handdator

Visa fullständig version : När börjar folk lugna ner sig med utgångar.

isato
2009-11-27, 22:11
För visst gör man det generellt? Jag förstår ju att det finns hopplösa fall eller det kanske det flesta är vad vet jag :D? Själv konsumerar jag inte ens alkohol.
Jag är 26 snart 27, men har en lugn bekantskapkrets som brukar ta whiskey hemma i lungan ro så jag vill inte dra några slutsatser där då dom alltid varit rätt lugna.
När kan man räkna årets utgångar på två händer, en hand osv?

mikaelj
2009-11-27, 22:13
När de får andra intressen?

Lellan
2009-11-27, 22:14
Det är väl högst individuellt? Nästa gång jag går ut har jag slut på fingrarna på händerna, under 4 år tillbaks. De flesta utgångarna av dessa senaste året.. Så tja, beror väl på hur livet känns - så länge det känns kul?

Men leta på andra ställen, snoka rätt på lite folk som vill hitta på alternativa saker på helgerna istället för att vänta på att ditt befintliga gäng ska tröttna. :)

isato
2009-11-27, 22:14
När de får andra intressen?

Hehehe så det är ingen åldersfråga?

Lellan
2009-11-27, 22:17

Ah, såg nu att du hade lugn vänskapskrets.

Nä, det är väl mer att tiden går så jäkla fort när man blir äldre så det är därför man inte hinner gå ut lika ofta.. :D

Finns ju ställen för alla åldrar. Upp till 70 kanske, sällan man ser dem orka svänga sina lurviga el bägare på stan..

isato
2009-11-27, 22:17
Men leta på andra ställen, snoka rätt på lite folk som vill hitta på alternativa saker på helgerna istället för att vänta på att ditt befintliga gäng ska tröttna. :)

Heheheh jag sitter inte och klagar om det nu lät så. Som sagt var har jag redan ett lugnt gäng :D. Mest nyfiken bara.

shadowfire
2009-11-27, 22:18

Både ja o nej, det går inte att generalisera för det finns undantag åt båda håll.
Själv märker jag dock en viss skillnad vid just 30-strecket på damer. Under 30 har en tendens att bara prioritera fest o vänner, över 30 har en tendens att känna sig mer redo för familjeliv osv. Många singlar över 30 har dock redan barn mm sedan tidigare, så de har uppenbarligen varit "redo" innan de fyllt 30, så det är svårt o generalisera.

Helt klart är dock att det är skillnad mellan +20 och +30..... (å +50!!!!! trökk!!!)

mikaelj
2009-11-27, 22:19

Tror inte det. Jag är lika gammal som du, och jag har aldrig varit mycket för att gå ut och supa (främst för att jag inte dricker alkohol). Det är väl något man gör mycket i början när det är "nytt och häftigt", men har du andra intressen också brukar det ta upp ens tid.

Så, det handlar väl helt enkelt vad man vill lägga sin tid på. Jag föredrar att hacka och läsa framför att gå ut på random krog med dålig musik. Är det något särskilt, som en spelning, så visst. Och ibland kan det vara kul att vara ute också, utan någon direkt anledning. Men jag tycker att de flesta har kul enbart för att de dricker, och att det egentligen är rätt tråkigt.

Jag har hellre kul utan att dricka, varje dag!

shadowfire
2009-11-27, 22:21
Tror inte det. Jag är bara lite äldre som dig, och jag har aldrig varit mycket för att gå ut och supa (främst för att jag inte dricker alkohol). Det är väl något man gör mycket i början när det är "nytt och häftigt", men har du andra intressen också brukar det ta upp ens tid.

Så, det handlar väl helt enkelt vad man vill lägga sin tid på. Jag föredrar att hacka och läsa framför att gå ut på random krog med dålig musik. Är det något särskilt, som en spelning, så visst. Och ibland kan det vara kul att vara ute också, utan någon direkt anledning. Men jag tycker att de flesta har kul enbart för att de dricker, och att det egentligen är rätt tråkigt.

Jag har hellre kul utan att dricka, varje dag!

Nu pratar ju du utifrån DIN sits som individ.
Det är ju knappast så att majoriteten av befolkningen anpassar sig efter din levnadsstil, även om du har gjort sunda val i mina ögon.

mikaelj
2009-11-27, 22:24
Det är ju knappast så att majoriteten av befolkningen anpassar sig efter din levnadsstil

Skiter väl jag i! ;-)

, även om du har gjort sunda val i mina ögon.

