Visa fullständig version : Telefonförsäljare med provisionslön
Ja, hade tänkt att söka ett telemarketingjobb till sidan av studierna för lite extra pengar. Då är min fråga om en provisionsbaserad lön till denna arbetsform bara är riktig jobbig eller om man faktiskt kan tjäna en del om man är motiverad? Känns ju som 99% av befolkningen hatar dessa försäljare och slänger på luren så en försäljare ringer. Om någon med erfarenhet av något liknande jobb kunde yttra sig vore jag väldigt tacksam.
(och nej, vill inte höra ert gnäll om hur mycket ni hatar telefonförsäljare, ta det någon annan stans)
drakfelt
2009-11-26, 00:36
beror nog på vad du säljer. har ett par kompisar som dragit in storkovan genom att ha lite driv och en del flyt.
en sak har dock varit gemensamt för alla jag känner som provat yrket, de blir jävligt trötta på det, snabbt.
prova helt enkelt. är det inget för dig har du ändå inte bundit dig till något. om du gillart, kör på!
Lelle Pelle
2009-11-26, 00:41
Arbetar som säljare åt ett försäkringsbolag(dvs inte telemarketing), och folk är faktiskt inte så hatiska som man tror att de ska vara. Baserat på runt 13000 samtal har jag ungefär 27% som inte vill höra på det erbjudande man har. Nu har jag iofs samma uppgift varje dag, medan en person som jobbar åt ett telemarketingföretag kommer att sälja en mängd olika produkter där intresset kan variera kraftigt.
Provision är bra skit, är du duktig och motiverad kan du tjäna bra. På mitt kontor arbetar alla 75%, och snittlönen ligger strax under 30kkr. De som säljer bäst tjänar runt 65-70kkr. Om man skulle ta bort nyanställda från detta ligger snittet säkert på dryga 40kkr.
Oavsett lön tror jag faktiskt det kan vara en hyfsad merit att ha på CV:t. Krävs ju lite balls att ringa och vara jobbig :) Prova på yrket!
Härligt att höra lite positiva tankar om detta :) Lär slänga iväg en ansökan imorgon, tack för svaren. Peace out.
Vissa är bra, vissa är inte. De som är bra tjänar såklart på provision.
Sen om man motiveras av det är en annan sak, jag föredrar utan tvekan fast lön, annars känner jag press på mig hela tiden och blir nervös, vilket inte är bra.
Arbetar som säljare åt ett försäkringsbolag(dvs inte telemarketing), och folk är faktiskt inte så hatiska som man tror att de ska vara. Baserat på runt 13000 samtal har jag ungefär 27% som inte vill höra på det erbjudande man har. Nu har jag iofs samma uppgift varje dag, medan en person som jobbar åt ett telemarketingföretag kommer att sälja en mängd olika produkter där intresset kan variera kraftigt.
Provision är bra skit, är du duktig och motiverad kan du tjäna bra. På mitt kontor arbetar alla 75%, och snittlönen ligger strax under 30kkr. De som säljer bäst tjänar runt 65-70kkr. Om man skulle ta bort nyanställda från detta ligger snittet säkert på dryga 40kkr.
Du, det var inga dåliga siffror. Är det mot tidigare kunder ni säljer? Och är du anställd av försäkringsbolaget eller underleverantör?
Lelle Pelle
2009-11-26, 02:44
Du, det var inga dåliga siffror. Är det mot tidigare kunder ni säljer? Och är du anställd av försäkringsbolaget eller underleverantör?
Anställd av försäkringsbolaget. Det vi säljer mot är väl i stort sett allt. Befintliga kunder, tidigare kunder, konceptavtal, öppna marknaden och personer som räknat på hemsidan. Tror jag fick med allt där. Endast sak-försäkring.
Scratch89
2009-11-26, 08:39
Jag har bara testat ett sånt jobb, och det var verkligen jättesug, men det var troligen för att det var elabbonnemangsförsäljning med väldigt dålig provision.
