handdator

Visa fullständig version : Double pro's nya smaker!

jaaaaag
2009-11-22, 23:04
Någon som smakat vanilla dreams och double strawberry? :o) De nya smakerna på double pro.

Vad tycktes?
Har ingen koll på om smakerna är så nya att ingen hunnit smaka dom, kanske är så.

EiseltUK
2009-11-22, 23:07
Någon som smakat vanilla dreams och double strawberry? :o) De nya smakerna på double pro.

Vad tycktes?
Har ingen koll på om smakerna är så nya att ingen hunnit smaka dom, kanske är så.

Personligen tycker jag att ingen smak kan mäta sig med chokladen som är i en klass för sig men de nya är helt ok.

jaaaaag
2009-11-22, 23:18
Ja, jag kan tänka mej att choklad är den smaken som gör sej allra bäst när det gäller ett så tjockt protein.

Men jag blir ändå nyfiken, speciellt på jordgubbssmaken som man hade kunnat mixa med lite bär eller så som hade kunnat bli rätt gott. :)!

EiseltUK
2009-11-23, 10:05
Ja, jag kan tänka mej att choklad är den smaken som gör sej allra bäst när det gäller ett så tjockt protein.

Men jag blir ändå nyfiken, speciellt på jordgubbssmaken som man hade kunnat mixa med lite bär eller så som hade kunnat bli rätt gott. :)!

Det är såna där torkade jorgubbsbitar i den. Ganska schyst om man gillar jordgubb. Jag gillar knappt färska jordgubbar så när det gäller den smaken är jag inte rätt person att avgöra.

ThisIsTheOne
2009-11-23, 10:21
Beställde 2 x Vanilla Dreams och 1 x Double Strawberry igår kväll. Borde komma imorgon så jag är tillbaka med recension då.

-Englund
2009-11-23, 11:10
Beställde 2 x Vanilla Dreams och 1 x Double Strawberry igår kväll. Borde komma imorgon så jag är tillbaka med recension då.

Väntar på rapport med spänning!

ThisIsTheOne
2009-11-24, 18:08
Okej, nu har jag käkat pulver så det står mig upp i halsen. Allt för att stilla massornas nyfikenhet...

http://img18.imageshack.us/img18/6048/img2925g.jpg

Vanilla Dreams

Som shake, 1 dl pulver blandat med 2 dl lättmjölk: Gott utan att vara fantastiskt. Man gör nog rätt i att ta lite mindre vätska om man vill ha det lite milkshakeaktigt. Med 2 dl blir det ganska lättflytande.

Som "pudding", 1 dl pulver blandat med 1,5 dl lättmjölk och 15 min i kyl: En höjdare. Lite åt vit choklad-hållet i smak. Inte riktigt lika bra som chokladvarianten, men heller inte så långt ifrån.

Double Strawberry två tummar upp

Som shake, 1 dl pulver blandat med 2 dl lättmjölk: Innehåller små, frystorkade jordgubbsbitar. Som inte funkar över huvud taget... Knepigt att dricka och konstgjord smak (de riktiga jordgubbarna till trots).

Som "pudding", 1 dl pulver blandat med 1,5 dl lättmjölk och 15 min i kyl: Lite bättre än ovanstående. Fortfarande ingen höjdare dock. Lär inte köpas igen.

isterbuk
2009-11-24, 20:26
Ska beställa hem några påsar efter löning, kul med nya smaker.

ThisIsTheOne
2009-11-24, 20:56
:smash:

Noterar nu att jag glömde radera "två tummar upp" efter Double Strawberry-rubriken. Det kom fel och har (som man förstår om man läser resten) inte med saken att göra.

Pirko
2009-11-24, 21:30
Denna hysteri över choklad smaken. Jag tyckte inte ens den var speciellt god? (Rätt god med mjölk och flytande, dock)

Gorilla
2009-11-24, 22:33
Denna hysteri över choklad smaken. Jag tyckte inte ens den var speciellt god? (Rätt god med mjölk och flytande, dock)

I dare you to find a better tasting vassle & kasein protein. Jag har inte hittat något iallafall. Man tröttnar dock på smaken efter några påsar.

Exhale_
2009-11-24, 22:46
Okej, nu har jag käkat pulver så det står mig upp i halsen. Allt för att stilla massornas nyfikenhet...

