Visa fullständig version : Vad har du gett bort iår?
Gabriel174
2009-12-25, 02:53
Vad har du gett bort för julklappar i år?
Personligen så vet jag itne vad jag gav mor och far, slängde in pengar med brorsan och syrran.
Gav syrran ett par skor som jag minns att hon gillade och en parfym. Brorsan fick lite kläder.
Sen så har det blivit lite småsaker hit och dit.
En laptop till morsan, någon annan fick inget. :)
Presentkort till storebror
Presentkort till moder + kudd (vad fan heter det man drar utanpå kudden!? Hjärnsläpp!)
Plånbok och polygrip till fader
Lillebror fick inget utan får ingå i det jag köpt mig själv, såsom kökskniv, stekpanna osv.
Lillebror fick inget utan får ingå i det jag köpt mig själv, såsom kökskniv, stekpanna osv.
Kökskniv och stekpanna, precis sånt som förgyller vardan när man är under 20 :D
Kökskniv och stekpanna, precis sånt som förgyller vardan när man är under 20 :DHaha, nej, inte direkt, men med hjälp av telepati eller något som blev det så att vi inte gav varandra något utan inriktade oss på resten av familjen istället. Så jag får väl låta elak och säga att lillebror fick inget :)
Sonen fick:
en snowracer (köpt ihop med hans pappa)
en brandstation lego
en verktygslåda med riktiga verktyg och verktygsbelte
ett lasersvärd
en pannlampa + ficklampa led
Farmor och farfar fick:
Olika sorters julgodis jag gjort själv i kartong jag gjort själv
4 jansson till julbordet
Exet fick:
Marabou Almond & Sea Salt (:em::D) inslagen av sonen
Liten Sprayburk Axe (gratis de delade ut på stan :em::D)
Sonens lilla kusin:
Drag/ryggsäcksväska som ser ut som en mjuk pingvin
Leksak som låter och dras runt (sonen valt själv + hjälpt till slå in)
Söta tofflor m matchande haklapp
Sonens moster + hennes snubbe:
Olika sorters julgodis jag gjort själv
Kollegan fick olika sorters julgodis jag gjort själv. Andra har jag inte träffat! Mina föräldrar ska få rattmuff, rolig bok el liknande (pappa), tofflor (mamma), usbminne med massa kort på barnbarn, mig osv och en alltiallo: "sällskapsdam, kock & städare" (ja, det ska vara jag det) i mellandagarna. :thumbup:
Kommer att ge bort detta idag:
Mamma: Blommor på burk (för hon brukar köpa blommor men blir aldrig färdig att plantera dom för det mesta.
Pappa: Borats mankini (sagt att jag skulle göra det i ett par år nu men har inte blivit av förrän nu).
Syster: Gosedjursapa med inbyggda gummisnoddar så man kan skjuta iväg den och sen skriker den när den landar.
Mormor: Vet ej riktigt för jag och systern köpte tillsammans.
Pappa fick en dvdfilm
Mamma fick en röd brödkorg
Bror fick en cdskiva + sockar
Syster fick gymhandskar + julspel med hajar
Pojkvän fick löpartights, kofta + bildpsel
Jag fick massa bra grejer :D :D :D
Brorsan fick 300 kr som han köpte Modern Warfare 2 för.
Morsan fick stekpanna, kastrull, fyra knivar, knivsliparpinne och stekspade - allt från Biltema.
Farsan fick en brandsläckare och en brandvarnare.
