Visa fullständig version : Förvirrad typ..
Tjena
jag är 15år och har beställt star nutritions Creatine Monohydrate, 500 g
och nu märkte jag att personer under 18år borde inte ta detta, vad är det som händer om jag tar det?, så nu vet jag inte vad jag ska göra, ska jag sälja det eller borde jag köra på det ändå?,
snälla hjälp ^^
kanske redan finns ett svar så då kan nån skicka en länk, och då ber jag om ursäkt för att jag letar dåligt.
Tjena
jag är 15år och har beställt star nutritions Creatine Monohydrate, 500 g
och nu märkte jag att personer under 18år borde inte ta detta, vad är det som händer om jag tar det?, så nu vet jag inte vad jag ska göra, ska jag sälja det eller borde jag köra på det ändå?,
snälla hjälp ^^
kanske redan finns ett svar så då kan nån skicka en länk, och då ber jag om ursäkt för att jag letar dåligt.Det är nog för att personer under 18 i regel inte har någon koll på vad man ska ha tillskotten till egentligen. Sen var det dumt att köpa ifrån GG då det är dyrt, deras kreatinpriser är äckliga :(
Jaha okej,
Men nu så köpte jag 4kg gainer pro, sen kreatinet och tabletterna only one för 480kr inkl frakt, vilket inte var så dyrt.., men då ska jag nog kolla på andra ställen istället för GG
Jaha okej,
Men nu så köpte jag 4kg gainer pro, sen kreatinet och tabletterna only one för 480kr inkl frakt, vilket inte var så dyrt.., men då ska jag nog kolla på andra ställen istället för GGNär det gäller kreatin iaf, studentrabatter finns ju nu för personer som går på högskola, genom csn :)
Det är nog för att personer under 18 i regel inte har någon koll på vad man ska ha tillskotten till egentligen. Sen var det dumt att köpa ifrån GG då det är dyrt, deras kreatinpriser är äckliga :(
Det är väl snarare så att man sällan genomför utvärderingsstudier på barn/ungdomar under 18 år och därför inte med säkerhet kan uttala sig kring eventuella biverkningar inom dessa grupper.
Det är väl snarare så att man sällan genomför utvärderingsstudier på barn/ungdomar under 18 år och därför inte med säkerhet kan uttala sig kring eventuella biverkningar inom dessa grupper.Kan vara, dock så tror jag inte det rör protein/kolhydrater då det även finns i mat :)
Det är väl snarare så att man sällan genomför utvärderingsstudier på barn/ungdomar under 18 år och därför inte med säkerhet kan uttala sig kring eventuella biverkningar inom dessa grupper.
Det är ju säkert så låter väldigt vettigt iallafall, men ska jag köra på kreatinet ändå?,
Det är ju säkert så låter väldigt vettigt iallafall, men ska jag köra på kreatinet ändå?,Ja, det ska inte vara några problem alls. Dock skulle jag se över kosten först, antar att du som alla andra i början köper på dig alldeles för mycket tillskott utan att ha koll runtomkring. Desto mer man lär sig och inser desto mindre tillskott blir det.
Eddie Vedder
2009-12-11, 07:41
Ja det är rätt, troligtvis försiktighetsprincipen. Ingen vet ju egentligen hur väldigt många års konstant kreatinsupplementering påverkar människor så att från producentens sida rekommendera att ingen omyndig börjar använda det ser jag som positivt.
Det finns inget som direkt tyder på ATT det är farligt för en stor mängd människor men OM så är fallet är det ju inte bra att man börjat redan som 15-åring samt att om man är över 18 är det en vuxen individs eget ställningstagande och ansvar.
Känns lite surt att man redan har beställt, men alla gör misstag.., så då får jag väll sälja det till någon för jag orkar inte skicka tillbaka det då det kommer.
Eller man kanske kan bara testa kreatinet?, vad tror ni om det, att jag bara kör slut på 500g sen slutar? =)
King Grub
2009-12-11, 15:38
Det finns absolut inget som säger att det är dåligt eller skadligt för dig pga din ålder. Det handlar som tidigare nämnt om försiktighetsprincipen, att man inte är myndig förrän man är 18 år och då kan man inte officiellt rekommendera något som inte är till 100% undersökt och fastställt som garanterat ofarligt. Men det finns inget som tyder på att det skulle vara det, inga misstankar.
Okej, ja men då testar jag kreatinet så märker jag nog om jag får några biverkningar.
Okej, ja men då testar jag kreatinet så märker jag nog om jag får några biverkningar.
Inte för att jag är särskilt insatt i detta, men om du är rädd för eventuella biverkningar tycker jag du ska avstå. Dem kan säkert komma lite smygande och det kanske tar år innan det märks. Rätta mig om jag har fel.
Jag vet inte hur jag ska göra med kreatinet, antingen ta det eller inte..
Jag får se hur jag gör. =)
Eddie Vedder
2009-12-12, 08:05
Jag vet inte hur jag ska göra med kreatinet, antingen ta det eller inte..
Jag får se hur jag gör. =)
Jag tror inte du har läst vad jag och King Grub skrev. Läs det.
Jag tror inte du har läst vad jag och King Grub skrev. Läs det.
Så nu har jag läst det.. =)
Jag skiter väll i kreatinet då.
Det konstiga är ju att på GG så är det endast kreatinet som Star nutrition gjort, precis det som jag har beställt rekommenderas ej för folk under 18, men det står inte så på de andra..
King Grub
2009-12-12, 10:29
Verkligen?
Verkligen?
Jo jag tror det iallafall =)
(fortfarande trött)
Eddie Vedder
2009-12-12, 10:35
Jag skiter väll i kreatinet då.
Om det är din slutsats så har du INTE läst det.
Om det är din slutsats så har du INTE läst det.
Jaha okej, men då kanske du vet hur min slutsats ska vara?,
Förlåt för att jag låter kanske lite irriterad men jag är less nu ^^
Eddie Vedder
2009-12-12, 10:52
Jaha okej, men då kanske du vet hur min slutsats ska vara?,
Förlåt för att jag låter kanske lite irriterad men jag är less nu ^^
Jag kan inte uttala mig om vad ditt beslut borde vara men slutsatsen av det jag och Grub skrivit kan ju knappast tolkas som annat än att INGEN misstanke om skadlighet föreligger.
Det är skillnad på att inte marknadsföra kreatin till barn jämfört med att påstå att det skulle vara farligt.
Återigen är det ju bara en försiktighetsprincip av ren hyfs. Precis som ingen rekommenderar att en 15-åring börjar käka 3 kg broccoli om dagen. Det finns ingen misstanke om att det skulle vara farligt heller men varför rekommendera det?
Jag får se hur jag gör, jag kanske bara kör på Gainern,
Går man upp mycket i vikt av 4kg gainer?
Jag får se hur jag gör, jag kanske bara kör på Gainern,
Du går upp i vikt av att stoppa i dig mer än vad du gör dig av med.
Eddie Vedder
2009-12-12, 14:43
Det kan man göra. Man kan rasa i vikt också.
Och man kan gå upp i vikt av Nutrilett.
Okej, tack för svaren :D
Eddie, du och Grub blev lite less på mig eller? hehe =)
Eddie Vedder
2009-12-12, 15:12
Okej, tack för svaren :D
Eddie, du och Grub blev lite less på mig eller? hehe =)
Haha nejdå. Du är så välkommen med dina frågor.:)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.