handdator

Visa fullständig version : Dubbla gympass. Kreatin/protein dosering

Benjaminho
2009-11-17, 17:32
Tjenare! jag är 18 år och har tränat på gym i några år nu och har nyligen börjat träna seriöst 2 ggr per dag. Har programmet upplagt så att jag kör 1 eller 2 muskelgrupper per gång explosivt, mycket vikt och effektivt.

Min stora frågar är däremot ska jag käka kreatin före båda passen och protein efter båda passen? och i lika stora mängder ( som rekommenderat ) ? Äter Ultimate nutritions horsepower & ultimate nutritions muscle juice 2544. Och kör off season för tillfället. Hade en teori om att man inte kanske borde ta 2 lite mindre doser om man kör 2 pass per dag men jag vet inte.

Är tacksvam för svar (: /B

944RS
2009-11-17, 17:40
Eller protein före passen och kreatin efter.
Det viktigaste är ju att du får i dig tillräckligt med protein under dagen och gärna i samband med träningen.

Asdf
2009-11-17, 19:19
Här har du informationen om hur du ska ta kreatinet
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194

Protein handlar bara om att få i sig tillräckligt, ta det i samband med träningspassen så blir det inte fel

Aimbert
2009-11-17, 23:23
Två gympass per dag?! Varför?
Hur många blir det per vecka?

Läs lite om EAA och se om du inte ska satsa på det istället. Överväg även att köpa ett vanligt, billigt monohydrat.

Fernicus
2009-11-19, 22:04
Två gympass per dag?! Varför?
Hur många blir det per vecka?

Läs lite om EAA och se om du inte ska satsa på det istället. Överväg även att köpa ett vanligt, billigt monohydrat.

7 x 2 = 14 ;)

Swede..
2009-11-20, 12:13
Inte ETT vettigt svar....... Læs hans frågor och svara på dom ist
før att komma med en massa annat! Hade han funderat på det så
hade han væl frågat...

Jag hade tatt något mer æn en halv portion HP vid førsta passet
och en halv vid andra passet. Eller baserat på din toleransnivå.

MJ hade jag tatt en hel portion efter varje pass!

Mvh.