Visa fullständig version : Ert bästa köp?
Som rubriken lyder. Vilket är ert bästa köp prismässigt?
Kan ju inleda med mitt köttfärsköp på ICA Maxi här i Alingsås. Bäst före datumet stod på i övermorgon så jag plockade på mig allt som fanns i disken *screwy*
Fick släpa hem 13.5 kilo köttfärs med ett kilopris på ca 17 kr. :hbang:
Kassörskans min var priceless! :cool:
Så låt höra! Vad har ni gjort för kap i era vildaste stunder?
/Thrower
Flodhäst
2009-11-22, 14:35
Åt du upp all färs eller vad hände med den?
Också kört några såna där. Kommit med en hel korg av proteinkälla X som av diverse anledning har ett kilopris <40:-. De blir alltid så paffa! Speciellt en gång på Ica Kvantum i Solna C där jag köpte 10 hela laxar. 29:90 kilo, vad gör man inte? Sög dock att bära 30 kilo lax hem sen, och stycka den hemma :(
Åt du upp all färs eller vad hände med den?
Hehe, nej jag frös ner allt! Så nu blir det att försöka att inte föräta sig på köttfärs... :cool:
/Thrower
Eddie Vedder
2009-11-22, 15:32
Det bästa är ju svårt att säga men just det här med för gammal mat och skadade förpackningar har jag ju utnyttjat många gånger. I förrgår köpte jag 1 kg kotletter som hade kort hållbarhetstid och var nedsatta till halva priset t.ex.
Samma sak med lövbiff för ett litet tag sedan. En stor del av min köttkonsumtion är just från den disken i affären där de ofta säljer till halva priset för att hållbarheten är dålig.
Det bästa är ju svårt att säga men just det här med för gammal mat och skadade förpackningar har jag ju utnyttjat många gånger. I förrgår köpte jag 1 kg kotletter som hade kort hållbarhetstid och var nedsatta till halva priset t.ex.
Samma sak med lövbiff för ett litet tag sedan. En stor del av min köttkonsumtion är just från den disken i affären där de ofta säljer till halva priset för att hållbarheten är dålig.
Ja, ibland kommer Jultomten i förtid! :thumbup:
Cerberus
2009-11-22, 15:45
min datorskärm som ja använt i minst något halvår kanske. Kostade 20kr har ja för mig, inte modernaste men den fungerar o e hyfsat skarp.
När Final Fantasy X släpptes så beställde jag guiden lite senare men fick spelet istället(dock stod det att ja fått guiden), ja ringde o sa att ja inte fick guiden och någon dag senare fick ja hem guiden i brevlådan.
Ett gratis exemplar av FFX fick jag(hade redan köpt ett exemplar innan), sålde det till en kompis som inte fick tag på spelet för 500kr(girigt pris).
I matväg helt klart oxe för 149 kr/kg.
Eddie Vedder
2009-11-22, 15:50
Ja, ibland kommer Jultomten i förtid! :thumbup:
Han kommer året om, finns ofta för gammalt kött i min närbutik hela året.:D
Även vad gäller mjölkprodukter har jag gjort samma fynd, brukar faktiskt leta medvetet efter produkter som passerat "bäst före" och be att få köpa till reducerat pris.
Civilrätt
2009-11-22, 15:50
Ett pc-spel, fick det 350:- billigare eftersom att en praktikant i butiken klantade sig över telefon. Väl i butiken påpekade jag vad som tidigare var sagt och chefen var schysst sänkte då priset :D
Bästa köp vet jag inte, ångrade mig ganska länge att jag inte köpte mer och frös in men..
VI i högdalen hade för några år sedan enormt mycket lättkesella som blev billigare och billigare, till slut kostade dom 1 spänn styck. Köpte ett tjugotal bara :(
Eddie Vedder
2009-11-22, 15:53
Ett pc-spel, fick det 350:- billigare eftersom att en praktikant i butiken klantade sig över telefon. Väl i butiken påpekade jag vad som tidigare var sagt och chefen var schysst sänkte då priset :D
Vi håller oss till mat i tråden.
SiSenior
2009-11-22, 15:57
Kom över en Toshiba 32 tums TV för 1495:- förra mellandagsrean. Ordinarie pris 3995:-;)
King Grub
2009-11-22, 15:58
Näste person som inte håller sig till något som har med mat att göra får en förseelsepoäng.
panzerpig
2009-11-22, 16:25
som tidigare skrivits, billiga köttprodukter: storpack med köttfärs, lövbiff osv. portionera upp i fryspåsar, frys in.
najs!
22 kg köttfärs när det var rejält nedsatt pris.
