handdator

Visa fullständig version : Våga träna trots dåligt självförtroende.

Gottfrid
2009-12-21, 09:33
Skulle vilja höra era personliga åsikter när ni som är erfarna gymmare ser rookies och nybörjare på ett gym.

Jag är själv nybörjare och har precis köpt ett gymkort för att förändra mitt liv hade ja tänkt.
Problemet är det att ja i hela mitt liv varit trådsmal och aldrig lagt på mig ett enda kilo oavsett vad ja stoppat i mig.
Ändå tills ja började sitta framför datorn 24/7 nästan för 4 år sedan.
Efter dessa 4 år nu så har ja gått upp från cirka 75 kilo till 97 kilo.
Detta har ju då medfört att ja skäms nåt enorm över vad ja gjort med min egen kropp, och har med detta också fått grymt dåligt självförtroende.

Problemet på gymmet nu då blir ju att ja tycker det är enormt pinsamt att träna eftersom det känns som alla glor på en för att man gör fel eller knappt orkar lägga på några vikter alls.
Man är ju så klen så man skakar ju som ett asplöv när man tar i.

Eftersom ja fram tills för fyra år sedan var rätt nöjd med min kropp utan träning har ja ju noll erfarenhet hur maskinerna på gymmet fungerar plus att man har ju säkert fel teknik när man gör övningarna.
Det känns verkligen som många tisslar och tasslar och skrattar inombords när dom ser en.

Allt sitter ju garanterat i skallen på mig och ja är bara paranoid, men som sagt.
Skulle vilja höra era personliga åsikter vad ni verkligen tycker och tänker när ni ser nån klen nybörjare försöka med fel teknik.
Ärliga svar nu :thumbup:

delta_mats
2009-12-21, 09:38
Jag tänker inte så mycket på de andra i lokalen utan brukar försöka koncentrera mig på min egen träning. Tänk inte på vad andra eventuellt tycker och tänker om dig som nybörjare, när allt kommer omkring har ju okänt folk ingenting med dig och ditt liv att göra i slutändan eller hur?

rooz
2009-12-21, 09:39
Ingen är bäst i början (Utom Chuck Norris) Det är bättre att börja än att sitta och tycka synd om sig själv hela livet..

mister_power
2009-12-21, 09:44