Vanilla Dreams

Som shake, 1 dl pulver blandat med 2 dl lättmjölk: Gott utan att vara fantastiskt. Man gör nog rätt i att ta lite mindre vätska om man vill ha det lite milkshakeaktigt. Med 2 dl blir det ganska lättflytande.

Som "pudding", 1 dl pulver blandat med 1,5 dl lättmjölk och 15 min i kyl: En höjdare. Lite åt vit choklad-hållet i smak. Inte riktigt lika bra som chokladvarianten, men heller inte så långt ifrån.

Det där lät ju som om det är för bra att vara sant!! Vit choklad är ju inte så risigt..

Dreas
2009-11-24, 23:16
Denna hysteri över choklad smaken. Jag tyckte inte ens den var speciellt god? (Rätt god med mjölk och flytande, dock)Blanda den rätt ;) 55-60g protein och 350-400g mellanmjölk, skaka, kylen i 10min, ÄT! Jag gillar det iaf.

sKedbladh
2009-11-24, 23:57
Blanda den rätt ;) 55-60g protein och 350-400g mellanmjölk, skaka, kylen i 10min, ÄT! Jag gillar det iaf.

Jag skulle vilja slå ett slag för att vispa, lätt att det blir klumpar kvar om man bara skakar.

ThisIsTheOne
2009-11-25, 07:32
Det där lät ju som om det är för bra att vara sant!! Vit choklad är ju inte så risigt..

Notera att jag hade med ett "lite" där också. :) Det är inte som att köpa en vit chokladkaka, tyvärr, men det är definitivt gott!

-Englund
2009-11-25, 20:30
Notera att jag hade med ett "lite" där också. :) Det är inte som att köpa en vit chokladkaka, tyvärr, men det är definitivt gott!

Och det är double pro choklad, om inte ännu bättre! x)

Razorman
2009-11-25, 20:46

hehe ja denna hysteri, jag tycker inte heller chokladen e särskilt god, men dom nya smakerna skall helt klart testas, beställning på G!:hbang:

Dreas
2009-11-25, 21:04
Jag skulle vilja slå ett slag för att vispa, lätt att det blir klumpar kvar om man bara skakar.Har gått ifrån att göra det till att bara skaka då det sparar disk och tid :)

Tunroth
2009-11-25, 22:00
Är det bara dubblepro som går att använda till pudding? eller funkar andra pulver med? :)

Razorman
2009-11-25, 22:09
Är det bara dubblepro som går att använda till pudding? eller funkar andra pulver med? :)

så länge de e kasein pulver så skall det nog gå bra o göra pudding på

Fed up
2009-11-25, 22:26

Jag tycker den är rätt sådär som flytande, däremot är den riktigt fin som pudding. Särskilt om man tillsätter extra kakao och ev lite snabbkaffe. Gäller att få till bra blandning och låta den stå ett tag i kylen bara.

Jag skulle vilja slå ett slag för att vispa, lätt att det blir klumpar kvar om man bara skakar.

Jag får aldrig klumpar när jag skakar, bortsett från klumpen som alltid bildas i lockets "pip" som sen är svår att diska bort.

isterbuk
2009-11-25, 23:02
Beställde några påsar idag hoppas jag får hem det innan helgen.

ChrisDEFC
2009-11-25, 23:08
Jag får aldrig klumpar när jag skakar, bortsett från klumpen som alltid bildas i lockets "pip" som sen är svår att diska bort.

Aldrig klumpar och ALDRIG mer klump eller "förstoppning" i pipen om man kör med en Allevo shaker, så jäkla mycket skönare att svepa ur ett glas än ur en pip, dessutom lättare att diska. Sen jag fick en sån shaker har mina andra 5vanliga shakers stått och samlat damm i skåpet.

isterbuk
2009-11-28, 21:06
Testat båda nu och favoriterna Choklad och Banan/Jordnöt står ohotade.

Jordgubb kändes alldeles för "plastig" medans Vaniljen fungerade helt OK men den var inte uppe och nosade på mina två ovanstående favoriter.

nordland
2009-11-28, 23:23
någon som kan svara på hur jordgubbssmaken står sig mot jordgubbssmaken på Eiselt's gammla gainer MaxGain som också hade bitar av frystorkade jordgubbar i?

omnibus
2009-11-29, 09:24
Nya choklad smakar lite nougat, mycket smarrigt. För visst har den uppdaterats? Smakar inte likadant som senaste påsen.

