Visa fullständig version : ren ändkanal = massa muskler ?
haha gullig topic...aja, men frågan är: allt jävla tjat om att lavemang och allmän skötsel av ändkanalen skulle boosta muskeltillväxt o fettförbränning, snackar om den där "jakes workout" shitten som spammas överallt just nu.
cleanse extreme o acai detox, som reklameras för på sidan...
har det gjorts några tester för att stödja dessa påståenden ? eller har någon testat kanske tom ?
Fredrik_S
2009-12-16, 15:45
Nej det har inte gjort några tester, och har det gjorts tester har de gjorts av icke oberoende personer (dvs de tjänar pengar på att få ett resultat).
Men vem vet... bäst å vara på den säkra sidan så man inte riskerar å vara ickeoptimal...
King Grub
2009-12-16, 15:53
Humbug.
Langster
2009-12-16, 15:55
Märkligt att tarmrensning och liknande alltid tycks locka folk, det verkar aldrig försvinna!
Trots att det bevisligen inte finns några fördelar med "detox" och tarmrensning så finns det alltid folk som tänker: Lavemang, det är nåt för mig det! Det är det jag BEHÖVER!"
Så jävla märkligt, kan inte tänka mig att någon majoritet av de som går på det där njuter av lavemang och det är knappast någon naturlig del av människans eller något djurs beteende.
Tror det snarare skulle få en motsatt verkan, att ändra tarmbalansen så tror jag snarare näringsupptaget skulle bli sämre (på en normal frisk människa).
hertzman
2009-12-16, 16:03
Märkligt att tarmrensning och liknande alltid tycks locka folk, det verkar aldrig försvinna!
Trots att det bevisligen inte finns några fördelar med "detox" och tarmrensning så finns det alltid folk som tänker: Lavemang, det är nåt för mig det! Det är det jag BEHÖVER!"
Så jävla märkligt, kan inte tänka mig att någon majoritet av de som går på det där njuter av lavemang och det är knappast någon naturlig del av människans eller något djurs beteende.
Dessutom kan just tarmsköljning (hur fan kan folk få för sig att ens pröva?) vara direkt farligt. Kan paja den naturliga bakteriefloran i tarmen helt. Finns tydligen några fall i USA med hjärtattacker/hjärtsvikt på grund av att saltbalansen i kroppen går åt skogen.
Rockhard
2009-12-16, 16:15
LOL! när du uttrycker det sådär låter det ganska dumt :laugh:
Fick rensa tarmen innan en operation, fan det är en underbar känsla efter :D
Du har aldrig känt dig så lätt och ren,plus att magen blir platt.(tills du äter igen)
Eddie Vedder
2009-12-16, 16:35
PM:a Fairing, här har de ju ett guldläge att marknadsföra Rage som ÄNNU mer opti.:D
hertzman
2009-12-16, 16:51
PM:a Fairing, här har de ju ett guldläge att marknadsföra Rage som ÄNNU mer opti.:D
Här tror jag EISELT har ett försprång. Deras TRÜCK ger garanterat tryck i tarmkanalen.
barbafant
2009-12-17, 20:58
Fick rensa tarmen innan en operation, fan det är en underbar känsla efter :D
Du har aldrig känt dig så lätt och ren,plus att magen blir platt.(tills du äter igen)
Har gjort den där med en vända, innan en koloskopi. Det var inte kul alls. Rekommenderas inte.
Har gjort den där med en vända, innan en koloskopi. Det var inte kul alls. Rekommenderas inte.
Du kanske inte gillar att få saker där bak ;)
Nej men under var det väldigt obehagligt men inte efter.
spoonchest
2009-12-17, 21:26
Det här tar ju opti-nojan till helt nya nivåer.
Denna är också väldigt rolig:
http://www.klokast.se/siem/Bonet.html
Urinterapi!
Urinterapi!
"Att gurgla munnen med urin samt att skölja ur näsan med den känns både naturligt och rätt."
