handdator

Visa fullständig version : Problem med toarytm.

Verbatim
2009-11-22, 21:41
18.30 varje Tisdag, och ibland även Onsdagar och Torsdagar har jag match(er) på schackklubben, varje gång under dessa, utan någon som helst exklusiv gång, har jag varit tvungen att skita. Mina toarytm är tyvärr så dålig att jag måste på toa runt 18.30, försöker jag att få det gjort före jag åker in till kubben så vill det sig inte. Och jag måste trots mitt tidiga försök skita runt 18.30

Detta är ju som ni förstår ett problem, för ingen vill skita på offentliga toaletter, både för min skull och alla andra på klubben, men samtidigt så är det inte kul att sitta och hålla inne skit under en schackmatch där man kan behöva full koncentration i upp till 6 timmar.

Jag har försökt, att på lediga dagar helt enkelt gå på toa tidigare, så att jag skulle vänja mig vid den rytmen, men det hjälper inte, jag måste ändå på toa runt 18.30 nästkommande dagar. Vad göra?

Alla förslag är välkomna.

ManuelIT
2009-11-22, 21:44
Koffein har väl en laxerande effekt. Jag brukar bli skitnödig direkt efter att jag druckit te eller kaffe.

Madame
2009-11-22, 21:44
Ändra dina mattider, och drick kaffe efter maten som ofta tycks driva på behovet att sk*ta

spann
2009-11-22, 21:49
håll dig en hel dag, verkligen gör det, och skit på morgonen dagen efter osv. tvinga dig till att göra de! detta är ditt nya projekt!

Jure
2009-11-22, 21:51
Tänk positivt - Skit ska skit ha!

tsp
2009-11-22, 21:52
Du blir väl nervös/anspänd av att spela schack antagligen. Och då sätter magen igång!

Griip
2009-11-22, 21:54
"Hjälp jag är slav under min mages vilja.. hjälp.."

Visa vem som bestämmer för helvete.

hugok
2009-11-22, 21:56
Du blir väl nervös/anspänd av att spela schack antagligen. Och då sätter magen igång!

Bra poäng.
Själv kommer det någon timme efter att jag ätit så du kan prova att ändra matvanorna. Bara jag som stör mej på när man blir skitnödig när man ska köra böj eller mark?

Thalagor
2009-11-22, 22:01
Vilken klubb? :P

Trapper Buzz
2009-11-22, 22:03
Här har jag ingen FilLic eller så här :smash: då; men har pysslat en del med toatyrm,
Du Verbatim brukar ju inte ge många cent för mina tankgångar, men kanske nu...

Man brukar prata om att det man äter lämnar kroppen efter 20-24 timmar.
Denna siffra tenderar att bli lite längre med vår moderna matkultur.
Fundera om du kan äta senare. Du käkar väl före schacket?

Iaf är det dina mattider som styr detta; kanske är det lunchen du får ut då.
Annars får du börja äta mer till lunch och sen senare middagar kanske nio?

Bara ett förslag. :)

Verbatim
2009-11-22, 22:06
Lite extra information.

Mina tisdagar är rätt fullspäckade, jag vaknar, är ute hela dagen, kommer hem, äter, och rusar iväg till klubben, så har tyvärr inte tid att ändra mina matvanor, jag måste äta under den lediga tiden jag har. Att pimpla kaffe för att få igång magen vore ett alternativ, men jag är rädd för att tröttheten som brukar slå in ett tag efter kopparna ska ta ut sin rätt under matchen. Jag brukar spara en kopp under tisdagar som dricks halvvägs in under matchen.

Att försöka ändra skitvanan till morgonar ska jag dock försöka med.

Thalagor: Vill inte vara för offentlig, så tar det helst inte offentligt i tråden.

Osten80
2009-11-22, 22:12
Äh, ni har ju toalett på klubben. Du får helt enkelt bli det där weirdot som kommer inbajsandes kl 18.30 på tisdagar. Kanske får du till och med något snyggt prefix som tex Bajs-Verbatim, Skit-Verban, eller något liknande.

Trapper Buzz
2009-11-22, 22:14
Mornar kan högeligen rekommenderas. :)

smeander
2009-11-22, 23:11
hahaha detta var den roligaste tråden på länge :)... gå på toa och skit, du måste ju kunna ta en liten rast om en match kan pågå i 6h. Den tiden på toaletten kan ju ge dig ett övertag då man oftast får dom smartaste idéerna på dass :D

hahavaffan
2009-11-22, 23:24

Visa vem som bestämmer för helvete.:laugh::laugh:

saab900
2009-11-23, 00:14

Visa vem som bestämmer för helvete.

http://www.netdoktor.se/mage-tarm/?_PageId=509

Jag tror inte att någon som lider av IBS tycker det där var så jäkla kul.

OnT: Hinner du inte hem och skita före så får du helt enkelt hålla dig eller klubba på bortaplan. Så farligt är det inte att gå och skita, alla gör det, jag lovar.

Griip
2009-11-23, 12:38
http://www.netdoktor.se/mage-tarm/?_PageId=509

Jag tror inte att någon som lider av IBS tycker det där var så jäkla kul.

OnT: Hinner du inte hem och skita före så får du helt enkelt hålla dig eller klubba på bortaplan. Så farligt är det inte att gå och skita, alla gör det, jag lovar.

Visst, men det är bevisat hur lättpåverkad magen är av huvudet. Är du nervös/stressad/oroad kommer ofta en dålig känsla i magen rätt fort. Är inte nervöst lagd själv, men har märkt ett par gånger att magen blir lite orolig i "nervösa" situationer. Men eftersom jag själv(huvudet) vet bättre än vad magen känner så ignorerar jag det. Jag vet inte hur mycket relevans detta har för trådskaparen, men kroppen gillar rutin å rytm. Skiter du varje morgon i en vecka kommer du antagligen vara grymt skitnödig varenda morgon vecka 2. Men kroppen skickar ofta signaler du själv kan tyda bättre genom kunskap och vett.

För övrigt tycker jag det är konstigt(eller inte) att många som har magproblem av olika slag också är de personer som har något emot att göra 2an på bortaplan.

mitt inlägg var faktiskt inte helt tomt ;)

Pirko
2009-11-23, 14:58
http://putalesulfato.files.wordpress.com/2008/02/microlax.jpg

Bara att stoppa en sån i arslet nån timme innan, så tömmer du ur ordentligt. Dem små förpackningarna kan man köpa receptfritt på Apoteket.

saab900
2009-11-23, 15:19
Använd aldrig laxermedel om du inte skitit på flera dagar och tarmen är på väg att explodera typ. Det är skitfarligt. Risken för tillvänjning finns, och sen kan du inte klubba utan laxermedel. Många är de pensionärer på äldreboenden, samt anorektiker som råkat ut för detta.

Nina L
2009-11-23, 15:43
Klart du ska baja på närmsta tillgängliga toalett. Jag har aldrig fattat det där med att hålla sig för att inte gå på offentliga toaletter. Vem vinner på det beteendet? Din osmutsade rumpa?