handdator

Visa fullständig version : Biverkningar av Cissus

johanar
2009-11-26, 12:04
Käkade Cissus för ett par månader sedan då jag hade problem med knakande och onda leder. Hade Primaforce och tog rekommenderad dos (2*1000mg/dag)

Dom problemen gick över och jag slutade med tillskottet när burken var slut, men efteråt fick jag ett annat problem i högra knät. Känns lite som det trycker innifrån, precis nedanför knäskålen, ibland när jag går. Mycket bättre än innan förstås, men ändå lite irriterande. Tänkte iaf inte så mkt mer på det.

Senaste veckorna har min fru också ätit Cissus, av samma märke och samma dos, eftersom hon hade liknande problem med knän som knakade och smärtade vid böjning. Fast nu har hon också fått problemet med tryckande känsla nedanför knäskålen..

Någon annan som råkat ut för ngt liknande?

Halldin
2009-11-26, 12:24
Jag och en kompis testade Cissus av samma märke för något år sedan, ingen av oss fick någon effekt alls (vare sig bra eller dåliga).

Det låter lite som inbillning (även om det kanske inte är det), låter väldigt osannolikt att ni båda skulle ha råkat ut för någon sällsynt bieffekt på samma ställe i kroppen.

Något jag däremot har hört är att om man överdoserar så kan man råka ut för stelhet, att smörjeriet inte fungerar som det ska. Men det kan jag ej uttala mig om och du har ju inte överdoserat heller.

johanar
2009-11-26, 22:18
Jao, det låter ganska skumt faktiskt. Hade dock inte berättat ngt om mina problem för henne, så jag blev rätt förvånad när hon här om dagen rätt exakt beskrev det jag kännt av i ett par månader.

Det känns inte som inbillning fast det gör det väl aldrig :P

Tog upp det med sjukgymnast för ett tag sedan. Det enda han kunde se var att jag hade överrörlig knäskål och rekommenderade att träna mer benspark för att stabilisera.