WTF!!!!!!
hertzman
2009-12-18, 22:01
"Att gurgla munnen med urin samt att skölja ur näsan med den känns både naturligt och rätt."
WTF!!!!!!
Urin, det är det nya heroin!
(ang att karln på fullt allvar menar att det är en bra grej att injicera urin)
För att rensa ut matsmältningssystemet (och däribland tjocktarmen) så har jag provat tre metoder: Den ena är att fasta på urin och vatten 3-4 dagar i månaden, vilket gör att man mår alldeles förträffligt (speciellt om man kombinerar fastan med rengörande lavemang samt massage med gammal urin)! Det andra sättet är att dricka all urin under 2-4 dagar, vilket resulterar i att hela matsmältningssystemet rensas ut. Det tredje sättet är att göra lavemang med urin eller vatten eller båda och.
Periodisk urinfasta någon?
Urinterapi!
Lyoto Machida, lätt tungviktsmästare i UFC dricker lite av sin urin varje morgon. Vem blir först på Kolo att testa?
http://www.mmamania.com/2009/03/23/lyoto-machida-drinks-his-own-urine-every-morning/
Ren humbug:D
Urin innehåller inget speciellt giftigt. Det är ämnen som oftast bara ska ut.
Ifall någon vill prova tror jag säkert att saltvatten skulle gå alldeles utmärkt. Blanda 1 - 1.5 %-igt saltvatten och drick samma mängd, istället för urinen.
hertzman
2009-12-19, 08:09
Periodisk urinfasta någon?
Synen av någon inmasserad i gammalt piss, ätandes inget annat än lavemang och endast drickandes gammalt piss känns... sådär. Hurfan kan någon ens komma på idén? Kombinationsmöjligheterna med andra korkade påhitt är dock oändliga.
"De kvinnor som jag har läst om som har använts sig av urinterapi under sitt havande, säger att de gick igenom en nästan smärtfri förlossning."
"När en människa är sjuk så förs rester av sjukdomen ut hans urin, te x var och gamla vävnader. Dessa ämnen fungerar som ett vaccin när de förs in i kroppen igen. De innehåller information om sjukdomen, vilken sedan används av immunförsvaret för att bekämpa sjukdomen"
"Det finns olika typer av vatten och de skiljer sig från varandra genom livslängden av deras flytande kristaller och deras molekylstruktur. Kroppens vätskor har en ordnad molekylstruktur och de flytande kristallernas livslängd är lång. Om vi dricker en vätska som skiljer sig mycket från kroppens, så tvingas kroppen att omstrukturera denna vätskan innan den kan tas till goda. Än en gång går det åt energi för att göra detta. Vår urin är en ”färdig” vätska som tas emot av kroppen på en gång vilket innebär att vi sparar på vår energi."
"Tvättning av ansikte och kropp med sin egna urin. Innan man duschar sig så kan man tvätta sig med sitt eget urin. När urinen har torkat så duschar man sig i varmt och sedan i kallt vatten, man behöver inte använda sig av tvål, eller så sköljer man inte av sig urinen om man inte vill det. Min hud blir len som ”ett nyfötts barns skärt” när jag gör detta, det är häpnadsväckande!!! Jag vill också tillägga att jag inte kommer ihåg när jag köpte after-shave sist, jag använder mig av den här tvättningen av mitt ansikte efter rakningen och det finns inget after-shave av dem som jag har provat som ens kommer i närheten av urinens verkan."
Kommentarer överflödiga.
Flytande kristaller:D
Kristaller är per definition fasta.
Till sak. Förutom vatten, är det urinämne/urea/karbamid ( kärt barn har många namn ) som det finns mest av i urin.
Karbamid finns ibland med i hudkrämer. Karbamiden/urinämnet tränger in i det yttersta, döda, hudlagret och håller kvar vatten där. Huden blir alltså mjuk och smidig av urinämnet. Inte alls lika torr.
Det kan alltså finns något possitivt med att gnida in urin i huden:D Själv skulle jag köra med någon känd hudkräm.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.