Zikoria
2009-11-30, 22:57
Beställde hem den nya jordgubbssmaken förra veckan och testade för första gången idag. Den smakade bland det äckligaste jag ätit i hela mitt liv, och är därav det vidrigaste proteinpulvret jag satt i mig. Det smakade artificiellt så som bara Lidl kan få till det, och det var små äckliga gummibitar i den.
Nä, jag fortsätter med choklad och låter det vara så när det gäller DP.

sKedbladh
2009-11-30, 23:11
Beställde hem den nya jordgubbssmaken förra veckan och testade för första gången idag. Den smakade bland det äckligaste jag ätit i hela mitt liv, och är därav det vidrigaste proteinpulvret jag satt i mig. Det smakade artificiellt så som bara Lidl kan få till det, och det var små äckliga gummibitar i den.

tror det är riktiga jordgubbsbitar :smash:

Exhale_
2009-11-30, 23:26

Inte ska du behöva kasta...

Zikoria
2009-12-01, 13:50
Inte ska du behöva kasta...

Good point. Är det ngn i Sthlm som vill ha en helt ny påse som jag bara tagit 1 dl av så skicka ett PM. Först till kvarn får skiten.

Fed up
2009-12-04, 19:25
Jag är riktigt besviken på de nya smakerna, får jag tyvärr säga. Tycker alla de gamla smakerna känns som de verkligen ansträngt sig för att göra dem så goda som möjligt, medan dessa bara känns ihophafsade. De smakar kemiskt, för mycket sötningsmedel och för lite smak.

Vaniljen hade jag hoppats skulle smaka åt vaniljsåshållet och hade byggt upp en stor äpplekake-pepp (har väntat LÄNGE på ett bra och gott proteinsubstitut för vaniljsås), men den smakar mer som smält extremt-billig-bigpack-smörja. Jag har faktiskt blandat i Whey FX för att få bättre smak t.o.m., för den smakar mycket godare.

Så mitt betyg är: *gah!*

phrack
2009-12-04, 21:24
Lustigt att du nämner smält big-pack Fed-Up, det var min första tanke om de båda smakerna. Är också väldigt besviken *cry* Tycker att Eiselt borde fortsatt på spåret med lite mer udda smaker, typ äppelkaka eller något sånt.

Pelle2
2009-12-04, 22:05
God damn.. jag som tänkte köpa en av varje :( Blir väl nya slow igen då

ThisIsTheOne
2009-12-05, 10:25
Vaniljen i milkshakekonsistens (1 dl pulver blandat med 2 dl mjölk, en kort stund i kyl) är det godaste vaniljproteinet jag druckit. Jordgubbsvarianten däremot blir nog inte långvarig.

schabo-labo
2009-12-05, 10:30
Jag får beställa och prova helt enkelt.

Mina smaklökar är inte som alla andras. :)

L-Sami
2009-12-05, 15:01
Jag dricker nu Vanilla Dreams för första gången och är verkligen nöjd med smaken. Krämig vaniljsmak och smaken påminner lite om vaniljdröm kakorna. Godaste vaniljproteinpulvret helt klart.

mikaelj
2009-12-06, 11:17
Har någon av er provat vaniljvarianten som mjölersättning i t ex pannkaka o dyl? Borde ge ett bättre resultat än motsvarande vassleprotein tack vare att kasein blir tjockare.

Maod
2009-12-07, 11:26
Vaniljen var bland de bästa smaker jag någonsin provat. 9/10 i betyg.

Jordgubben var som en lite bättre version av Protec Jordgubb, vilken jag inte är så förtjust i annars. Helt ok ändå. 6/10 i betyg.

Jay-Z
2009-12-07, 11:40
Vanilla Dreams var schysst, lagom mycket smak, perfekt bas när man vill blanda i lite kanel, kardemumma ohc lite bär. Går att få i sig varje dag utan att få kräkkänslor av syntet.

Kimball
2009-12-07, 13:31
Kanske en variant med 50/50 vanilla dreams och choklad vore på sin plats? Blir att beställa vaniljen nästa gång iaf. Tycker chokladen förvisso är okej som chokladpuddingssupstitut, men jag tycker den blir något "sträv" i smaken, smakar lite pulver liksom, vispning till trots! En skvätt snabbkaffepulver i gör det hela lite roligare dock.

