Visa fullständig version : När kan man ta Whey-80?
Om jag förstått det rätt så finns det snabbt protein och långsamt?
Jag köpte Whey-80 för ett tag sedan, och jag har tagit för givet att man ska ta det efter träningen. Om det stämmer, betyder det att det är sk. "snabbt protein"? Kan man ta det på övriga tider på dagen också? Tänker på tex morgonen och liknande när man har bråttom och behöver få i sig något, men vill även veta om man kan ta det när som helst?
whey-80 som är ett vassleprotein fungerar bra att ta på morgonen.. efter träningen är dock viktigast
The Dwag
2003-09-09, 21:25
På frågan När kan man ta Whey-80? kan jag bara svara ALDRIG!!! :booty: :D
ivandrago
2003-09-09, 21:27
haha, here we go again!:MrT:
The Dwag
2003-09-09, 21:29
Originally posted by ivandrago
haha, here we go again!:MrT:
Jag kunde inte låta bli ett så öppet Mål :angel:
;)
Pressarn
2003-09-09, 21:32
Finns en miljon trådar om detta och lyssna INTE på Dwag :booty:
Whey-80 är ett vassleprotein som många andra, sök efter trådar om det.
shirunai
2003-09-09, 21:43
Dwag är en rolig prick som snackar massa strunt ibland.
Nu till saken de flesta protinerna som finns i handeln är vassle(whey) vilket är snabbt. Ta på morgonen och efter träningen har du pengar skadar det inte att intaga det när du behöver protein under dagen.
The Dwag
2003-09-09, 21:45
Pontus här har du lite grund om protein
SNABBT !
Vassle protein ( whey-80 eller vad man nu köper) BASIC
•Tas upp av kroppen inom 20minuter och utsöndras under 2h
•Det är utmärkt att ta på morgonen då din kropp legat i fasta hela natten och behöver komma snabbt ur katabolt tillstånd ( jag skriver muskelnedbrytande så pressaren hänger med ) den befinner sig i.
MELLAN
•Äggvita
LÅNGSAMMA
•Mjölk ( både snabbt och långsamt)
•Kött, Fisk, Fågel
•Kasein proteiner ”mjölk”
Se där, ibland kan man missa dom mest grundläggande sakerna. Har alltid kört kassein på morgonen och vassle endast efter träningen. Då blir det ändring på det...:em:
Det är oturligt när man snöar in på fel spår liksom, men det var väl tur att du såg denna tråd då. Nu sitter du säkert och tänker att "ojojoj, nu hade jag varit 0,135 kg biffigare om jag använt vasslet på morgonen i alla dessa år..." Men var inte bitter, jag tror inte det har alltför stor inverkan egentligen.
Okej då var det avklarat. Jag bockar och bugar för ditt tredje inlägg, Dwag :bow:
Pressarn
2003-09-10, 13:57
Originally posted by Castro
Det är oturligt när man snöar in på fel spår liksom, men det var väl tur att du såg denna tråd då. Nu sitter du säkert och tänker att "ojojoj, nu hade jag varit 0,135 kg biffigare om jag använt vasslet på morgonen i alla dessa år..." Men var inte bitter, jag tror inte det har alltför stor inverkan egentligen.
Jodå, stor psykisk inverkan ;)
Originally posted by Pressarn
Jodå, stor psykisk inverkan ;)
Men då kan ju Kimo se fram emot en ökad utvekling då:thumbup:
Härligt va, Kimo
Hehe, ni är ju för gulliga! :hbang:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.