Visa fullständig version : Sportlife - obemannade tider
Vad betyder det att vissa sportlifeanläggningar har "obemannade" öppettider? Skulle vilja dra och träna idag klockan 16 typ, och står på vissa SP att det är obemannat då men om man har medlemskort kan man träna. Hur funkar det? Piper man kortet för att låsa upp dörren och sedan får man gå berserk utan att personal är där eller vad? *screwy*
Vad betyder det att vissa sportlifeanläggningar har "obemannade" öppettider? Skulle vilja dra och träna idag klockan 16 typ, och står på vissa SP att det är obemannat då men om man har medlemskort kan man träna. Hur funkar det? Piper man kortet för att låsa upp dörren och sedan får man gå berserk utan att personal är där eller vad? *screwy*
Så är det på de ställen jag tränat på obemannade tider.
Hur funkar det om man har med sig en polare som vill träna med Frikort? Är la bara för mig att öppna dörren och så går vi in tillsammans? Kommer det någon och frågar har han ju frikort. (?)
Du har själv svarat på frågan.
Men hur fan kan dem våga släppa in folk bara så där?
Antagligen en risk de tar. Gissar också på att det finns övervakning vid entrén så att de ser vilka som kommer och går och samtidigt registrerar når du drar ditt kort.
Andy.da.wohoo
2009-11-21, 12:14
Om något medvetet förstörs därinne är det att förstöra för sig själv och alla andra då man visat att de inte kan lita på folket därinne utan att det finns någon personal där.
MissTiger
2009-11-21, 12:16
Jo det är så det är.... mellan kl 5-23 kan man komma in genom att dra sitt medlemskort så låses dörren upp.. Samtidigt registreras ju ditt besök, sen är jag osäker på om det ev finns ngn kamera..tänkte på att ngn skrev "det är en risk dom tar"
Om något medvetet förstörs därinne är det att förstöra för sig själv och alla andra då man visat att de inte kan lita på folket därinne utan att det finns någon personal där.
Jo det är klart, men min erfarenhet är att det alltid finns folk som gärna förstör! Dock väldigt fint om det faktiskt fungerar i det här fallet, som det enligt er verkar göra!
När jag skrev "att det är en risk de tar" menade jag förstås ett det alltid finns en risk att de som har kort släpper in kompisar och låter dem gratisträna.
MissTiger
2009-11-21, 12:23
När jag skrev "att det är en risk de tar" menade jag förstås ett det alltid finns en risk att de som har kort släpper in kompisar och låter dem gratisträna.
*ha ha* jag tänkte ju på "risker" i allmänhet...men jag förstår hur du menar, även jag har funderat på hur man tänkt där...
Enligt min erfarenhet är det väldigt lite vandalism på obemannade gym. En och annan viktskiva eller hantel kan ju försvinna men det är allt.
Jaha. Jag tänkte mer på generell skadegörelse vad gymmets material. Samt stölder av vikter, varor vid kassan osv.
Om du menar att pika mig så har jag ett Frikort till min vän, men då det dykt upp förhinder för att vi ska kunna träna före klockan 15-16, samt att sportlife har jävligt dåliga öppettider på helger, så kan vi inte besöka ett bemannat gym.
jag undrar hur många icke-medlemmar som går in där under de obemannade tiderna. Det är nog en hel del iallfall :)
Naturligtvis pikar jag inte. Jag bara resonerar i största allmänhet vad gäller obehöriga i gymet. Om det sker skadegörelse är det ganska lätt för gymägaren att kolla vilka som tränat den aktuella tiden.
MissTiger
2009-11-21, 12:31
Jaha. Jag tänkte mer på generell skadegörelse vad gymmets material. Samt stölder av vikter, varor vid kassan osv.
Om du menar att pika mig så har jag ett Frikort till min vän, men då det dykt upp förhinder för att vi ska kunna träna före klockan 15-16, samt att sportlife har jävligt dåliga öppettider på helger, så kan vi inte besöka ett bemannat gym.
