Visa fullständig version : Energiberäkning
Kan denna sidas beräkningar verkligen stämma?
---> http://www.uppladdningen.nu/uppladdningen2/testadigsjalv1-1.html
Enligt den så ligger min energiförbrukning på ca 3600kcal idag... och jag har inte ens varit på träning eller nåt utan endast jobbat stående. Får aldrig i mig 3600kcal på en dag med all säkerhet... borde vara anorektiskt smal med andra ord inom en snar framtid med den energiförbrukningen....
Vad tror ni?
King Grub
2003-09-10, 17:14
Originally posted by Nate
Kan denna sidas beräkningar verkligen stämma?
---> http://www.uppladdningen.nu/uppladdningen2/testadigsjalv1-1.html
Enligt den så ligger min energiförbrukning på ca 3600kcal idag... och jag har inte ens varit på träning eller nåt utan endast jobbat stående. Får aldrig i mig 3600kcal på en dag med all säkerhet... borde vara anorektiskt smal med andra ord inom en snar framtid med den energiförbrukningen....
Vad tror ni?
Den där sidans siffror stämmer så nära man kan komma utan att göra någon undersökning på personen i fråga. Däremot har du nog matat in fel siffror. Jag testade, utan att veta din exakta vikt eller ålder, att mata in kvinna, 55 kg, med 8 h sömn och 8 h stående arbete, resten sittande och hamnade någonstans på 2600 kcal.
Originally posted by King Grub
Den där sidans siffror stämmer så nära man kan komma utan att göra någon undersökning på personen i fråga. Däremot har du nog matat in fel siffror. Jag testade, utan att veta din exakta vikt eller ålder, att mata in kvinna, 55 kg, med 8 h sömn och 8 h stående arbete, resten sittande och hamnade någonstans på 2600 kcal.
nu har du nog fått det om bakfoten... 55 kilo har jag aldrig någonsin vägt i fullvuxen ålder. Ligger på ca 71 kilo.
minns inte riktigt vad jag matade in men nåt i stil med;
9h stående arbete, 5h sömn, 1h promenad, 1h sittande matintag och resten sittande kontorsarbete...
Grejen är hur du åt när du var som mest aktiv. Dvs maraton wannabe innan du blev skadad. Kroppen jävlas ganska mycket och anpassa sig till det låga energi intag och det ta ganska lång tid innan du få tillbaka det förbränning du ska ha.
King Grub
2003-09-10, 17:27
nu har du nog fått det om bakfoten... 55 kilo har jag aldrig någonsin vägt i fullvuxen ålder. Ligger på ca 71 kilo.
Utan att veta din vikt, skrev jag.
King Grub
2003-09-10, 17:28
minns inte riktigt vad jag matade in men nåt i stil med;
9h stående arbete, 5h sömn, 1h promenad, 1h sittande matintag och resten sittande kontorsarbete...
Det blev 2800 kcal.
i vilken kategori ingår Styrketräning ganska så tung o intensiv träning....? Jogga 7 km/tim, badminton (tävling) : 7 ....eller?
Det blev 2800 kcal.
my bad. Råkade knappa in 1h intensiv cykling istället för lazycykling ser jag nu vid dubbelcheck. Hamnade på ca 3000kcal... vilket fortfarande låter mkt iof...
King Grub
2003-09-10, 17:37
Originally posted by Ervin
i vilken kategori ingår Styrketräning ganska så tung o intensiv träning....? Jogga 7 km/tim, badminton (tävling) : 7 ....eller?
Låter rimligt.
Finns det någon lista på olika aktiviters PAL-värden någonstans?
(PAL-värden används i beräkningarna på uppladdningen.nu)
Jag har försökt leta, men har inte hittat nåt..
King Grub
2003-09-10, 19:21
Originally posted by kharon
Finns det någon lista på olika aktiviters PAL-värden någonstans?
(PAL-värden används i beräkningarna på uppladdningen.nu)
Jag har försökt leta, men har inte hittat nåt..
Jag har en nära nog komplett, någonstans. Jag kan försöka leta upp den i morgon, men jag lovar inte att jag hittar den i arkiven.
Jag har en nära nog komplett, någonstans. Jag kan försöka leta upp den i morgon, men jag lovar inte att jag hittar den i arkiven.
BUMP. Du råkade inte hitta den?
shirunai
2003-09-12, 07:28
2300kcal stillandesittande vardag 8h sömn 80kg Man
King Grub
2003-09-12, 09:48
Originally posted by kharon
BUMP. Du råkade inte hitta den?
He, he. Nej, jag glömde leta, till och med. :D Får göra ett försök i dag.
jomen tjena 4328kcal per dag... hejohå...
Tror absolut att deras beräkningar stämmer så mycket det går! Vi har arbetat en del med deras böcker på special idrotten i skolan!
King Grub
2003-09-12, 10:17
Jag hamnar på 4100 kcal, och det stämmer precis. Går jag ner till 4000 börjar kroppsvikten så sakteliga dala.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.