Sonen fick:
en snowracer (köpt ihop med hans pappa)
en brandstation lego
en verktygslåda med riktiga verktyg och verktygsbelte
ett lasersvärd
en pannlampa + ficklampa led
Farmor och farfar fick:
Olika sorters julgodis jag gjort själv i kartong jag gjort själv
4 jansson till julbordet
Exet fick:
Marabou Almond & Sea Salt (:em::D) inslagen av sonen
Liten Sprayburk Axe (gratis de delade ut på stan :em::D)
Sonens lilla kusin:
Drag/ryggsäcksväska som ser ut som en mjuk pingvin
Leksak som låter och dras runt (sonen valt själv + hjälpt till slå in)
Söta tofflor m matchande haklapp
Sonens moster + hennes snubbe:
Olika sorters julgodis jag gjort själv
Kollegan fick olika sorters julgodis jag gjort själv. Andra har jag inte träffat! Mina föräldrar ska få rattmuff, rolig bok el liknande (pappa), tofflor (mamma), usbminne med massa kort på barnbarn, mig osv och en alltiallo: "sällskapsdam, kock & städare" (ja, det ska vara jag det) i mellandagarna. :thumbup:
Nu måste du längta till 25:e januari, du gav bort MYCKET!!11
Nu måste du längta till 25:e januari, du gav bort MYCKET!!11
Hm, vet inte om du var ironisk men min gräns för julklappsinköp var 1 k och det höll jag på öret.. :D
Lidl, ö&b, willys & Claes Ohlson var plånbokssnälla. :)
Hm, vet inte om du var ironisk men min gräns för julklappsinköp var 1 k och det höll jag på öret.. :D
Lidl, ö&b, willys & Claes Ohlson var plånbokssnälla. :)
Ah, du listade så mycket att jag trodde det kostade betydligt mer än 1000kr, men... så bra att det inte gjorde det, då :D
Ah, du listade så mycket att jag trodde det kostade betydligt mer än 1000kr, men... så bra att det inte gjorde det, då :D
Hade jag gått till valfri sportbutik, leksaksaffär och mataffär hade det lätt kostat dubbla, men nu har jag lusläst varje reklamblad i min jakt på det jag skulle ha så.. Det är jag och pensionärerna som kommer dragandes med våra kuponger och plockar lockvarorna.. :D:em: (grabben är dessutom bara 3 ½ så lasersvärdet från ö&b för femti spänn dög nog lika bra som leksaksbutikens variant för 700 pix.. än så länge antar jag! Vad är det man säger om pojkar, leksakerna blir bara större och dyrare med åldern? Och det slutar aldrig..! )
Pappa: Borats mankini (sagt att jag skulle göra det i ett par år nu men har inte blivit av förrän nu).
Hahaha vad bra! Blev han glad?
Själv har jag gett bort:
Ett DS spel till min systerson.
En docka med lite kläder till min systerdotter.
Ett PS2 spel till min brorsdotter.
Pengar till min brorson.
Lite uppläggningsbestick till mor och far då deras var trasiga.
Prydnadstomte till mor.
Kände mig lite snål i år men jag ville inte spendera mer då jag ska börja plugga snart.
Emil_Larsson
2009-12-25, 21:11
Mor: Två porslinshundar
Far: Tuschpennor i olika färger (som han skriver med på sina brända cd-skivor.)
Bror: Klocka
/Peace.
shadowfire
2009-12-25, 22:27
Inte ett skit. Som vanligt.
lite trisslotter
spotify premium
presentkort
film
Bara massa digitalt hat. Som sig bör.
anders172
2009-12-25, 22:43
En skiva, vantar och golfbollar
Mamma: Bok
Pappa: Godis
Syrran: Pengar
Inte ett skit. Som vanligt.
Nada, Zip, Niente.
*puss*
shut teh face
2009-12-26, 00:16
Alla hushåll i min familj och fästmön fick en flaska hemgjord glögg som jag gjort, den var riktigt jävla lyckad! Mycket godare än det som finns att köpa på systemet (oavsett pris). Och två påsar var med förra årets apelsintryffel (lite trimmad recept), sjukt goda. Årets nykomling blev en apelsin och kaneltryffel som kanske låter lik men som är helt annorlunda med en annan sorts choklad, men även med smör och socker i "smeten", dessa var minst lika goda.
Förpackades i fina påsar och fina glasflaskor, mycket uppskattade presenter och kul att göra istället för att gå runt och köpa massa skit i affärer som ingen ändå vill ha.
De små i familjen fick pengar.
Mor: Datortillbehör (laptop-väska + ny lasermus)
Far: Minipingisbord (stiga) + tillbehör
Bror: Bröstnäsduk, Skisspennor + teckningsblock
Syster: Silveröronhängen
Flickvän: Guldhalsband
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.