Visa fullständig version : Gör deffen att man ser större ut ?
Hej alla på koloz!
Har en fråga, om man deffar ser man större ut ?
Jag ligger på 104 kg o har inte så mktr fett men ska snart börja min deff,
har tränat seriös i fem år men aldrig deffat!
Är lite rädd hur det kommer kännas,när man blir smalare!
är det något jag ska tänka på ?
Det kan ge en sådan illusion om du tar av dig kläderna ja.
Alltså, muskulöst större.
martikainen
2009-12-10, 13:10
Jag deffade från 94kg till 82kg, och då fick jag kommenterar hela dagarna om vad stor jag blivit, trots att jag gått från largetröjor till small. Så ja, visuellt ser du nog större ut om du har muskelmassa under.
104kg och inte mycket fett, vill jag se bild på, måste se bra stort ut, om du nu inte är 2meters jätte.
Yeahvlen
2009-12-10, 13:38
Haha, det är så typiskt.
Minns förra året när jag körde bulk- och deffperioder. De närmaste sa alltid i slutet av en bulk "nu börjar du bli lite pluffsig, du som tränar så mycket och allt". Sedan när man deffar och går ner ett par kilo (och egentligen får mindre kropp) kommer motsatsen "Fan, du börjar bli riktigt vältränad nu".
Så, ja. Det är precis som de två ovanstående talar för.
mattilainen
2009-12-10, 13:50
samma hände mig. Gick först ner från 115 till 105 och sedan började jag deffa för att nu ligga på 87 kg. Jag får alltid kommentarer att jag blivit så mycket större och vältränad. Även att jag har medium på tröjor och innan XL, samtidigt som jag känner mig spinkig men mer "fit". Så, muskler gör en stor skillnad när de blir mer definierade.
Du kommer säkert känna dig smal och spinkig, vilket jag tror är vanligt.
På bild, definitivt. I verkligheten mest för att folk förväxlar stor och muskulös.
Nja, utan kläder så ser man någorlunda grov ut.
Sätter jag på mig min kostym så ser jag ut som vilken svensson som helst. Då får jag aldrig några frågor om träning haha.
Men vet inte om du ska jämföra med en som är tävlingsklar eller bara någon som är tajt.
ARMSTARK
2009-12-10, 14:32
På bild, definitivt. I verkligheten mest för att folk förväxlar stor och muskulös.
Haha, jag hade en flickvän som sa "Du får inga muskler när du tränar, du blir bara stor" :D
Men utan kläder: Absolut, jag blir lika imponerad av mig själv när jag deffar, alltså...så dj-la mycket mer vältränad man ser ut...
Det e just det som e lite jobbigt, har som sagt aldrig deffat, men sambo säger att jag är stor mm. Men är lite skraj inför deffen.. vad ska man tänka på när man börjar defa ?
tipps tack !!!
Det e just det som e lite jobbigt, har som sagt aldrig deffat, men sambo säger att jag är stor mm. Men är lite skraj inför deffen.. vad ska man tänka på när man börjar defa ?
tipps tack !!!
Det finns i princip en miljard trådar om vad man ska tänka på inför och under en deff. Finns även en sticky med en deff-guide (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881).
Om du läser all denna info och ändå har frågor kvar då får du nog forska i ämnet.
chrilledude
2009-12-11, 12:57
tipps tack !!!
Får jag fråga en sak först bara, hur gammal är du?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.