(tur att vi har en frys på jobbet också)
När det hade brunnit på ICA hade dem -75% på allt som "klarade sig" så det blev en hel del konserver
Civilrätt
2009-11-22, 16:53
Vi håller oss till mat i tråden.
Oj ledsen.
Pizza för hela familjen får jag då säga, billigt med tanke på hur bra pizzor dom gör. :D
Själv är jag nöjd när jag hittar fläskfilé för 50kr/kg men detta är ju svårslaget:
Just hemkommen från en shoppingrunda!
Där spankulerade jag i grodan ro och passerade just charkdisken, när jag såg ett plakat, på vilket texten "SVENSK FLÄSKFILÉ 89 :- / KG" var skriven med stora, ljusröda bokstäver. En plötslig längtan efter heltstekt fläskfilé, klyftpotatis och svampsås till middag överväldigade mig, och jag närmade mig de hägrande godbitarna.
Döm om min förvåning när jag såg att de saftiga filéerna kostade blott runt tio kronor stycket. En närmare undersökning visade, att samtliga förpackningar i disken var felmärkta, med decimaltecknet på kilopriset satt på 8,900 kronor istället för 89,00 kronor.
"För bövelen!" utbrast jag, till charkpersonalens förvåning. Innan de hann ana oråd fyllde jag kundvagnen till bristningsgränsen och gav mig av till kassan med 26 kilo gris. Sommarpersonalen i kassan märkte inte ett dyft, och nu sitter jag här med frysen fylld av 25 kilo gris, blott 240 kronor fattigare.
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=28365&highlight=Fl%E4skfil%E9
Själv är jag nöjd när jag hittar fläskfilé för 50kr/kg men detta är ju svårslaget:
Haha:hbang:
Det där blir minst sagt svårslaget :thumbup:
/Thrower
Fattar inte hur ni kan ha sån tur med köttfärspriserna. Spanar alltid köttdiskarna och visst ibland kan det vara några bra priser men aldrig toklåga priser som ni verkar vara med om. :(
Vet iallafall en kompis som skulle köpa Lindt choklad i påsform, dom finns nu runt jul. Stora chokladklot. Grisdyrt. Han såg en vagn med massvis av sådana påsar efter jul förra året, hälften var öppnade elelr trasiga på något sätt. Han fyllde upp så mycket det gick i en enda påse. Blev säkert cirka ett kilo choklad, den som satt i kassan sa ingenting när han betalade en sprängfylld påse :D. Kostade honom runt 15-20 spänn för nära ett kilo Lindt.
Fattar inte hur ni kan ha sån tur med köttfärspriserna. Spanar alltid köttdiskarna och visst ibland kan det vara några bra priser men aldrig toklåga priser som ni verkar vara med om. :(
Vet iallafall en kompis som skulle köpa Lindt choklad i påsform, dom finns nu runt jul. Stora chokladklot. Grisdyrt. Han såg en vagn med massvis av sådana påsar efter jul förra året, hälften var öppnade elelr trasiga på något sätt. Han fyllde upp så mycket det gick i en enda påse. Blev säkert cirka ett kilo choklad, den som satt i kassan sa ingenting när han betalade en sprängfylld påse :D. Kostade honom runt 15-20 spänn för nära ett kilo Lindt.
Han kunde ju passat på att snatta dyrare saker när han ändå var på gång. Skulle säkert kunna trycka ner andra saker i påsen.
Ingen som kommer dra upp grubs tråd med 20 kg kött? :D
malfunction
2009-11-22, 20:33
Allt jag någonsin köpt på Möllan och Hötorget precis innan torghandeln stänger. 5 avokado för 10 kronor, 1 kg blåbär för 25 kronor, 2 kg bananer för 3 kronor och 2 kg grönkål för typ 5 kronor tillhör dom bästa. Någon gång såldes Pepsi Max för 5 kronor flaskan, då köpte jag en del =)
Fläskfärs för 25kr/kilot e najs när det dyker upp :D
Bästa "fyndet" jag gjort har nog varit när jag hittade lövbiff som var felmärkt som fläskfärs. Köpte på mig och frös in. Blev mycket lövbiff den månaden:)
Heh, tänkte direkt på den tråden när jag såg denna.
Själv så måste det vara kvargen/grynosten på Lidl i finland (Torneå). Bor i Kalix i norr där Kesella är det enda som finns att tillgå på Coop/ICA, stor skillnad på priset på kvarg/cottage cheese mellan dom ställena.
