handdator

Visa fullständig version : Fräckisar!

tsp
2009-11-29, 22:06
Dela med er av era bästa fräckisar! Jag börjar!

Det kom in en lappgubbe på en restaurang någonstans uppe i Norrland. Kyparn kom fram och frågade:
- Vad får det lov att vara?
- Jag ska be om att få helstekt ripa och han ska vara från Jokkmokk.
- Javisst, ett ögonblick.
Han försvann ut i köket och kom efter en stund in igen med en helstekt ripa till lappen, som vände den på rygg och stack in sitt långfinger i fågelns rumpa.
- (smask smask) Nä du, den här kommer från Rostajaour! Han ska vara från Jokkmokk!
Kyparen skyndade ut till köket igen och komm in med en ny ripa.
- (smask smask)Nähe, denne kommer från Arvidsjaour!
Det var då själva tusan, tänkte kyparen, som genast ringde en budbil från Jokkmokk som kom med en ripa i ilande fart. Han anrättade den, satte den framför lappen som petade ripan i baken (smask smask)och sa sedan belåtet:
- Så ska den smaka!
Just då kom en gammal gubbe fram från sitt bord där han suttit och iakttagit scenen. Full som en gurka stapplar han fram till lappen som nu sitter och äter.
- Hörrududu... Kan du peta mig i arslet och tala om vart fan jag bor någonstans?!

tsp
2009-11-30, 00:48
Ingen som har några?

ceejay
2009-11-30, 00:52
Vad mest önskar samekvinnan sig i julklapp?

Det som står på lappen

saab900
2009-11-30, 01:23
Vad mest önskar samekvinnan sig i julklapp?

Det som står på lappen

Nånting med kåta i alla fall.

Fail, nu såg jag resten. :smash:

Fattige herr Larsson sitter i sin favoritfåtölj när dottern Ida kommer hem gråtandes.
- Vad står på? frågar herr Larsson.
- Jag tror att den rike grosshandlaren har gjort mig med barn! utropar Ida snyftande.
- Den jäveln, han ska allt få sina fiskar varma! vrålar herr Larsson och slår näven i bordet.
Herr Larsson går över gatan till grosshandlarn's stora hus bredvid affären och bultar på porten. - Öppna för jösse nammen din gubbsjuke fan, så ska jag kapa av 12 cm du lär sakna sen!
Grosshandlaren öppnar tveksamt den tunga ekdörren med en förskräckt min.
- Vad står på herr Larsson?
- Det vet du mycket väl! Du har förfört min enda dotter!
- Åh, säger grosshandlaren skamset, kom in så får vi prata om saken.
Grosshandlaren visar in herr Larsson i salongen och placerar den furiöse mannen i andra änden av det stora mahognybordet.
- Det bara hände, började grosshandlaren, det var inte meningen att...
- Tig med dig, röt herr Larsson. Skandal är vad det är! Vad ska vi göra åt det här nu? Du måste gifta dig med min dotter, och det snabbt.
- Lugna sig herr Larsson, du vet mycket väl att jag redan har en hustru. Men jag ska naturligtvis ersätta herr Larsson.
Herr Larsson som glidit närmare och närmare raseriets brant återfår snabbt besinningen.
- Hu...Hur mycket då? stammar han fram.
- 100 000 riksdaler om det blir en pojke, svarar grosshandlaren.
- Och om det blir en flicka då?
- Lika mycket, 100 000 riksdaler.

- Om det inte blev något, får hon ett försök till då?

tsp
2009-11-30, 02:28
Nånting med kåta i alla fall.

Fail, nu såg jag resten. :smash:

Fattige herr Larsson sitter i sin favoritfåtölj när dottern Ida kommer hem gråtandes.
- Vad står på? frågar herr Larsson.
- Jag tror att den rike grosshandlaren har gjort mig med barn! utropar Ida snyftande.
- Den jäveln, han ska allt få sina fiskar varma! vrålar herr Larsson och slår näven i bordet.
Herr Larsson går över gatan till grosshandlarn's stora hus bredvid affären och bultar på porten. - Öppna för jösse nammen din gubbsjuke fan, så ska jag kapa av 12 cm du lär sakna sen!
Grosshandlaren öppnar tveksamt den tunga ekdörren med en förskräckt min.
- Vad står på herr Larsson?
- Det vet du mycket väl! Du har förfört min enda dotter!
- Åh, säger grosshandlaren skamset, kom in så får vi prata om saken.
Grosshandlaren visar in herr Larsson i salongen och placerar den furiöse mannen i andra änden av det stora mahognybordet.
- Det bara hände, började grosshandlaren, det var inte meningen att...
- Tig med dig, röt herr Larsson. Skandal är vad det är! Vad ska vi göra åt det här nu? Du måste gifta dig med min dotter, och det snabbt.
- Lugna sig herr Larsson, du vet mycket väl att jag redan har en hustru. Men jag ska naturligtvis ersätta herr Larsson.
Herr Larsson som glidit närmare och närmare raseriets brant återfår snabbt besinningen.
- Hu...Hur mycket då? stammar han fram.
- 100 000 riksdaler om det blir en pojke, svarar grosshandlaren.
- Och om det blir en flicka då?
- Lika mycket, 100 000 riksdaler.

- Om det inte blev något, får hon ett försök till då?

haha den var lite rolig faktiskt ^^

Viktor_Balck
2009-11-30, 02:56
fOQn9NI87ZA

hultman
2009-11-30, 03:33
Haha. Snickeriet :D

tsp
2009-11-30, 04:07
fOQn9NI87ZA

Tänkte på just den när jag skapade tråden faktiskt. :D