Granatgiraffen
2009-11-26, 10:00
Skeptisk som jag är så tror jag det där är rent skitsnack.
shut teh face
2009-11-26, 10:05
Det är alltid ett antal som är duktiga/motiverare och ja, kanske omoraliska, som kommer tjäna mycket pengar. Är du en av dem? Go find out!
+10 där!
Har man talang och driv så går det att tjäna bra med cash på det!
Parachutes
2009-11-26, 10:12
Min flickvän sa upp sig igår faktist på ett telemarketing jobb (som sålde företagsannonser) jag vill inte sitta o skriva oändligt med skit om dom (även om jag kunnat) men vi kan väl sammanfatta det kort och gott med att telemarketing jobb är lite som en obehaglig sekt.
Flodhäst
2009-11-26, 10:15
Läs om det på flashback så ska du se hur det egentligen ligger till, skitkassa arbetstider och pisslön.
Parachutes
2009-11-26, 10:19
Oh.. ska tilläggas att hon hade 67kr/h och detta va på ett av dom "seriösa" telemarketingföretagen..
Självklart ska du prova. Det är inte många som pallar i längden, men du kan säkert tjäna lite pengar under några månader. Det är en bra merit och du kommer lära dig saker. Är företaget anslutet till facket? Kollektivavtal? Har du väl börjat med TM är det inte så svårt att gå vidare till andra företag med annan typ av försäljning eller bättre avtal.
Flodhäst
2009-11-26, 10:32
Varför säger ni att det är en bra merit? I princip vem som helst som söker dessa jobb får jobbet också...
Parachutes
2009-11-26, 10:36
Ja ellerhur.. det är i princip bara 18-20åringar som inte får jobb någon annanstans som jobbar där..
Och det är väl självklart att ingen pallar i längden?! Vilken normal människa finner nöje i att ringa runt till folk och försöka tvinga på dom (oftast) skit?
Jag jobbar också på ett försäkringsbolag och jag kan säga att det han säger stämmer.
Finns ju en anledning till att personalomsättningen är löjligt stor på sådana jobb.
Parachutes
2009-11-26, 10:52
Jag jobbar också på ett försäkringsbolag och jag kan säga att det han säger stämmer.
Vad är skillnaden mellan att ringa runt för ett telemarketing företag och att ringa runt för ett försäkringsbolag?
Sheogorath
2009-11-26, 10:54
Varför säger ni att det är en bra merit? I princip vem som helst som söker dessa jobb får jobbet också...
Sant. Det är ingen merit att ha jobbat med telemarketing i 3 mån. Jag skulle säga att det snarare kan vara en omerit ("Aha, du är som alla andra slynglar som inte pallade trycket..."), men jag skulle gissa att för exempelvis min del, som jobbat på samma företag i 4,5 år parallellt med studierna eller för att försörja mig, så är det en bra merit efter mycket få pallar att jobba med ett sånt skitjobb så pass länge. Nu börjar det dock närma sig så lång tid att en eventuell arbetsgivare kanske blir skeptisk och ifrågasätter min drive: "varför i helvete, om du är så ambitiös som det står här i CV:t, sökte du dig inte till ett mer kvalificerat jobb?!" :D
Sheogorath
2009-11-26, 10:56
Vad är skillnaden mellan att ringa runt för ett telemarketing företag och att ringa runt för ett försäkringsbolag?
Det känns bättre för deras ego att inte kalla det telemarketing. När man sa "telefonförsäljning" kallade de säkert sin försäljning för "telemarketing". Nu kanske de säger att de är "innesäljare", "kommunikatörer" eller som vissa på mitt jobb: "försäkringsförmedlare". Jag brukar säga att jag ringer upp folk och säljer en massa skit till dom: just nu hemlarm, och att jag tjänar bra på det och därför fortsätter.
Det ÄR en merit. Alla som söker får jobb på McDonalds också, det är inte det det handlar om. Det handlar om att göra bra ifrån sig när man väl fått jobbet och därigenom skaffa sig bra referenser.
Parachutes
2009-11-26, 11:02
Det känns bättre för deras ego att inte kalla det telemarketing. När man sa "telefonförsäljning" kallade de säkert sin försäljning för "telemarketing". Nu kanske de säger att de är "innesäljare", "kommunikatörer" eller som vissa på mitt jobb: "försäkringsförmedlare". Jag brukar säga att jag ringer upp folk och säljer en massa skit till dom: just nu hemlarm, och att jag tjänar bra på det och därför fortsätter.
