Visa fullständig version : Berocca ej för rökare?
Har sedan ett par år tagit en brustablett Berocca performance dagligen (om jag kommer ihåg) av någon anledning läste jag på förpackningen nyss, och där står att de ej ska användas av rökare? Varför?
King Grub
2009-11-19, 17:16
Bayer Healthcare säger:
Orsaken till varningen är att en klinisk prövning, som genomfördes i Finland av det amerikanska National Cancer Institute (NCI) och Folkhälsoinstitutet i Finland, hittade 18 procent högre förekomst av lungcancer och åtta procent mer övergripande dödsfall bland 29.133 manliga rökare som givits ett kosttillskott som innehåller 20 mg betakaroten och 50 mg vitamin E.
Studien avbröts och det är därför som man avråder rökare att konsumera för höga doser av Betakaroten. Anledningen till varningen är att vi just nu har en svensk-dansk förpackning och danska myndigheterna ville att denna text skulle finnas med.
Tack!
Ytterligare en anledning att sluta röka alltså... :cryout:
Tack!
Ytterligare en anledning att sluta röka alltså... :cryout:
Behöver du fler?
Behöver du fler?
Uppenbarligen, eftersom jag (och många med mig) fortfarande röker :smash:
Finns bara anledningar att sluta röka. Finns väldigt få att börja. Har man väl börjat kan det kanske vara svårare dock...
Sleipnir
2009-11-19, 21:58
En metod som jag själv använde mig av var att börja röka Cigarr istället, är så jädra dyrt att man bara unnar sig någon till helgen :), liten stunds njutning, sluta helt känns lite väl hälso nojigt :>
sluta helt känns lite väl hälso nojigt :>
:( Heldumt
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.