Självklart.

isato
2009-11-27, 22:25
Det är ju knappast så att majoriteten av befolkningen anpassar sig efter din levnadsstil, även om du har gjort sunda val i mina ögon.

Jag tycker inte han påstår något annat heller :)

RimJobb
2009-11-27, 22:27
Visst spelar åldern roll
Som ung vill man va inne och ha koll
Glida runt, vara en stekig typ
Spruta champagne, köpa sig ett nyp
Pappas kort, nylle som ett troll

Baan
2009-11-27, 22:27
Inte ålder främst utan familj tror jag. Har svårt att se mig själv äga dansgolvet som sig bör när man har dom sju planerade ungarna färdiga...

Osten80
2009-11-27, 22:29
Inte ålder främst utan familj tror jag. Har svårt att se mig själv äga dansgolvet som sig bör när man har dom sju planerade ungarna färdiga...

Teh lulz. Borås knattelags-svar på Assysriska. :)

ARMSTARK
2009-11-27, 22:56
Man är den man är. Har man en gång älskat att vara stupfull varje gång så har man det i sig. Kan gå flera år mellan gångerna men så fort man hamnar i "fel" sälskap så är man tillbaks.

De som alltid varit "nyktrast på festen" kommer alltid att vara den lugna typen i utgångs sammanhang.

EkarN
2009-11-27, 22:57
Jag är banne mig skadad. När någon säger/skriver utgång tänker jag på utgång i knäböj:D

shadowfire
2009-11-27, 23:12
teh lulz. Borås knattelags-svar på assysriska. :)

:d

GurraGo
2009-11-27, 23:16
Hmm, kan bara tala av egen erfarenhet.

Studerat i åldern 20-26, gick ut en del åren därinnan och även därefter. Vid 27-28 års ålder har det dock skett en radikal förändring. De flesta har flick/pojkvän och tar det lugnt. Dessutom har suget med utgångar avtagit. Även om jag inte träffar någon känner jag samma sak. Det stora mervärdet med att utgångar har försvunnit. Att däremot gå ut med vänner och ta några öl på något lokalt hak är aldrig fel. Om det även inkluderar nya bekantskaper gör det inte kvällen sämre :D

shadowfire
2009-11-27, 23:19
När du har lugnat dig med fest
Det är dags att du får ett vuxens test
Nu kan du nog det klara
Annars får du springa en mara
För jag över RimJobb är best

RimJobb
2009-11-27, 23:22
När du har lugnat dig med fest
Det är dags att du får ett vuxens test
Nu kan du nog det klara
Annars får du springa en mara
För jag över RimJobb är best

Din vers saknar känsla och darr
Full av knak och knarr
Jag vet att det lätt kan fresta
att försöka stå mot de bästa
men i slutet är det du som är narr

shadowfire
2009-11-27, 23:26
Din vers saknar känsla och darr
Full av knak och knarr
Jag vet att det lätt kan fresta
att försöka stå mot de bästa
men i slutet är det du som är narr

Visste att du på detta skulle nappa
Mina språkkunskaper vill alla snappa
Jag ikväll faktiskt över dig vann
Ditt kolokonto är precis som allt annat spam
Din fritid får du sedan själv lappa

RimJobb
2009-11-27, 23:29
Visste att du på detta skulle nappa
Mina språkkunskaper vill alla snappa
Jag ikväll faktiskt över dig vann
Ditt kolokonto är precis som allt annat spam
Din fritid får du sedan själv lappa

Tygla kvickt din gamla tunga
Ty mina ord får hela jorden att gunga
En gammal man så grå
Kan inte ensam mot RimJobb stå
Du ser världen tillhör de unga

omnibus
2009-11-27, 23:33
Oh yeah, hardcore-rim-battle!:hbang:

shadowfire
2009-11-27, 23:37
Tygla kvickt din gamla tunga
Ty mina ord får hela jorden att gunga
En gammal man så grå
Kan inte ensam mot RimJobb stå
Du ser världen tillhör de unga

Även denna tråd du otippat sabbar
Släpp tangenterna med dina labbar
Inse att din överman du mött
Så kommer du inatt att sova sött
Hädanefter du ej fler på kolo göra tabbar

RimJobb
2009-11-27, 23:39
Även denna tråd du otippat sabbar
Släpp tangenterna med dina labbar
Inse att din överman du mött
Så kommer du inatt att sova sött
Hädanefter du ej fler på kolo göra tabbar