Ah.. precis som min kompis som jobbar med att producera cola-burkar = aluminiumkonsult!
Det ÄR en merit. Alla som söker får jobb på McDonalds också, det är inte det det handlar om. Det handlar om att göra bra ifrån sig när man väl fått jobbet och därigenom skaffa sig bra referenser.
Jag tror du har 95% större chans att få jobb som teleförsäljare (om det räcker..) jämfört med maccy D
McD tror jag är en mycket bättre referens för där har du fått lagarbete och kundservice.. teleförsäljare.. ja.. :)
grondahl
2009-11-26, 11:03
Oj, grundlönen på det enda tm-bolag som jag har jobbat på låg på den nivån för ett decennium sen men man låg ju aldrig så lågt i verkligheten. Då (99/00) så låg iaf jag på minst 100kr/h vilket kändes helt ok med tanke på flexibiliteten för arbetstider etc.
Oh.. ska tilläggas att hon hade 67kr/h och detta va på ett av dom "seriösa" telemarketingföretagen..
Sheogorath
2009-11-26, 11:18
Oj, grundlönen på det enda tm-bolag som jag har jobbat på låg på den nivån för ett decennium sen men man låg ju aldrig så lågt i verkligheten. Då (99/00) så låg iaf jag på minst 100kr/h vilket kändes helt ok med tanke på flexibiliteten för arbetstider etc.
Det blir svårare och svårare att sälja över telefon: troligen för att folk (kunderna) tröttnar för varje år som går. Om vi talar om försäljning av "vanliga" produkter som tidningar, böcker osv. så tjänade man betydligt mycket bättre förr än vad man gör idag.
Granatgiraffen
2009-11-26, 11:21
Visst! Och IF är dom enda som försäkrar Iphone. Välkommen till internet.
Det står i mitt anställningsavtal att jag är anställd som försäkringsrådgivare.
Dock sitter jag och säljer per telefon som vilken TM-kontorsråtta som helst, så ni får gärna kalla mig telefonförsäljare om det känns bättre. Jag struntar fullständigt i om folk tycker att det är ett skitjobb, osv. Jag har sedan jag tog studenten jobbat på två olika försäkringsbolag som gett mig möjligheten att skratta hela vägen till banken, och aldrig jobbat mer än 30 timmar per vecka.
Så jag tar den smällen, hur som helst så är det ändå vad man får in på kontot den 25:e som räknas :D
Lelle Pelle
2009-11-26, 13:37
det står i mitt anställningsavtal att jag är anställd som försäkringsrådgivare.
Dock sitter jag och säljer per telefon som vilken tm-kontorsråtta som helst, så ni får gärna kalla mig telefonförsäljare om det känns bättre. Jag struntar fullständigt i om folk tycker att det är ett skitjobb, osv. Jag har sedan jag tog studenten jobbat på två olika försäkringsbolag som gett mig möjligheten att skratta hela vägen till banken, och aldrig jobbat mer än 30 timmar per vecka.
Så jag tar den smällen, hur som helst så är det ändå vad man får in på kontot den 25:e som räknas :d
+1
Parachutes
2009-11-26, 13:37
Dock sitter jag och säljer per telefon som vilken TM-kontorsråtta som helst, så ni får gärna kalla mig telefonförsäljare om det känns bättre. Jag struntar fullständigt i om folk tycker att det är ett skitjobb, osv. Jag har sedan jag tog studenten jobbat på två olika försäkringsbolag som gett mig möjligheten att skratta hela vägen till banken, och aldrig jobbat mer än 30 timmar per vecka.
Så jag tar den smällen, hur som helst så är det ändå vad man får in på kontot den 25:e som räknas :D
ush.. vilket hemskt sätt att resonera på.. det är så folk blir seriemördare!
Lelle Pelle
2009-11-26, 13:45
Provisen. De som jobbar direkt åt ett försäkringsbolag har givetvis bättre provision än någon som arbetar åt en underleverantör.