Razorman
2009-12-07, 14:00
Har någon av er provat vaniljvarianten som mjölersättning i t ex pannkaka o dyl? Borde ge ett bättre resultat än motsvarande vassleprotein tack vare att kasein blir tjockare.

har testat fairings sloow vanilj, den funkade prima för pannkakor :)

L-Sami
2009-12-14, 19:35
Double Strawberry. Helt okej, säkert smakar bra för dem som gillar jordgubbsprotein. Smakar som smält jordgubbsglass och jordgubbsbitarna fungerar också bra i pulvret.

Paradiddle
2009-12-16, 12:27
Provade på vaniljen igår, måste säga att den var riktigt god :) vet dock inte om den klår pistage/coco men den var definitivt en av de bättre vaniljshaken :)

stikkan18
2009-12-17, 15:51
double strawberry är godare än den andra tycker jag :)

isterbuk
2009-12-18, 18:22
Har hittat min favorit kombo, smakar hallon-cheesecake!

Vanilla Dreams blandat med mjölk sen krossar man lite frysta hallon och blandar i ställer in i kylen en sväng och voila! Riktigt gott!

rapzidi
2009-12-21, 22:37
isterbuk: Låter ju gutt!

Tycker både Vanilla Dreams och Double Strawberry är helt ok. Strawberry-smaken är väl inte direkt någon ny smakupplevelse om man käkat andra jordgubbsproteinpulver(?) men jordgubbsbitarna var väl trevliga. Lite sura ibland kanske, tyckte jag.

För övrigt kan jag knappt få ner banana-peanut.

Tabbe
2009-12-22, 07:16
Inget speciellt, testade båda smakerna. Inte ens mer än ok.

chrilledude
2009-12-22, 11:48
Choklad vinner alltid, tycker jag. :)

Per B
2010-01-22, 15:42
Har testat Double Strawberry och Vanilla Dreams, och Strawberry gillar jag verkligen. Blandar med mellanmjölk alternativt havre- eller sojadryck till en krämig konsistens, och har gärna i en klick Önos Jordgubbssylt (lågkalori) och kanske lite havre- eller dinkelflingor för att få lite tuggmotstånd. Jag tycker det blir riktig gott, och väldigt mättande. :thumbup:

Per B
2010-01-22, 16:06
Ska tillägga att Double Chocolate har jag köpt många gånger tidigare, och det är en riktigt favorit. Men den äter jag mer som en efterrätt, med puddingkonsistens och gärna lite extra kakao och kanske lite snabbkaffepulver i. *drool*

Peter Hansen
2010-01-22, 16:21
Testade häromdagen att köra double pro chocklad + pucko..till och med min halvkräsna buddy äslakde det!

mangemani
2010-01-22, 16:35
har testat båda och jag ÄLSKAR strawberry smaken!
blanda med mjölk,i med lite sötningsmedel,skaka om,in i frysen typ 30 min,sugrör och njut,mmm*mumma*:D

schabo-labo
2010-01-23, 09:52
Ni får det att låta så gott, måste beställa nu bara för det.

lectris
2010-01-26, 08:11
Jag är också nyfiken.. men i kolo-shoppen hittar jag inte de nya smakerna :confused:

Per B
2010-01-26, 08:14
Har testat Double Strawberry och Vanilla Dreams, och Strawberry gillar jag verkligen. Blandar med mellanmjölk alternativt havre- eller sojadryck till en krämig konsistens, och har gärna i en klick Önos Jordgubbssylt (lågkalori) och kanske lite havre- eller dinkelflingor för att få lite tuggmotstånd. Jag tycker det blir riktig gott, och väldigt mättande. :thumbup:

En lite uppdatering när det gått några dagar: Jag måste säga att jag även gillar Vanilla Dreams. :thumbup: Det blir helt klart till att köpa dessa två smaker igen när de påsar jag har tar slut (vilket kommer att bli relativt snabbt eftersom jag använder dem flera gånger per dag, t ex till gröten).

mtlca
2010-02-04, 15:35
Jag älskar Double Chocolate. Spec om man mixar med lite mjölk och oboy så det får pudding konsistens:thumbup:

Har även testat Banana & Peanut blandat med vatten... säger bara FY FAN vad vidrigt, aldrig varit i närheten av något så äckligt. Fick kväljningar direkt... Har inte testat med mjölk, tänker inte göra heller.

ryss
2010-02-04, 16:30
Älskar chokladsmaken..

mixar 3dl havregryn, 1 ägg, 1 banan, 1 dl double pro choklad, 1 halv matsked kakao och 5 dl mjölk....MUUUUMMMA!"!!!!!