Förstå varför jag elakt diktar
och den mot dig riktar
din arrogans har gjort mig vred
ditt motstånd måste jag nu slå ned
känn hur ditt självförtroende sviktar

shadowfire
2009-11-27, 23:40
hahahhaa, underbart

shadowfire
2009-11-27, 23:42
Förstå varför jag elakt diktar
och den mot dig riktar
din arrogans har gjort mig vred
ditt motstånd måste jag nu slå ned
känn hur ditt självförtroende sviktar

Du är säkert miljöpartist o äger en mink
Men serru där har du åkt in i din sista rink
För jag dig lätt kan tackla
Å du imorgon dig själv du får spackla
Så ta nu o sov med din proteindrink

RimJobb
2009-11-27, 23:42
hahahhaa, underbart

Det måste få ett slut
trots att jag har oändligt med krut
säger jag nu farväl
avslutar vårt gräl
och hoppas du lärt dig hut

RimJobb
2009-11-27, 23:44
Du är säkert miljöpartist o äger en mink
Men serru där har du åkt in i din sista rink
För jag dig lätt kan tackla
Å du imorgon dig själv du får spackla
Så ta nu o sov med din proteindrink

Din plats du ej tycks veta
Ty du fortsätter att gneta
Men john blund mig kallar
Måste bege mig till sömnens hallar
Usla rim du kan fortstätta leta

Jonna
2009-11-27, 23:46
Shadow & Rimjobb: Ni gjorde min kväll! :laugh: :bow:

shadowfire
2009-11-27, 23:46
Det måste få ett slut
trots att jag har oändligt med krut
säger jag nu farväl
avslutar vårt gräl
och hoppas du lärt dig hut

Trodde först du var valle
Men han har nog mer balle
Du når inte ens upp till bolio
Han äger dig liksom markoolio
Så sov så gott nu du kalle

saab900
2009-11-27, 23:59
:laugh: :hbang:

Olegh
2009-11-28, 00:33
Jag sitter här med ett flin
Det eldas på som i en kamin
Ömsom med ros ömsom med ris
Men vem äro mest vis?
En nyans av karmosin

NiklasAlm
2009-11-28, 01:07
Rimbattle på träningsforum...nu har man sett allt!

Guybrush
2009-11-28, 06:25
Haha! Grabben släpade upp mig 5:30 en lördag, men detta fick mig på bättre humör!

Tror Kolo behöver en Rhyme-tråd!

pere86
2009-11-28, 09:50
Det är sällan jag kommenterar något här på forumet. Men detta var grymt!

Creds till båda!

rooz
2009-11-28, 10:23
Älskade att festa, hemmafester att förpesta.
Nu mer lyfter jag skrot, slutat var en krökande idiot

Jag trivs med att vara nykter, hittat andra saker som intesserar mig mer än att ligga bakis 2 dagar.

mojoo
2009-11-28, 11:03
Haha, grymt grabbar !:hbang:

Allan
2009-11-28, 11:39
Det har inte lugnat sig alls skulle jag vilja säga. Men man dricker mycket mindre

stevebc
2009-11-28, 11:48
Inte ålder främst utan familj tror jag. Har svårt att se mig själv äga dansgolvet som sig bör när man har dom sju planerade ungarna färdiga...Exakt. Men lat oss satta ett datum for familj da. 30? Hade garna skaffat ungar tidigare an sa men gar inte ihop med mina planer :(

edit: tankte givetvis slanga in ett skamt om manga barn eftersom du ar muslim (eller iaf inte som oss andra), men det gick ju inte nu :/

Griffin
2009-11-28, 12:15
Har väl med när man stadgar sig skaffar kvinna skaffar barn med mera. ingen direkt ålder?

Trashcan
2009-11-28, 14:00
Jag är 20 och har faktiskt aldrig tyckt det är speciellt kul med utgång. Kan ju vara kul att supa sig asfull ibland, men då är det betydligt roligare att göra det i en hemmamiljö med kompisar. Numera känns det iofs sällan värt baksmälla etc. Det känns ju hopplöst att vara ute ibland, för är inte dans ett intresse (Många verkar tycka att det är något alla måste gilla, men det är väl som vilket intresse som helst liksom), eller raggning(Har sambo) så finns det bara en sak kvar att göra och det är att softa och snacka med folk, men det kan man ju inte göra eftersom musiken oftast är skithög(och dålig). Det enda som finns kvar att göra då är ju att sitta och supa och hålla käft, och det är ju ganska tragiskt. :smash:

Kan dock som sagt njuta av ett ställe med sjysst musik i lagom volym med trevliga polare, men det är så sjukt svårt att hitta ett sånt ställe. Fast jag kanske letar fel.

