Visa fullständig version : Kostråd till en nybörjare.
Hej! Jag har precis börjat styrketräna, har tränat innan, men har inte följt ett schema, ätit "bra" etc.
Vad är "bra" mat att äta när man styrketränar och vill ha en bra grund? :)
Idag har jag ätit:
Proteindryck 2 gånger från Star Neutrition.
En skål gulaschsoppa med två mackor.
En halv kyckling.
Två klementiner. :)
Maten är inte rangordnad :)
Tips? :) Äter jag bra, eller måste jag förbättra mig? :)
en stor stark
2009-11-26, 19:40
Vill du gå upp eller ner i vikt? Det där ser ut att vara ganska lite mat dock, även för viktnedgång. Längd, ålder, vikt och om du är kille eller tjej är saker som vore bra att veta också.
Vill du gå upp eller ner i vikt? Det där ser ut att vara ganska lite mat dock, även för viktnedgång. Längd, ålder, vikt och om du är kille eller tjej är saker som vore bra att veta också.
haha jag är kille. :)
Jag väger 78 (har gått upp typ 10 kilo de senaste året, för mycket godis haha :()
Och jag är 185 cm :)
måste jag äta mer? :) Jag vill gå upp i vikt, när jag tränar vill jag se resultat liksom :)
en stor stark
2009-11-26, 19:59
haha jag är kille. :)
Jag väger 78 (har gått upp typ 10 kilo de senaste året, för mycket godis haha :()
Och jag är 185 cm :)
måste jag äta mer? :) Jag vill gå upp i vikt, när jag tränar vill jag se resultat liksom :)
Hehe, du bör nog definitivt äta mer än det du äter nu. Här är bra tips, skrivna av Eddie Vedder här på forumet:
http://traningslara.se/blogg/konkreta-tips-for-dig-som-vill-upp-i-vikt/
Eddie Vedder
2009-11-26, 20:00
Maten är dåligt detaljerad, gulaschsoppan med mackorna kan vara jättelite mat men även rena kaloribomberna.
Allt du nämner är ju bra mat men hur mängderna och näringstimingen runt träning ser ut är en annan femma. Samt hur varierat du äter i övrigt förstås. Att äta så där en dag är inget fel men att äta så varje dag vore illa.
Maten är dåligt detaljerad, gulaschsoppan med mackorna kan vara jättelite mat men även rena kaloribomberna.
Allt du nämner är ju bra mat men hur mängderna och näringstimingen runt träning ser ut är en annan femma. Samt hur varierat du äter i övrigt förstås. Att äta så där en dag är inget fel men att äta så varje dag vore illa.
Okej, ingen aning om gulashsoppan, de var en typ vanlig Ikea skål, och de var ju maten i skolan så har ingen aning vad dom använder i, var inte så mycket "mat" i de för man blev hungrig ganska fort igen :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.