Pontus H
2009-11-24, 20:37
2 kg godis förra månaden, karamellkungen 3.50 kr/hg sjukt nice.
sen hitta jag för inte så länge sedan godis för 4.90 kr/hg också sjukt nice men inte riktigt lika sjukt nice.
sen trodde jag att jag hittade sjukt nice pris på kycklingfile 35kr /kg och pracka på mig 5kg när de sedan i kassan sa att jag var tvungen att vara ica medlem för att priset skulle gälla, annars var ordinarie pris det gällande som var 90 kr ;/
shut teh face
2009-11-24, 21:16
Var när någon affärskedja eller butik fyllde år, typ 50 år, eller kanske 100 (men tveksam), då kunde man köpa lösgodis för inga pengar alls. Köpte nog hem 20-30kg lösgodis tillsammans med syrran och vi betala inte ens över 100 spänn. :D De va först till kvarn, tog slut rätt fort allting men vi var ute o gick av en slump ute på söder en tidig lördagsmorgon när alla andra muppar sov hemma o var bakis :cool:
Alfred Nobel
2009-11-24, 21:19
Köpte 2 kg nötfärs 10% idag för 69,90 ~ 35kr/kg, rätt bra pris!
tntballe
2009-11-24, 21:26
2 pizzor + dricka för 11kr när pizzerian missade en nolla.
fiskebulle
2009-11-25, 09:32
http://www.racerback.se/images/blyspets.jpg
Kostar 500kr/asken och det resulterade i en halv älgtjur, det blir ca. 90kg kött. Så man kan ju säga att jag "köpt" älgkött för 5,5kr/kg+en halvdag i skogen på hösten.
http://3.bp.blogspot.com/_s7HZ2KGF7tU/SY208dO-xsI/AAAAAAAABB0/zYN2egZcZ9Q/s400/%C3%84lg.jpg = Bästa köttfärsen EVAR!
Fru_Flisa
2009-11-25, 14:09
Gårdagens hit: Vällagrad grevé 17% för 29kr/kg tack vare utgående sortiment. Fanns några få bitar á 3-400g kvar tills jag rensat.
Ska även passa på att handla 10% nötfärs för 29kr/kg i veckan.
DerClown
2009-12-02, 21:34
Duktigt nedsatt pris på köttfärs i lidl. betalade 1.3€/kg, köpte 23kg. :)
[.img]http://www.racerback.se/images/blyspets.jpg[./img]
Kostar 500kr/asken och det resulterade i en halv älgtjur, det blir ca. 90kg kött. Så man kan ju säga att jag "köpt" älgkött för 5,5kr/kg+en halvdag i skogen på hösten.
[.img]http://3.bp.blogspot.com/_s7HZ2KGF7tU/SY208dO-xsI/AAAAAAAABB0/zYN2egZcZ9Q/s400/%C3%84lg.jpg[./img] = Bästa köttfärsen EVAR!
Förutsatt att kläder, vapen, mark och allt annat kring jakten är avskrivena. ;)
För beroende på hur man räknar på det hela så kan ju kilopriset varier från tusenlappar till ören. För inte tog det väl dig hela saken att få ihjäl den stackars älgen, eller det kanske var därför du fick den bästa köttfärsen ever? :p
Musselbank
2009-12-02, 22:03
Benfri grishals (fläskkarré) för 20 kr / kg. Köpte 20 kg. Mitt enda fynd.
Älskar när de har vakuumförpackat kött som håller på att bli för gammalt. Då kan det bli en stek även på studentbudgeten. Mört som ett helvete är köttet :)
Fläskkotlett i bit, 9,90 kilot! Nästan i klass med King Grub men inte riktigt.
Köper svartslaktad nöt, 13:- kg och då får jag tillochmed välja djur :D
Trapper Buzz
2010-02-23, 17:59
45 ägg i tre olika kartonger för inalles 45 SEK i söndags på Hemköp i Norrlands Aten.
Köpte "Naturgodis" för 30 spänn kilot för inte så länge sedan. Det blev 3 KG totalt:D
Ristretto
2010-02-23, 19:33
Köpte "Naturgodis" för 30 spänn kilot för inte så länge sedan. Det blev 3 KG totalt:D
opti!:thumbup:
Min akilles, Pepsi Max kostade 11 kr för 3 liter (1,5 l x 2)... Det var givet!
Godisutförsäljning, riktigt fräsch och mjukt för 19kr/kg
thethoos
2010-02-23, 23:03
Jag köpte 1.6kg köttförs packs för 33kr styck. Dagen efter ahde frysen gått sönder och allt var förstört. Dåligt köp!
På stället jag jobbar finns en kort datum-butik. Köper dagligen mjölkpaket för 2 kr/st(1l) och keso 250 gr för 2kr, 500 gr för 3 kr.
shoulder87
2011-08-04, 22:49
min ipad 2, 50% obruten förpackning
På stället jag jobbar finns en kort datum-butik. Köper dagligen mjölkpaket för 2 kr/st(1l) och keso 250 gr för 2kr, 500 gr för 3 kr.
