Heiman
2009-12-06, 17:54
Hej!
Jag är en kille på 15 år som har bestämt mig för att det är slut på heldagarna framför datorn, och dags att ta tag i saker och ting, min kropp i det här fallet.
Jag är mest intresserad av era åsikter om min kost, är det något jag kan förbättra? (förmodligen).
Jag ska förmodligen nämna att mitt mål är att bygga muskelmassa, inte gå ner i vikt eller något sådant, väger just nu 58.5 kg på 172 cm.
En typisk dag ser ut ungefär så här för mig:
Frukost: 2 grova mackor med kesella och paprika eller dyliknande, och ibland special-k.
Försöker klämma in något här typ banan eller någon annan frukt.
Lunch: Skolmat typ Fisk,Pasta eller vad det nu blir för något just den dagen.
Kommer hem ifrån skolan och äter oftast 2 grova mackor med kesella och paprika, kompar med havregrynsgröt.
Brukar bli middag ganska sent, så jag brukar klämma i mig en burk med tonfisk (150g) här. Till det har jag sallad,tomat och gurka.
Tränar (Styrka 3 dagar i veckan)
Middag: Kyckling, eller något slags kött tillsammans med grönsaker.
Eventuellt någon frukt eller sådant, beroende på hur sent jag åt middag.
Kritik välkomnas!
//Heiman
Jag är en kille på 15 år som har bestämt mig för att det är slut på heldagarna framför datorn, och dags att ta tag i saker och ting, min kropp i det här fallet.
Jag är mest intresserad av era åsikter om min kost, är det något jag kan förbättra? (förmodligen).
Jag ska förmodligen nämna att mitt mål är att bygga muskelmassa, inte gå ner i vikt eller något sådant, väger just nu 58.5 kg på 172 cm.
En typisk dag ser ut ungefär så här för mig:
Frukost: 2 grova mackor med kesella och paprika eller dyliknande, och ibland special-k.
Försöker klämma in något här typ banan eller någon annan frukt.
Lunch: Skolmat typ Fisk,Pasta eller vad det nu blir för något just den dagen.
Kommer hem ifrån skolan och äter oftast 2 grova mackor med kesella och paprika, kompar med havregrynsgröt.
Brukar bli middag ganska sent, så jag brukar klämma i mig en burk med tonfisk (150g) här. Till det har jag sallad,tomat och gurka.
Tränar (Styrka 3 dagar i veckan)
Middag: Kyckling, eller något slags kött tillsammans med grönsaker.
Eventuellt någon frukt eller sådant, beroende på hur sent jag åt middag.
Kritik välkomnas!
//Heiman