Granatgiraffen: Varför skulle det inte vara sant? De som säljer bäst här snittar drygt 45k/dag i försäljning, antalet arbetsdagar varierar normalt mellan 16-18 på en månad. 10% provis på motor, 12% på civil samt 2% extra på totalen om du har mer än 1,7 produkter/kund. Lägg till en inlösengrad på drygt 75%. Enkel matte. Jag är dock inte så bra, än.
Krille 87
2009-11-26, 18:42
Provisen. De som jobbar direkt åt ett försäkringsbolag har givetvis bättre provision än någon som arbetar åt en underleverantör.
Granatgiraffen: Varför skulle det inte vara sant? De som säljer bäst här snittar drygt 45k/dag i försäljning, antalet arbetsdagar varierar normalt mellan 16-18 på en månad. 10% provis på motor, 12% på civil samt 2% extra på totalen om du har mer än 1,7 produkter/kund. Lägg till en inlösengrad på drygt 75%. Enkel matte. Jag är dock inte så bra, än.
Hur länge har du jobbat där?
Lelle Pelle
2009-11-26, 18:46
Hur länge har du jobbat där?
Sedan början av -09, snart ett år alltså.
Men du har inte råd med fler PT-timmar? :) Nog för att du säkert tjänar OK (OK PLUS tom?!), men citatet du använder använde en kille som hade råd med fler PT-timmar.
Lelle Pelle
2009-11-26, 18:51
Men du har inte råd med fler PT-timmar? :) Nog för att du säkert tjänar OK (OK PLUS tom?!), men citatet du använder använde en kille som hade råd med fler PT-timmar.
Helt OT, men vad kostar det att träna med en PT ett vanligt pass på runt 90-120min? Kanske borde ta sig ett pass, se om de kan förfina tekniken i någon övning eller så...
Wow, vilken cool detektiv du är! :cool:
Råd har jag väl, men det handlar om prioritering. Som du säkert såg så går jag hos en naprapat nu två gånger i veckan som är rena rama rånet. Men han gör underverk :) Visserligen tjänar jag riktigt bra, men jag är fan inte gjord av pengar för det.
Helt OT, men vad kostar det att träna med en PT ett vanligt pass på runt 90-120min? Kanske borde ta sig ett pass, se om de kan förfina tekniken i någon övning eller så...
En timme brukar kosta mellan 400-550 kr, beroende på om man köper paketpris eller ej. För bara en enstaka timme får du nog vara beredd att lägga ut 550:- ungefär
Parachutes
2009-11-26, 18:53
haha ska vi sluta hacka på varandra via internet och skaka hand på att vissa är lämpade som teleförsäljare och andra inte? *diplomat*
Granatgiraffen
2009-11-26, 18:54
Låt mig passa på att återigen välkomna er till internet. Platsen där till och med tjejer har en 26 cm snabel.
För mycket? Tror det kan säkert vara någon hundralapp svart (lol) och vitt kanske 500-600 kr hos random PT per gång. Om man ska ha någon känd byggare kan man säkert komma upp i någon tusenlapp per gång.
Wow, vilken cool detektiv du är! :cool:
Råd har jag väl, men det handlar om prioritering. Som du säkert såg så går jag hos en naprapat nu två gånger i veckan som är rena rama rånet. Men han gör underverk :) Visserligen tjänar jag riktigt bra, men jag är fan inte gjord av pengar för det.
Tack, jag föredrar ordet duktig själv men cool får gå för den här gången.
Edit: Tack Granatgiraffen. Det är alltid trevligt med folk som välkomnar folk.
För att det ska gå bra på sådana jobb måste man hamna på rätt företag, ha en bra produkt och vara motiverad. Majoriteten av säljjobb är ren skit där man kränger en värdelös produkt och uppmanas till rent oärliga metoder för att få nåt sålt. Vad folk påstås tjäna brukar också vara rejält överdrivet.
