Visa fullständig version : Funkar detta?
jizzinmypants
2009-12-12, 16:54
Funkar det att äta frukost vid 8-9 sen skippa lunchen (skolan) och bara ta något litet då som t.ex ett par proteinbars och någon frukt eller dyl. och sen äta lunch när man kommer hem vid 4-tiden, sen träna ca 2-3 timmar efter och sen middag vid 19-19.30 tiden? Anledningen till att jag inte vill äta pluggets lunch är för att den är så otroligt äcklig och jag är lite kräsen av mig.
Gabriel174
2009-12-12, 18:05
Om jag inte missminner mig så använder man väl gårdagens energi för dagens pass?
Fredrik_S
2009-12-12, 18:14
Om jag inte missminner mig så använder man väl gårdagens energi för dagens pass?
Så enkelt är det aldrig. Har du ätit dåligt i en vecka och sen äter bra en dag så är du inte på full prestation dagen efter.
Skulle vilja säga att det är kosthållningen senaste veckan eller två som påverkar prestationen och även den totala kosthållningen över ännu längre period.
Funkar det att äta frukost vid 8-9 sen skippa lunchen (skolan) och bara ta något litet då som t.ex ett par proteinbars och någon frukt eller dyl. och sen äta lunch när man kommer hem vid 4-tiden, sen träna ca 2-3 timmar efter och sen middag vid 19-19.30 tiden? Anledningen till att jag inte vill äta pluggets lunch är för att den är så otroligt äcklig och jag är lite kräsen av mig.
Kan du koncentrera dig i skolan då? I så fall så funkar det väl bra.
Vad jag minns från när jag gick i skolan brukade det alltid gå att hitta någonting ätbart i matsalen även de dagar det serverades "äcklig" mat. Mjölk, salladsbord, bröd, filmjölk och müsli. Den vegetariska rätten var nog ok ibland.
jizzinmypants
2009-12-12, 18:19
Kan du koncentrera dig i skolan då? I så fall så funkar det väl bra.
Vad jag minns från när jag gick i skolan brukade det alltid gå att hitta någonting ätbart i matsalen även de dagar det serverades "äcklig" mat. Mjölk, salladsbord, bröd, filmjölk och müsli. Den vegetariska rätten var nog ok ibland.
Jo visst, men kan heller inte räkna hur många kalorier jag får i mig då.
Behöver du räkna hur många kalorier du får i dig?
patrikjo
2009-12-12, 18:26
Jag har svårt att tro på att du inte klarar av att äta skolmaten. När jag gick i gymnasiet klagade vi också på maten, men såhär i efterhand tycker jag inte att den var så värst dålig egentligen.
Dessutom, ekonomiskt: Maten i skolan kostar dig ingenting. Du kommer ha svårt att äta en lunch hemma för mindre än 25kr, på en månad blir det 500kr. Känns det inte värt att äta skolmaten då?
Ta definitivt vara på maten i skolan. Att vara kräsen i alla lägen fungerar sämre senare då du ev pluggar vidare eller arbetar. Och jag kan inte tänka mig att du måste räkna kalorier. Någon speciell orsak till detta?
Gabriel174
2009-12-12, 18:32
Så enkelt är det aldrig. Har du ätit dåligt i en vecka och sen äter bra en dag så är du inte på full prestation dagen efter.
Skulle vilja säga att det är kosthållningen senaste veckan eller två som påverkar prestationen och även den totala kosthållningen över ännu längre period.
Jo men dagens pass är väl knappast beroende på dagens föda, eller?
patrikjo
2009-12-12, 18:36
Jo men dagens pass är väl knappast beroende på dagens föda, eller?
Sådär enkelt kan man inte se det.
Prova att inte äta på en hel dag och sedan träna på kvällen. Tror du det kommer funka?
Prova sedan att inte äta på tre dygn, äta en ordentligt middag, och sedan träna. Funkar det?
Visst måste man förenkla alla processer för att kunna förstå dem, men man kan inte förenkla saker hur mycket som helst.
Gabriel174
2009-12-12, 19:54
Nej men sen kan man ju fasta flera timmar innan man tränar?
Likadant som att man kan träna en morgon utan att äta frukost?
Trapper Buzz
2009-12-13, 01:36
Tacka nej till gratis/förskottsbetald mat verkar onödigt, är min reflektion.
Allt kan väl inte vara äckligt?
Jo visst, men kan heller inte räkna hur många kalorier jag får i mig då.
Jag säger som mikaelj:
Varför räknar du kalorier över huvud taget?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.