handdator

Visa fullständig version : HIIT innan frukost

Skrollovicz
2009-12-02, 18:07
Är detta en bra idé? Varför/varför inte? Det skulle underlätta min vardag om jag kunde göra konditionsträningen i gryningen men jag vill definitivt inte sabba muskeluppbyggnaden.

Hur ska jag göra??

young_george
2009-12-02, 18:17
Bra idé för vad?

Du ger alldeles för lite info för att någon ska kunna ge dig svar.

Bedragaren_i_murmans
2009-12-02, 18:19
Jag är absolut ingen expert och mina kunskaper kan absolut inte mätas med andra på forumet men en sak vet jag. Det är att äter du tillräckligt, tränar hårt och sover gott kommer du bygga. Små detaljer som när man springer osv gör väldigt lite skillnad om du sköter det mest grundläggande.

Träna, ät och var lycklig. It' s simple.

Skrollovicz
2009-12-02, 18:40
Bra idé för vad?

Du ger alldeles för lite info för att någon ska kunna ge dig svar.

Gör jag? Jag vill träna högintensiv träning innan frukost men inte om det omöjliggör praktisk muskeluppbyggnad. Gymträningen ser jag som viktigast.

Vad mer vill du veta?

King Grub
2009-12-02, 18:54
Det hindrar nog inte mer än vid något annat tillfälle.

Eddie Vedder
2009-12-02, 19:19
En portion EAA innan och en ordentlig måltid kvällen före så tror jag t.o.m. det kan vara bättre. HIIT är sannolikt mer muskelbevarande än distansträning och ju tidigare du kör dest fler timmar kan du ju separera från styrketräningen.

Jag brukar dra ut vid 5 och löpa, bl.a. idag:)

Sniggel
2009-12-03, 12:00
Gör jag? Jag vill träna högintensiv träning innan frukost men inte om det omöjliggör praktisk muskeluppbyggnad. Gymträningen ser jag som viktigast.

Vad mer vill du veta?

Jag har kört HIIT regelbundet, fastande och under lång tid (mer än ett halvår åtminstone), på morgonen. Detta under deff dock. Är man smart med resten av ens upplagda träning (och inte tränar det för ofta) och kost så ser jag det inte som ett hinder. Under bulk bör det vara enklare.
Det kan ju hindra benträningen något, fast inte om man tar o vänjer sig vid det först och kör det lagom mycket när man väl är van.

Att hålla hög intensitet under cardio känns mycket enklare än styrketräning när det gäller morgon+fasta imo.

Och precis som Eddie säger så kanske intervall är mer snällt mot musklerna än lång lågintensiv cardio.