Kwon
2009-11-28, 14:05
Dominerande rhymebattle i denna tråd!

Tack för ett gott skratt Rhymejob och Skuggan! :)

inzie92
2009-11-28, 14:27
haha underbart!:laugh::bow:

Baan
2009-11-28, 15:16
Exakt. Men lat oss satta ett datum for familj da. 30? Hade garna skaffat ungar tidigare an sa men gar inte ihop med mina planer :(

edit: tankte givetvis slanga in ett skamt om manga barn eftersom du ar muslim (eller iaf inte som oss andra), men det gick ju inte nu :/

Det är svårt att sätta datum.... pluggar man och är karriärfokuserad är det nog som tidigast 30. Är man däremot jobba Volvo direkt efter byggprogrammet på gymnasiet satsar man inte direkt på karriär och kan (bör?) skaffa ungar tidigt.

Det som talar för att vara tidigt ute är att ungarna slipper ha en far som kommer med rullator till föräldramötena på mellanstadiet. Överdrivet men minns att det fanns några klasskompisar som hade föräldrar nära pension, lol.

Min släkt är muslimer och jag kanske har lite sådan kultur men jag är ateist sen några år tillbaks, FYI, fun facts osv. Sen kanske jag ska tillägga att dom är muslimer light jämfört med vissa andra...

stevebc
2009-11-28, 15:25
Det är svårt att sätta datum.... pluggar man och är karriärfokuserad är det nog som tidigast 30. Är man däremot jobba Volvo direkt efter byggprogrammet på gymnasiet satsar man inte direkt på karriär och kan (bör?) skaffa ungar tidigt.

Det som talar för att vara tidigt ute är att ungarna slipper ha en far som kommer med rullator till föräldramötena på mellanstadiet. Överdrivet men minns att det fanns några klasskompisar som hade föräldrar nära pension, lol.

Min släkt är muslimer och jag kanske har lite sådan kultur men jag är ateist sen några år tillbaks, FYI, fun facts osv. Sen kanske jag ska tillägga att dom är muslimer light jämfört med vissa andra...Haha ja! Jag vill aldrig bli så gammal. Vill heller inte vara så ung så jag mer blir en vän till mina barn än en förälder. Grejen är att jag vill resa runt och jobba, och min drömarbetsgivare kräver 5 års erfarenhet vilket betyder att jag är 28+ när jag börjar där. Men jag kanske har tur och får ett själsdödande jobb som VA-tekniker i Alvesta istället! Man vet aldrig.

Tror dock 30 är en optimal ålder. Min pappa var 36 vilket ändå funkar, eftersom han är rätt ungdomlig (inte tragiskt ungdomlig), men vill själv inte vänta så länge.

Baan
2009-11-28, 16:05
Haha ja! Jag vill aldrig bli så gammal. Vill heller inte vara så ung så jag mer blir en vän till mina barn än en förälder. Grejen är att jag vill resa runt och jobba, och min drömarbetsgivare kräver 5 års erfarenhet vilket betyder att jag är 28+ när jag börjar där. Men jag kanske har tur och får ett själsdödande jobb som VA-tekniker i Alvesta istället! Man vet aldrig.

Tror dock 30 är en optimal ålder. Min pappa var 36 vilket ändå funkar, eftersom han är rätt ungdomlig (inte tragiskt ungdomlig), men vill själv inte vänta så länge.

Det är lugnt. Så länge ingen vet att gubben som breakar med dig på dansgolvet är din pappa är det inte skit-traskigt, bara halvtragiskt. Ke ke ke.

Men ja, karriär och ungar är en svår kombo, kort sagt.

Three pigs
2009-11-28, 16:08
Detta är tredje helgen jag är nykter, har inte varit så här nykter på kanske 1,5 år. Beror på att jag fått jobb som är mycket på helgerna helt enkelt, och polarna jobbar på vardagar :D Good, I guess..

stridis
2009-11-28, 16:49

Min mamma var 35 när hon fick mig? Farsan fick sig ett nätt lammkött. Själv var han 13 år äldre.

Inte helt optimalt.

Psychological
2009-11-28, 23:53

Klart det är en åldersfråga... Man går ut o super som ett svin och strör sin säd lite överallt .. Sen växer man upp och hänger framför tvn med sin alkohol .

von huff
2009-11-29, 00:49
Jag slutar sen när jag får (om) en flickvän:)Dessutom har jag roligt att när jag är ute