Visa fullständig version : Bäst återhämtning och muskelbyggnad
Har försökt söka och läsa flera trådar men hittar ingen som jag känner ger mig ett bra svar.
Det är så att jag har kört på fairings complete 3(kassein och vassle) och är väldigt nöjd hittils. Men funderar nu på att köpa gainer pro(4kg) tillsammans med 2nya påsar fairings complete 3.
upplägget skulle då se ut som följande:
Morgon: fairings+kreatin
efter träning: Gainer pro
Ger detta en bättre återhämtning och muskelbyggande effekt än fairings både till frukost och efter träng? Vi utgår från att jag äter bra och varierad mat.
Kanske ska tillägga att det är viktuppgång i form av muskler inte fett som är målet(såklart).
King Grub
2009-12-01, 17:38
Bättre återhämtning, ja. Men inte pga märket eller så, utan pga att det ena innehåller kolhydrat och det andra inte. Äter du samma mängd kolhydrat till det du redan använder, blir det också samma sak på den fronten.
Muskeluppbyggnaden blir det ingen förändring på, förutsatt att proteinmängden är densamma.
Nej märket var inte det som var det väsentliga utan bara det jag körde nämde dem bara eftersom det ena har jag och det andra hade jag tänkt köpa mest för att det är välkänt och populärt.
Men det ger alltså ingen extra push att trycka i sig enbart protein efter träning jämfört med betydligt mindre protein och kolhydrater som då gainern skulle göra? Om vi ser till muskeltillväxten alltså..
King Grub
2009-12-01, 17:56
Nej, kolhydraterna bidrar inte till muskeluppbyggnaden. Och för återhämtningens skull är det rätt irrelevant varifrån kolhydraterna kommer; det går lika bra att gå hem och äta ett vanligt mål mat med kolhydrat från bröd, pasta, potatis, eller vad som helst, som att få dom från kolhydratspulver. En fördel skulle vara om man har svårt, av någon anledning, att få i sig den mängd energi man behöver; en gainer är lättdruckna kalorier.
spelar det nån roll om kalorierna kommer från en gainer direkt efter träning eller om kalorierna kommer från proteinshake direkt efter träning? efter detta går jag naturligtvis hem och äter en ordentlig portion mat, men för att pusha musklerna i rätt riktning vilket är att föredra! svara inte mat för det kommer ändå! :)
spelar det nån roll om kalorierna kommer från en gainer direkt efter träning eller om kalorierna kommer från proteinshake direkt efter träning? efter detta går jag naturligtvis hem och äter en ordentlig portion mat, men för att pusha musklerna i rätt riktning vilket är att föredra! svara inte mat för det kommer ändå! :)Ifall aminosyrorna kommer ifrån EAA och sedan äter du mat när du kommer hem så är det bra nog, ifall gainer skulle vara bättre ur någon synpunkt vet vi inte (snabb återhämtning är väl sant).
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.