Sen finns det dock bra ställen där man kan utvecklas och med tiden faktiskt tjäna riktigt, riktigt, bra.
shut teh face
2009-11-26, 19:01
För att det ska gå bra på sådana jobb måste man hamna på rätt företag, ha en bra produkt och vara motiverad. Majoriteten av säljjobb är ren skit där man kränger en värdelös produkt och uppmanas till rent oärliga metoder för att få nåt sålt. Vad folk påstås tjäna brukar också vara rejält överdrivet.
Sen finns det dock bra ställen där man kan utvecklas och med tiden faktiskt tjäna riktigt, riktigt, bra.
När jag sa åt dig förut att kamma dig och skaffa ett jobb så menade jag inte telefonförsäljare!
När jag sa åt dig förut att kamma dig och skaffa ett jobb så menade jag inte telefonförsäljare!
Tss, det var länge sen jag jobbade som det.
Fast droppar inte dom företagen av rätt snabbt nu? Jag upplever att branchen har hårdnat, det är svårare att sälja, samtidigt blir produkterna av allt högre kvalitet. Har aldrig riktigt förstått grejen med att sälja skit över telefon. Det är ju snarare riktigt avancerade finansiella grejer man vill säga så. Fördelen med telefon är ju att avancerade saker kan få grundlig förklaring och kunden får en riktig person att sätta sin tillit till.
Fast droppar inte dom företagen av rätt snabbt nu? Jag upplever att branchen har hårdnat, det är svårare att sälja, samtidigt blir produkterna av allt högre kvalitet. Har aldrig riktigt förstått grejen med att sälja skit över telefon. Det är ju snarare riktigt avancerade finansiella grejer man vill säga så. Fördelen med telefon är ju att avancerade saker kan få grundlig förklaring och kunden får en riktig person att sätta sin tillit till.
Det var några år sen jag höll koll på den branchen så det stämmer säkert som du säger.
Jag minns dock hur det var då när jag sökte olika säljjobb. Besökte företag efter företag som visade sig vara relativt nystarade, sålde nån skitprodukt och lovade guld och gröna skogar. Sen fanns det ett fåtal som faktiskt hade lite substans, men de hade också många sökanden att välja på.
Lelle Pelle
2009-11-26, 19:25
Helt klart, det finns oerhört mycket skit där ute. Försäkringssäljare måste nog vara ett av de bästa säljjobben, om inte det bästa. Alla har försäkringar, och många av dessa är intresserade av att sänka kostnaden och förbättre skyddet. Jag skulle aldrig ta något annat säljjobb än just försäkringssäljare.
Lönerna är ofta överdrivna ja, men är man duktig och motiverad får man en riktigt bra lön, förutsatt att man har en bra produkt samt bra provision. Tittar man på Insplanets(underleverantör åt många försäkringsbolag) löner ligger de en bra bit under vad försäkringsbolagens anställda tjänar(även om de säljer lika mycket), då Insplanet själv tar en ganska stor del av provisionen.
Helt klart, det finns oerhört mycket skit där ute. Försäkringssäljare måste nog vara ett av de bästa säljjobben, om inte det bästa. Alla har försäkringar, och många av dessa är intresserade av att sänka kostnaden och förbättre skyddet. Jag skulle aldrig ta något annat säljjobb än just försäkringssäljare.
Lönerna är ofta överdrivna ja, men är man duktig och motiverad får man en riktigt bra lön, förutsatt att man har en bra produkt samt bra provision. Tittar man på Insplanets(underleverantör åt många försäkringsbolag) löner ligger de en bra bit under vad försäkringsbolagens anställda tjänar(även om de säljer lika mycket), då Insplanet själv tar en ganska stor del av provisionen.
Haha, vi jobbar rätt nära där Insplanet sitter. De brukar komma ner ibland till lokalpuben efter jobbet och briljera över vilka stekiga försäkringsmäklare de är. De sitter där med backslick och fejkad burberryscarf som är inköpt i Thailand och dricker billig skumpa...
beckman88
2009-11-26, 19:52
jag sitter och säljer Elavtal till svenska folket och jag kan väl dela med mig av hur det ser ut för mig.
