Logga in

Visa fullständig version : biodrain och träning går det ??

sussi84
2009-12-12, 12:28
vill snabba på min viktminskning och undrar om det går att träna med biodrain detoxkur fast man äter som vanligt alltås ingen fasta. Någon som vet???:confused:

Exhale_
2009-12-12, 12:37
Hej Sussi!

Vad står på förpackningen? Avråder de från fysisk aktivitet?

Av det jag läst om Bio Drain på internet verkar det vara en onödig produkt.

sussi84
2009-12-12, 12:45
det står att man ska äta sunt o undvika kött o mera frukt o grönt och dricka extra mycket, för den ska rensa ut allt skit man har i kroppen. men jag kör min vanliga kost, står inget om träning. Vet inte om det funkar kanske är mest bluff som alla andra produkter som lovar viktnedgång.

patrikjo
2009-12-12, 12:47
Vad är det för skit du har i kroppen då?

hertzman
2009-12-12, 12:48
det står att man ska äta sunt o undvika kött o mera frukt o grönt och dricka extra mycket, för den ska rensa ut allt skit man har i kroppen. men jag kör min vanliga kost, står inget om träning. Vet inte om det funkar kanske är mest bluff som alla andra produkter som lovar viktnedgång.

Vad är det som du hade tänkt att det skulle "avgifta"? En frisk människa går inte runt med "skit" i kroppen. Produkten kommer inte hjälpa dig att gå ner i vikt. Vill du minska i vikt är en korrigering av kost och aktivitetsnivå det enda som fungerar.

sussi84
2009-12-12, 12:49
slaggprodukter :), jag tränar ju inte hårt det är ju mest powewalk på löpband 1timme 4 dagar i veckan och styrka 2 ggr. så det borde inte vara så farligt, klassas ju inte som träning

sussi84
2009-12-12, 12:51
Vad är det som du hade tänkt att det skulle "avgifta"? En frisk människa går inte runt med "skit" i kroppen. Produkten kommer inte hjälpa dig att gå ner i vikt. Vill du minska i vikt är en korrigering av kost och aktivitetsnivå det enda som fungerar.

Men jag äter redan lite och rör på mig så jag kan inte dra in på kosten då jag typ får i mig 1200-1300 kalorier/dag

hertzman
2009-12-12, 12:53
slaggprodukter :), jag tränar ju inte hårt det är ju mest powewalk på löpband 1timme 4 dagar i veckan och styrka 2 ggr. så det borde inte vara så farligt, klassas ju inte som träning

Kroppen innehåller inga slaggprodukter som kan rensas ut med någon bluffprodukt, det sköter kroppen alldeles utmärkt själv.

Om du ligger så pass lågt i kaloriintag och tränar så mycket som du gör och inte går ner i vikt så räknar du fel.

Exhale_
2009-12-12, 12:54

En definition av vad slaggprodukter är har jag alltid önskat mig :P

Överlag är de flesta produkter av denna typ rent skit. Det mesta har ingen vetenskaplig grund att stå på alls. Nu säger jag inte att det som inte är vetenskapligt bevisat behöver vara skit automatiskt men just den här typen av produkter känns överlag onödig.

sussi84
2009-12-12, 12:58
Kroppen innehåller inga slaggprodukter som kan rensas ut med någon bluffprodukt, det sköter kroppen alldeles utmärkt själv.

Om du ligger så pass lågt i kaloriintag och tränar så mycket som du gör och inte går ner i vikt så räknar du fel.

Nej jag har räknat så ser min dag ut

frukost 4 skivor fullkorn 350 kalorier
Mellanmål frukt 60 kalorier
lunch fruktsallad 120kalorier
middag 350kalorier Kyckling/kött + lite grönsaker
kvällsmål frukt 60kalorier

Sverker
2009-12-12, 12:58
Allt med Detox är bara bluff.

Kroppen klarar sig bra med ett utsöndra ämnen som inte ska finnas i kroppen.
Klassiskt att skriva Slaggprodukter:confused:
Jag antar att slaggprodukterna är urinämne, urinsyra, kreatinin, bilirubin plus lite till. Dessa ämnen skickas lätt ut ur kroppen.

Drick vatten så löser sig allt.

sussi84
2009-12-12, 13:00
En definition av vad slaggprodukter är har jag alltid önskat mig :P

Överlag är de flesta produkter av denna typ rent skit. Det mesta har ingen vetenskaplig grund att stå på alls. Nu säger jag inte att det som inte är vetenskapligt bevisat behöver vara skit automatiskt men just den här typen av produkter känns överlag onödig.

Ja jag är oxå skeptisk men det kan ju inte förvärra mitt mål om jag prövar det och det kan ju inte vara farligt eller?.