Hade gärna lagt händerna på ovanstående *popcorn*
Ondskapelsen
2011-08-05, 11:26
http://www.racerback.se/images/blyspets.jpg
http://3.bp.blogspot.com/_s7HZ2KGF7tU/SY208dO-xsI/AAAAAAAABB0/zYN2egZcZ9Q/s400/%C3%84lg.jpg = Bästa köttfärsen EVAR!
Kan inte avgøra om det ær en patron eller en dildo =(
Skojar du, eller???:Virro:Virro
Jag som älskar mjölk och keso. Men hur långt sträcker sig datumen? 1-2 dagar framåt? Iofs, oööpnad mjölk håller ett bra tag, likaså keso.
Istället får man fan pynta ut 17 kr för en jävla 250 g keso, o jag som älskar keso!! Vad är det för affär?
Kan inte avgøra om det ær en patron eller en dildo =(
Isf tycker jag att du skall hålla dig långt borta från sexleksaker :D
Var ute på en klubb för ett par veckor sedan och som vanligt när man är ute och festar så blir det nattkäk. Drog till en pizzeria som höll öppet extra sent och beställde 5-6 stora pizzor. Jag var tydligen personen som skulle betala pga att mina kompisar inte hade tillräckligt mkt pengar...
Drog kortet och fick upp texten "ditt kort gälls inte (eller liknande)", kollade på kortet och såg att jag hade tagit med fel kort. (Hade inte slängt mitt ungdomskort ännu, VISA-ungdom)...
Pizzeriagubben sa att jag kunde slippa betala :) Riktigt hyggligt :naughty:
All love to the pizzaguy *cupid*
5-6 pizzor är ju typ 3-400 spänn? Riktigt hygglig pizzaguy!
5-6 pizzor är ju typ 3-400 spänn? Riktigt hygglig pizzaguy!
Verkligen :) Men gick dit dagen efter och bad om ursäkt och gav han en 500sedel.
Haha, han blev glad och bjöd mig på en korv med mos :P haha <3 Love it.
Verkligen :) Men gick dit dagen efter och bad om ursäkt och gav han en 500sedel.
Bra!
Visa att det lönar sig att vara schyst!
Dat dere good karma
Man ska alltid vara trevlig, på det viset så lyckas man i livet. *flex*
Ondskapelsen
2011-08-07, 13:45
Åååh *cupid*!
Karma på riktigt!
PetterHultin
2011-08-07, 13:53
Nhl 12 (förbeställt)
För er som inte lirat nhl 11 kan jag meddela att ni har missat syftet med livet det senaste året.
Tollesson
2011-08-07, 14:18
Näste person som inte håller sig till något som har med mat att göra får en förseelsepoäng.
^
|
Nhl 12 (förbeställt)
För er som inte lirat nhl 11 kan jag meddela att ni har missat syftet med livet det senaste året.
Nu eru kokt!
On: Jag tror nog faktiskt inte jag har varit med om drömköpet än :/ Väntar ivrigt!
PetterHultin
2011-08-07, 16:30
I'm not following.
Tollesson
2011-08-07, 16:48
I'm not following.
I en tråd som ligger i "Kost & Näring" ska det inte diskuteras spel*grr27*
I'm not following.
Grub sa tidigare att nästa person som skriver något offtopic kommer få en varning
bacon som gått ut i datum. 2kr per paket.
köpte 50paket
PetterHultin
2011-08-07, 19:09
fan. Förlåt alla isåfall. Såg bara på första sidan att nån annan skrivit om helt andra saker.
Tollesson
2011-08-08, 11:06
bacon som gått ut i datum. 2kr per paket.
köpte 50paket
Fyfan vad "svinigt" billigt.... Riktigt bra köp!
Fishtank
2011-08-08, 12:31
Kanske inte helt mat men min matvåg
Annars fläskfile för 39 kronor kilot
Fyfan vad "svinigt" billigt.... Riktigt bra köp!
I see what you did thar.
http://www.deviantart.com/download/203808519/troll_face___high_definition_by_animeburner-d3dcbnr.jpg
starfitter
2011-08-08, 15:48
center nougat och m&m (små förpackningar) på kosta outlet, 10 bitar för 2 kr.
Slutade med jag köpte 2 fulla icakassar, ca 800 bitar tror jag.
Var vid jul så efter 2 veckors ätande gick jag runt till alla jag kände och la 10 bitar eller så i deras brevlådor
Gurkyngel
2011-08-14, 20:05
Köpte en full plastkasse (tänk ica/konsum) med blandade, närodlade, färska grönsaker för 85 kr på torget igår :) mycket bra köp!
Annars gör jag nästan varje vecka bra köp på kött i kort-datum-disken på Ica Maxi
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.