handdator

Visa fullständig version : Någon har opererat in en dieselmotor i min mage!

upf
2009-11-16, 10:06
Har tyckt på senaste att hjärtat slår hårt & att vilopulsen är lite för hög, typ 80 slag per minut.
Upptäckte precis att något pulserar en bit ovanför naveln, lever sitt eget liv. Inte i riktigt i synk med hjärtslagen, hela kroppen hoppar liksom till som vid hicka. Någon som har varit med om något liknande?

/upf

Raggis
2009-11-16, 10:07
Inga andra symptom? Hur ofta inträffar detta?

upf
2009-11-16, 10:18
Inga andra symptom? Hur ofta inträffar detta?

Inga andra symptom. Har nog haft det till & från sedan i våras. Men nu har det varit igång ett dygn.

/upf

Mr.Cosybear
2009-11-16, 10:33
Ang den höga pulsen vet jag inget om men den pulserande grejen du pratar om låter som att det är aortan du pratar om. Känner av den ganska ofta och ibland ser man hur det guppar och pulserar, så frågan är då pulserar den i takt med hjärtat? Tror nog inte du är gravid med en dieselmotor

EDIT: Läste att det inte var synkat med hjärtat, bortse från detta då :)

Egonom
2009-11-16, 11:37
Det är nog ingen fara, antagligen bara ett extraterrestriellt monster.
http://lowercasemarcus.com/blog/images/RipleyAlien.jpg

Bullen!
2009-11-16, 12:30
jag tror att det är en dieselmotor som du säger. kan knappt vara något annat.

är det en 4 cylindrig knackig gång eller är det mer år mercedes 300 eller det typiska v8 dieseln som låter rangrangrangrangran?

Matsa
2009-11-16, 15:13
Du har inte råkat lägga dig på tjejens vibrator då?

Annars tycker jag att du ska ringa vårdcentralen om du är orolig för det, gå och oroa sig i onödan är inget kul.

slaskanvandare
2009-11-16, 15:21
Gå och kolla upp det. Kan vara ett bukaortaaneurysm. Dvs utvidgning på aortan. Denna utvidgning kan brista. Gå och kolla upp det hos en läkare så det palperas och ev röntgas. Det är antagligen inte detta, men skall inte missas. Dock ovanligt om man är yngre.