När det gäller varor vid kassan så plockas allt sådant bort när personlen inte är där...
Gymmet jag tränar på är i stort sett alltid obemmanat, bor iofs på en liten ort men sportlife kanske har kameror eller dylikt?
När det gäller varor vid kassan så plockas allt sådant bort när personlen inte är där...
Självklart, det borde jag ha förstått. :Virro
MissTiger
2009-11-21, 13:00
Självklart, det borde jag ha förstått. :Virro
Inte så lätt o veta... ärligt talat så slog tanken mig ngn gång också hur dom löst det..men det gällde nog mest de av våra gym som är "vanliga" gym men som börjat öppna kl 5 på morgonen...
shadowfire
2009-11-21, 13:29
Grejjen är att sportlife har lite mysko obemannade tider på olika gym.
Här i Mölndal så har de bra öppettider, medan i Almedal så är det bara obemannat på morgonen. På eftermiddagen/kvällen är det helt stängt. Vad gäller kassan osv så har de ett jalusi de rullar ner när de låser den osv.
Scratch89
2009-11-21, 13:39
Det finns självklart bevakning under de obemannade tiderna. Vi har en lapp här på Lindholmen som informerar om det, och att man blir avstängd om man skulle få för sig att stjäla eller släppa in folk utan kort.
Det finns självklart bevakning under de obemannade tiderna. Vi har en lapp här på Lindholmen som informerar om det, och att man blir avstängd om man skulle få för sig att stjäla eller släppa in folk utan kort.
Då vågar jag med andra ord inte ta med min vän med frikort, vore ju snöpligt att bli avstängd för en sådan sak..
von huff
2009-11-21, 14:22
Det lönar sig för gymmen att ha kort så medlemmar slipper in när de vill.Det finns idiotgym som har öppettider från 09.00-20-00 t.ex viket ofta leder till en jävla trängsel och många har inte möjlighet att träna där.Jag tränar ofta runt 22.00 och många andra ochså just för att det är lugnast då oh jag har aldrig sett eller hört om nån förstörelse.Det är lätt för ägaren att kolla vem som använt sina kort och då sitter man fast.
Jag fick snällt visa upp kortet för Securitasvakten när jag tränade efter stängning häromdagen. Ägarna själva brukar också komma förbi ibland och ta en runda och kolla. Ägarna är jäkligt stora, så gratistränare är sällsynt. Den som ertappas med att släppa in någon utan kort får sitt eget spärrat. Kamera + Registrera kort när man drar + Securitas = bra
Kassan och shopen är i ett eget rum som låses vid stängning. Mitt förra gym drabbades av slödder som snodde 1 st Eleikostång, 1 st curlstång, X st viktskivor (en jäkla massa), en hammerstång, och ett par hantlar. Slödder.
Jag hade ett gym där jag bor som också hade obemannat, man fick en liten rund grej som man blippade mot dörren så gick man in, de hade ingen övervakning, dom hade ingen koll på vilka folk som kom in och så, det gymmet har gått i konkurs idag, tråkigt då det var det ända stället där jag bor där de sålde olika kosttillskott också :(
gnagaren
2009-11-21, 16:11
Det gymmet jag tränar på nu är ett obemannat gym, alla har ett kort man drar och en personlig kod man skriver in när man ska in i själva gymmet eller omklädningsrummet. Funkar skitbra faktiskt.
Sen så finns det övervakningskameror i hela gymmet och ägaren bor 2min därifrån och har monitorer för kamerorna hemma. Så han ser direkt om det inte är nån med gymkort som är där och tränar, eller om man skulle försöka sno något, eller ha söndet något etc.
Kan vara rätt skönt att slippa vara social och hälsa på folk vid receptionen och sådär. På mitt förra gym blev det att man kunde stå och snacka skit 30min innan jag började träna. Nu går jag bara rakt in och gör min grej liksom ;)
bra skit och anledningen till att det blev sportlife när gymkortet skulle förnyas. 5-23, 7 dar i veckan
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.