Grundlön: 87kr/h
Söndagar: 144kr/h
Jobbtider: Vardagar 14-21, söndagar 12-19
Provition: Baserat på Sälj/timmen så ligger det på följande:
0,00-0,38= 0kr/avtal
0,39-0,55 = 40kr/avtal
0,56-0,68=50kr/avtal
0,69 och uppåt = 60kr/ Avtal
Dom bästa ligger runt 1.0 de flesta runt 0.3. Att tjäna 40k+ på ett säljarjobb låter lite väl bra =P
Lelle Pelle
2009-11-26, 20:01
jag sitter och säljer Elavtal till svenska folket och jag kan väl dela med mig av hur det ser ut för mig.
0,00-0,38= 0kr/avtal
0,39-0,55 = 40kr/avtal
0,56-0,68=50kr/avtal
Dom bästa ligger runt 1.0 de flesta runt 0.3. Att tjäna 40k+ på ett säljarjobb låter lite väl bra =P
Det är inte så svårt där jag jobbar. 4besked/timme ger på en dag 31 besked på en dag. Du har ett avslut på 17%, vilket ger dig strax över 5avslut om dagen. Snittavslutet ligger på 6150kr för oss(hela kontoret), vilket ger dig en försäljning på runt 30k om dagen. 30k/dagen ger över en månad 492k-553k(beroende på antalet arbetsdagar). Du har en provison på runt 12% ink bonus för produkter/kund, vilket ger 59k-66k, som du sedan gångrar med lösengraden som du har vilket vi har som snitt på 72%(standard för nyanställda innan de fått egen lösengrad), vilket ger dig 42k-47k i lön före skatt.
Försäkringssäljare är nåt jag också hört mycket gott om. En polare jobbade lite med det när han studerade och både trivdes och verkade tjäna helt okej med tanke på insatsen.
Vad jag märkt när man snackar löner så verkar det ofta vara extremexempel som tas upp och framställs som normala. Typ; "Kalle här tjänade 20,000Kr förra veckan!", men man nämner aldrig att Kalle hade ett sjukt flyt och veckorna innan tjänade han 150 spänn. Eller så ger man lite väl kryddade siffror om vad snittet är, där man även inkluderat några extremt duktiga säljare.
Det går ju såklart att tjäna bra. Vissa tjänar rentav fantasisummor. Men liksom, man kollar ju inte på 130Kg Finsk Sisu för att se hur mycket man kan bänka med lite träning. Klart att en del kan nå dit, men det är riktigt svårt.
Oavsett om man lyckas tjäna bra eller dåligt tycker jag dock att det är ett extremt roligt och utvecklande jobb. Lyckas man inte bli grym på det är det kanske inget att satsa på som karriär, men det kan ändå vara en givande erfarenhet under en viss tid.
0,00-0,38= 0kr/avtal
0,39-0,55 = 40kr/avtal
0,56-0,68=50kr/avtal
Problemet med ditt jobb gissar jag i viss mån är att provisionen är rätt låg jämfört med vad som är praktiskt möjligt, hur bra man än är. Det är rätt svårt att komma ner under ett sälj i halvtimmen vad det än är man säljer eftersom införsäljning tar en stund, sen ska man få tag i rätt person, som försäljare är man kanske inte helt motiverad varje dag etc... Med de siffror du gav blir då bara ca 200 spänn i timmen vilket är en bra lön, men inte något galet bra och bättre än så blir det knappast med det avtalet.
Jag satt med mötesbokning ett tag, vilket iofs är lite annorlunda, men det ger ändå en bild hur det kan se ut: mellan 500 och 1000 spänn för ett bokat möte, och bokningen går snabbare än försäljning då det i princip bara är en intresseväckare och ingen införsäljning. Det är då praktiskt möjligt att komma upp i flera tusen spänn i timmen. Det gör man såklart sällan i praktiken, men det är ändå fullt möjligt för bra bokare.
