (och många andras) är cabelcrunches, sittande på knä eller faktist stående i en latsdragmaskin.....Lycka till !!
Cabelcrunches såg rätt tuff ut ;) Får ta å testa den också =)
Jamen magträning då.... (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=11626)
allan
shirunai
2003-09-14, 20:41
Prova 250 reps på biceps curlen också det ger resultat jag lovar
och 200reps pushdowns :thumbup:
Pressarn
2003-09-14, 20:45
Originally posted by Allan
Jamen magträning då.... (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=11626)
allan
Äh vad vet Allan, kör som brittan och punktförbränn bort fettet på magen så att rutorna tittar fram vetja ;)
Brittan har ju iofs en grym fin mage:kinky:
shirunai
2003-09-14, 21:45
Jag vet en som har kontakt med Brittan 500reps om dagen vilket är iof fel. Brittney tränar efter MBAW schemat som är populärt bland vissa elit idrotsmän som vill tappa fett på magen men ändå behålla tvättbrädans konturer(Massive Britthey Abdominis Workout)
Måndag: 450 crunches
Tisdag: 500 crunches
Onsdag: 550 crunches
Torsdag: 600 crunches
Fredag: 550 crunches
Lördag: 500 crunches
Söndag: 450crunches
MBAW är en så kallad "pyramid pass" variant som är effektiv helt enkelt.
edit: hennes armar och ben är förståss Retucherat !
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.