Exhale_
2009-12-12, 13:05
Hittade en innehållsförteckning men jag vet inte vad man ska säga om den :P

Överlag tror jag inte att det kommer att förvärra dina mål. Om det är farligt eller inte kan jag inte uttala mig om. Mitt råd är dock att inte köpa det i fortsättningen. Jag tycker att man ska vara skeptisk till piller överlag om man inte har specifika behov pga sjukdom eller kostval.

Innehåll per daglig dos av 6 tabletter:

* 1770 mg Rotfiber (Radix chichorii)
* 780 mg Citrus fruktfiber (rik på flavonoider)
* 528 mg Psyllium Husk (Semen Isphagula)
* 360 mg Spirolina
* 300 mg Rödklöver (Trifolium Pratense)
* 300 mg Maskros (Taraxacum Officinale)
* 222 mg Kronärtskocka (Cynara Scolymus)
* 200 mg Gullris (Solidago Virgaurea)
* 175 mg Timjan (Thymus Vulgaris)
* 120 mg Marietistel (Silybum Marianum)

hertzman
2009-12-12, 13:07
Ja jag är oxå skeptisk men det kan ju inte förvärra mitt mål om jag prövar det och det kan ju inte vara farligt eller?.

Det kan inte förbättra det heller. Alltså är det pengar i sjön.

Om du vill lägga pengarna på något så kanske lite koffeintabletter för att hålla energin uppe till träningen vid så pass lågt kaloriintag. Det skulle även vara intressant att veta längd och vikt på dig i dagsläget. Hur mycket går du ner i veckan med ditt nuvarande kost och träningsupplägg?

sussi84
2009-12-12, 13:27
Det kan inte förbättra det heller. Alltså är det pengar i sjön.

Om du vill lägga pengarna på något så kanske lite koffeintabletter för att hålla energin uppe till träningen vid så pass lågt kaloriintag. Det skulle även vara intressant att veta längd och vikt på dig i dagsläget. Hur mycket går du ner i veckan med ditt nuvarande kost och träningsupplägg?

måste bara snabbt berätta om min vardag/kost/vikt även om det inte tillhör i denna tråd så att du får en klarare bild.

Har varit arbetsslös i några månader käkat en massa onyttigheter inte alls rört på mig gjorde att jag gick upp från 49-53 hade väl ett kaloreintag på ca 3000 vissa dagar vissa dagar mindre och mycket mer. innan jag va arbetslös åt jag som jag gjorde nu och rörde på mig rätt mycket då jag har ett väldigt aktivt jobb och höll min vikt. Så nu ca 2 veckor sen började jag åtegå till denna kost och jobbar typ 2 dagar i veckan o dom andra dagarna så tränar jag. Men jag kommer att börja jobba regelbundet om en vecka så.
Det jag fokuserar mig på vid min träning nu är att gå så mycket så möjligt på löpbandet för att gå ner i vikt, men min vännina tycker att jag ska lägga till styrka iallfall 2 ggr/veckan för att inte förlora mykt i muskelmassa. Men jag tänker som så att jag powerwalkar varjedag 1 timme o sen när jag har uppnåt mitt mål börja styketräna. Sist jag vägde mig så hade jag gått ner 1 kilo men det känns som om jag har gått upp det, för jag ser ingen skillnad och jag äter o rör mig lika mycket varje dag och det kontrollerar jag med en stegräknare då jag alltid försöker komma upp till 13-14000 steg om dagen oavsett om jag har tränat eller bara jobbat.

Så nu behöver jag råd för jag går inte ner och jag kan inte dra ner på maten mer.

sussi84
2009-12-12, 13:30
Hittade en innehållsförteckning men jag vet inte vad man ska säga om den :P

Överlag tror jag inte att det kommer att förvärra dina mål. Om det är farligt eller inte kan jag inte uttala mig om. Mitt råd är dock att inte köpa det i fortsättningen. Jag tycker att man ska vara skeptisk till piller överlag om man inte har specifika behov pga sjukdom eller kostval.

Innehåll per daglig dos av 6 tabletter:

* 1770 mg Rotfiber (Radix chichorii)
* 780 mg Citrus fruktfiber (rik på flavonoider)
* 528 mg Psyllium Husk (Semen Isphagula)
* 360 mg Spirolina
* 300 mg Rödklöver (Trifolium Pratense)
* 300 mg Maskros (Taraxacum Officinale)
* 222 mg Kronärtskocka (Cynara Scolymus)
* 200 mg Gullris (Solidago Virgaurea)
* 175 mg Timjan (Thymus Vulgaris)
* 120 mg Marietistel (Silybum Marianum)

Får nog höra mig för där jag köpte dessa innan jag intar dom isamband med min träning,