Krille 87
2009-11-26, 21:39
Det är inte så svårt där jag jobbar. 4besked/timme ger på en dag 31 besked på en dag. Du har ett avslut på 17%, vilket ger dig strax över 5avslut om dagen. Snittavslutet ligger på 6150kr för oss(hela kontoret), vilket ger dig en försäljning på runt 30k om dagen. 30k/dagen ger över en månad 492k-553k(beroende på antalet arbetsdagar). Du har en provison på runt 12% ink bonus för produkter/kund, vilket ger 59k-66k, som du sedan gångrar med lösengraden som du har vilket vi har som snitt på 72%(standard för nyanställda innan de fått egen lösengrad), vilket ger dig 42k-47k i lön före skatt.
Kan nog stämma.. Då e detta en av Sveriges bästa (kanske den bästa) och framgångrikaste säljavdelningar vad det gäller direktförsäljning via tele. Å då e det bara att gratulera.
Telenor express (vilket får ses som en av de framgångrikaste säljorganisationerna) ligger väl på en 30k i snitt men då jobbar de betydligt längre dagar samt att det kan vara helger och att de inte e hemma x antal dagar om året då det e event. Där kan lönen variera från 150k till väldigt lite. 100 % provision är det vilket är ett måste vid höga snittlöner.
Lelle Pelle
2009-11-26, 21:45
Kan nog stämma.. Då e detta en av Sveriges bästa (kanske den bästa) och framgångrikaste säljavdelningar vad det gäller direktförsäljning via tele. Å då e det bara att gratulera.
Telenor express (vilket får ses som en av de framgångrikaste säljorganisationerna) ligger väl på en 30k i snitt men då jobbar de betydligt längre dagar samt att det kan vara helger och att de inte e hemma x antal dagar om året då det e event. Där kan lönen variera från 150k till väldigt lite. 100 % provision är det vilket är ett måste vid höga snittlöner.
Nu kan jag inte svara med 100% säkerhet, men kontorschefen(som har högre ansvar än så inom företaget) påstår att vi är det bäst säljande försäkringskontoret(alla bolag sett) i landet vad gäller nyckeltal och försäljning/timme. Vi har även bra provision(jämfört med andra försäkringsbolag), vilket underlättar.
Krille 87
2009-11-26, 21:47
Lösengrad, e det bortfall elle?
Lelle Pelle
2009-11-26, 21:48
Lösengrad, e det bortfall elle?
Hur många % av bruttoförsäljningen som faktiskt blir inlöst.
Krille 87
2009-11-26, 21:49
Hur många % av bruttoförsäljningen som faktiskt blir inlöst.
Hur många säljare e ni? Hur mycket växer ni? Hur många nya säljare anställs per år?..
Lelle Pelle
2009-11-26, 21:56
Hur många säljare e ni? Hur mycket växer ni? Hur många nya säljare anställs per år?..
Kontoret öppnades i maj förra året, men 13 anställda och 2 chefer. Kom till 3 i november samma år, 11(däribland jag) i början av året och det har rullat på. Vi är idag 49 säljare fördelat på 3 team, 4 chefer, 1 controller, 1 administratör samt 1 kundtjänst-anställd. Vi har nyligen hyrt kontorsplanet ovanför och kommer att fortsätta expandera under året som kommer.
Krille 87
2009-11-26, 22:02
Kontoret öppnades i maj förra året, men 13 anställda och 2 chefer. Kom till 3 i november samma år, 11(däribland jag) i början av året och det har rullat på. Vi är idag 49 säljare fördelat på 3 team, 4 chefer, 1 controller, 1 administratör samt 1 kundtjänst-anställd. Vi har nyligen hyrt kontorsplanet ovanför och kommer att fortsätta expandera under året som kommer.
Det e bra skit asså. Borde väl vara if eller Länsförsäkringar det här..
Jobbar du i Stockholm? Vad heter företaget?
0,00-0,38= 0kr/avtal
0,39-0,55 = 40kr/avtal
0,56-0,68=50kr/avtal
Nu kan jag inte svara med 100% säkerhet, men kontorschefen(som har högre ansvar än så inom företaget) påstår att vi är det bäst säljande försäkringskontoret(alla bolag sett) i landet vad gäller nyckeltal och försäljning/timme. Vi har även bra provision(jämfört med andra försäkringsbolag), vilket underlättar.
Jobbar du i Stockholm? Vad heter företaget? Du kanske kan få rekrytera mig om du får bonus för det :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.