handdator

Visa fullständig version : Kreatin + Protein

Swess
2009-11-23, 21:33
Tjena alla läsare, eftersom det här är min första gång jag skriver en tråd på Kolozeum , så ska jag försöka mitt bästa..

Innan jag tränar tar jag
>Proteinpulvret whey 80(vet hur man ska blanda)
>Dessutom Kreatinpyruvat(dalblads vet också hur man ska blanda)

Under träningen dricker jag 1,5liter vatten
>Dricker 0.5liter vatten under första övningen för att komma igång lite granna.
>Sen klunkar jag bara på och dricker!

Tar dock Proteinpulvret whey 80 regelbundet. (varjedag)!

När jag har 20 minuter kvar på träningen får jag ALLTID en Jävlars huvudvärk.
Beror det på vattnet jag dricker, eller är det mina intag av proteinpulvret och kreatinpyruvat'en? Eller vad kan det bero på?
skulle vara snällt om ni kunde svara !:)

ps. första inlägget så va snälla!:D

patrikjo
2009-11-23, 21:48
Varför dricker du så mycket vatten, och vad händer om du dricker mindre vatten under passet?

Swess
2009-11-23, 21:51
dricker vatten för att jag blir törstig som en oxe! har inte testat det, men jag har sportlektioner i skolan och så har jag kickboxning inne i uppsala, jag intar inget vatten under dom träningarna förtom ca 2klunkar vatten, för att bara kyla ner mig. där får jag också Huvudvärk. så jag kan inte förstå varför! kan testa nästa gång och se om det är någon skillnad om jag dricker bara 0.5L.

capron
2009-11-23, 21:51
Men testa att träna utan vatten och pulver. Men tokpushar du dig till max så brukar man inte må bra.

ChrisDEFC
2009-11-25, 23:15
Äter du ordentligt i övrigt? Sover du tillräckligt mycket? Hur ofta tränar du? Vill du upp el ner i vikt eller stå still där du är och hur går det? Hur långa träningspass kör du och hur långt in i passet burkar du få huvudvärk? Hur många timmar innan passet äter du? Hade du samma problem innan du börja med kreatinet? Kan ju va 1000 olika anledningar till detta. Men att dra en halvliter vatten i början av passet ser jag inte riktigt meningen med om du får i dig 1liter enbart av att du går och smådricker hela tiden, det räcker gott och väl.

crippa89
2009-11-28, 14:33
Jag har en fråga agående protein?

Blir det en märkbär skillnad med att tillsätta extra aminosyror vid sidan av proteinshakern för att förhindra muskelnedbrytningen ännu mer? Jag dricker whey-80 3-4 ggr dag. Eller är det bättre att köpa t.ex. HMB som är också hjälper till att förhin
dra nedbrytning? man vill inte släng några pengar i sjön om det endå räcker med whey-80.

/christian

King Grub
2009-11-28, 14:36
Varken vassleprotein eller aminosyror i fri form förhindrar muskelnedbrytning. Båda ökar uppbyggnaden, utan påverkan på nedbrytning.

Oavsett behöver du inte blanda. Det ena eller det andra. Vill du ha större effekt på uppbyggnaden än vasslet ger, ersätt det med aminosyror. Om det blir en för dig märkbar effekt kan jag inte svara på.

Fordon
2009-11-28, 16:17
En halvliter vatten är inte mycket alls, ni som hänger upp er på det. Själv blandar jag EAA med 3dl vatten och då är det inte många klunkar kvar till en halvliter totalt.

Inmate
2009-11-29, 13:03
Själv drar jag i mig mellan 1,5-2 liter vatten varje pass, samt avslutar med 5-7 dl protein/maltodryck. Enda biverkningen är väl möjligen lite magont eftersom magsäcken blir så full. :eating:

Jag har aldrig hört att man skulle få huvudvärk av för mycket vatten. Snarare är det ju så att man får huvudvärk av för lite vatten. Får du i dig tillräckligt med vätska under resten av dygnet? Tänk på att kroppen gör av med ca 2,5l/dygn vid vila, och om du svettas mycket under träningen så kanske du behöver fylla på med mer än så.

Asdf
2009-12-02, 11:15
Låter som att du äter för lite salt, spelar ingen roll hur mycket vatten du klunkar i dig om du svettas kopiöst samtidigt utan att täcka det behovet, kan ge huvudvärkskänslor det där :/

Tror du det kan vara en orsak för dig?