Visa fullständig version : Era förslag på olika måltider under BULK!
Jag är absolut den mest fantasi lösa personen när det kommer till på hitt av bra mat som jag äter under bulk, så jag tänkte starta denna tråd i förhoppning på att alla kunde ge olika råd om vad de själva brukar äta. Då menar jag inte vanlig middag som man äter utan alla måltider.
Måltid 1 = ??
Måltid 2 = ??
Måltid 3 = ??
Måltid 4 = ??
Måltid 5 = ??
Måltid 6 = ??
Ge ett tips bara om vad ni brukar äta av några måltider typ min måltid 1 som är frukost under bulk är. 4 hela ägg med 5 skivor ost, två vita pitabröd med ost och korv och tomat sås in i toast maskinen. Sedan har jag havregryn 4 dl med russin och mjölk. Detta är min frukost. Nu vill jaf veta vad ni har för tipps så detta kan bli som en måltids bank där man hittar "BULK" måltiderna!
OBS, endast sådant ni äter under bulk
Måltid 1 = Gröt på 2,5 dl havregryn+mjölk, 5 dl Blåbärssoppa, 1 st banan och nån macka
Måltid 2 = 5 dl mellanmjölk 2 dl proteinpulver, 1 äpple
Måltid 3 = 2 st grillade kycklinglår, ordentligt med ris samt crempa i någon lämplig smak
Måltid 4 = Macka med grovbröd, hamburgerkött och ost. Nån frukt samt 5 dl mjölk
Måltid 5 = Hemmagjord spagetti carbonara (sinnessjukt med bacon, riven ost, äggula och en skvätt grädde)
Måltid 6 = 1 burk kesella+2 dl mjölk+2 dl frysta hallon (mixa hela köret) komplettera med 1 dl nötter
Inga konstigheter :)
Måltid 1 = Gröt på 2,5 dl havregryn+mjölk, 5 dl Blåbärssoppa, 1 st banan och nån macka
Måltid 3 = 2 st grillade kycklinglår, ordentligt med ris samt crempa i någon lämplig smak
Måltid 5 = Hemmagjord spagetti carbonara (sinnessjukt med bacon, riven ost, äggula och en skvätt grädde)
Måltid 6 = 1 burk kesella+2 dl mjölk+2 dl frysta hallon (mixa hela köret) komplettera med 1 dl nötter
Nice! , Ser det likadant ut även de dagar du inte tränar?
Din måltid 3 är en lunch antar jag, fan att man inte går i skolan så man kunda damma maten där :(
MER!
Nice! , Ser det likadant ut även de dagar du inte tränar?
Ovanstående är ett exempel på en träningsfri dag :)
Då det är träning så intas 1 st gainer efteråt.
Bulk och bulk föresten. De flesta dagar ser ut på detta vis, men lite mindre portioner bara.
Här kan du se exakt vad jag äter på "bulk" -> http://www.andreazengstrom.se/search/label/Vikt%C3%B6kning%20med%20PF%20%28IF%29
Parachutes
2009-11-26, 13:21
vaniljhjärtan är ett bra komplement till kosten OBS! använd ej som måltidsersättning
Eddie Vedder
2009-11-26, 13:22
http://www.uppsala.se/Startsida/Skolaforskola/Skolmatsedel/
HAHA nice tänkte inte på det. Finns mycket bra att välja mellan
Detta är inte direkt enkla saker att göra, vissa är det men inget man håller på med för en måltid, visst kan man dela in en hel matträtt i små portioner men bor hemma så det är middag som redan är bestämt.
Försöker komma på något som jag själv kan klara av att göra för att fylla in 6 måltiderna
Eddie Vedder
2009-11-26, 13:56
Detta är inte direkt enkla saker att göra, vissa är det men inget man håller på med för en måltid, visst kan man dela in en hel matträtt i små portioner men bor hemma så det är middag som redan är bestämt.
Försöker komma på något som jag själv kan klara av att göra för att fylla in 6 måltiderna
Syftet var att du kan kolla och se helt vanlig bra mat. Och du kan ju googla fler skolmatsedlar och hitta ännu mer. Det där är ju bara Uppsala kommun.
Det är ju inte som att du behöver äta allt och under samma dagar. Men det är ju heller inte så att du "behöver" något helt annat bara för att du tränar. Finns de som verkar tro att från första dagen man kliver in i gymmet och lyfter en skivstång så är det bara kvarg, havregryn, tonfisk, kyckling och diverse tillskott som kroppen kan hantera (jag syftar dock inte på dig utan mer generellt).
Scratch89
2009-11-26, 15:21
Åh, jag saknar skolmaten. Skolluncherna var absolut min största variationskälla när jag fortfarande gick på gymnasiet.
Fattar faktiskt inte vad du vill ha svar på?
Vill du bara ha maträtter så kan du ju titta in i mattråden eller tasteline.
Rockhard
2009-11-26, 15:55
Pepparkaksdeg har börjat dyka upp i affärerna nu. Har redan satt i mig några rullar.
fan va bra de schemat va, snor nog det. hur mkt kalorier UNGEFÄR tror du att de e?
fan va bra de schemat va, snor nog det. hur mkt kalorier UNGEFÄR tror du att de e?
Bra att det är någon som fattade vad jag menade när jag stata denna tråd.. jag vill se era upplägg på kolo hur ni äter era 6 måltider, eller hur många nu än har under dagen.
WHITEFOLKS
2009-11-27, 11:51
Det är väl bara ta en lista med X antal måltider och slumpa ut 6 gånger under dagen?
Bra att det är någon som fattade vad jag menade när jag stata denna tråd.. jag vill se era upplägg på kolo hur ni äter era 6 måltider, eller hur många nu än har under dagen.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=110768
Scratch89
2009-11-27, 12:47
Du verkar förutsätta att alla äter sex gånger om dagen. Jag kan glatt meddela att så är inte fallet.
Eddie Vedder
2009-11-27, 13:47
Vad är fel på tråden som Mikael länkar till då? Det är ju bara att läsa där.
Fredrik_S
2009-11-27, 14:55
Ungefär så här
Måltid 1 EAA carbosyn
Träning med EAA
måltid 2 kyckling ris majonäs eller chokladbollssmet Olika recept här (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=137505&highlight=chokladbollssmet)
måltid 3 kyckling ris majonäs eller chokladbollssmet
måltid 4 kyckling ris majonäs eller chokladbollssmet
måltid 5 400 gram kakor 1 liter mjölk, 3-4 gnr i veckan
Måltid 5 4-6 skivor skogaholmslimpa med smör ost och 1 liter oboj 3-4 gnr i veckan
Tar ca 50 gram EAA dagligen och en eller två vassledrinkar
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.