handdator

Visa fullständig version : Pappa med sin 8åriga son utslängd?!

jenJ
2009-11-14, 11:15
Hej!

Jag har en vän som hade ett förhållande,han och hans son på 8 år flyttade in till hans flickvän i hennes brors hus(som hon hyr av,brodern bor inte där!)
Sedan så blev det en massa bråk efter 2 års förhållande och han tog med sonen och åkte till sin kompis för att hälsa på i några dagar. sedan fick han ett sms där det stog att ni ska ut härifrån,ni är inte välkomna hit något mer du kan stanna där du är.

Han blev helt chockad och förstod inget och undrade vad som hade hänt om han har gjort något fel,och försökte rädda förhållandet men flickvännen verkade redan ha bestämt sig att han och hans son skulle ut ur huset.

Så han var tvungen kontakta soc för att få akut lägenhet osv men det tog nån vecka innan han fick en lägenhet och soc sa att det inte är bra för sonen att bo hos hans pappas kompis i en liten lägenhet. och att hans flickvän har gjort fel(??!)

När de väl fick lägenheten så stack de iväg för att hämta alla möbler och saker som va hans och hans sons. men hon vägrade och sa att hon var på 30 års kalas. efter ett tag så åkte hon hem och slänge ut alla saker o möbler på gården i snön. så en hel del saker är föstörda

Sedan så hade de köpt en soffa på tradera... och de va i väg och köpte den hon lämade över pengar till de som sålde soffan men min vän hade betalat hälften. vilket hon nu säger att han inte gjort, han är arbetslös och har inte råd säger hon.

han får inte gå in i huset och hämta möblerna och packa saker i lådor säger hon och hotar med polis.
hon sprider rykten om att han har hotat och slagit henne!

så vad har han för rätt?? alla förstörda saker,ska han be henne att betala honom för det som blev föstört i snön? och soffan där är det ju ord i mot ord eller? och har han rätt att komma in i huset och packa sakerna och bära ut de själv samt se så att inget glöms bort?

Ignatius72
2009-11-14, 11:19
Vem är du i den här soppan? Flickvännen, 8-åringen, pappan eller soffan?

jenJ
2009-11-14, 11:20

hans vän

kjell33
2009-11-14, 11:20
Han kan yrka på ersättning för de skadade möblerna. Men det ser inte särsklit ljust ut.

Pirko
2009-11-14, 11:24

Kom igen nu, man måste inte komma med dryg-skämt i varje tråd man postar i.

Tricce
2009-11-14, 11:29
Kolla jenj starta tråd historik, alltid frågor om "en vän" som har ekonomiska problem eller familjeproblem osv. Troll eller bara väldigt samhälls engagerad?

http://kolozzeum.com/forum/search.php?searchid=1261735

Granatgiraffen
2009-11-14, 11:31
Fast rätt meningslös tråd å andra sidan. En vän har berättat sin version för dig som du i sin tur berättar. Det brukar försvinnar försvinna rätt mycket viktig information. Be hon tjejen logga in här och berätta sin version. Alla är ju medlemmar här!

kjell33
2009-11-14, 11:38
Kolla jenj starta tråd historik, alltid frågor om "en vän" som har ekonomiska problem eller familjeproblem osv. Troll eller bara väldigt samhälls engagerad?

Jag lär mig aldrig!*screwy*

Griffin
2009-11-14, 12:09
Sambolagen då?

John M
2009-11-14, 13:23
Om han får nåt skadestånd för dom förstörda möblerna så lär det väl ta nåt år.
Tror knappast någon myndighet vill ta tag i det här allt för snabbt. Då får man ta tag i ärendet själv.

Säg åt mannen att ringa upp henne å säga till henne att hota med stryk, alternativt att han tar sönder något hon äger om hon inte betalar möblerna.

Hon verkar ju inte vara villig att lösa det på ett rationellt sätt, så då får hon ju skylla sig själv antar jag.

Mongar
2009-11-14, 13:29
Säg åt mannen att ringa upp henne å säga till henne att hota med stryk, alternativt att han tar sönder något hon äger om hon inte betalar möblerna.

Hon verkar ju inte vara villig att lösa det på ett rationellt sätt, så då får hon ju skylla sig själv antar jag.

Snyggt skrivet och så ofantligt smart!

shadowfire
2009-11-14, 13:31

hoohoh, checked and laughed my arse off! :thumbup:

John M
2009-11-14, 13:46
Snyggt skrivet och så ofantligt smart!

YES. Finns nog inga andra val som är så effektiva. Kan du komma på ett effektivare sätt?

Mongar
2009-11-14, 13:48
YES. Finns nog inga andra val som är så effektiva. Kan du komma på ett effektivare sätt?

Något smartare än att våldshota en tjej som redan far med rykten om att hon blivit slagen av snubben. Nej jag kan inte komma på nåt smartare.

Men sen måste jag säga att efter ha kollat Jenj's historik så undrar man om denne vän finns eller om han bara sitter o tittar på Judge Judy och skapar trådar utifrån det lite då o då.

John M
2009-11-14, 13:52
Något smartare än att våldshota en tjej som redan far med rykten om att hon blivit slagen av snubben. Nej jag kan inte komma på nåt smartare.

Men sen måste jag säga att efter ha kollat Jenj's historik så undrar man om denne vän finns eller om han bara sitter o tittar på Judge Judy och skapar trådar utifrån det lite då o då.

Ja om ryktena redan florera vad gör det då? Ingen skillnad. Vet inte hur många personer jag stött på genom åren som inte visat respekt på olika plan, pengar bland annat. Frågat snällt har aldrig gett resultat.

Edit: Aja, jag vet ju inte till 100% om det trådskaparen säger är korrekt, är det inte det är det ju svårbedömt fall.

Fredrik_S
2009-11-14, 13:58
Har man levt som sambo i 2 år så har man väl rätt till hälften av lägenheten möblerna och allting vid ett uppbrott oavsett vem som tror sig äga lägenheten från början.

Mongar
2009-11-14, 14:05
Har man levt som sambo i 2 år så har man väl rätt till hälften av lägenheten möblerna och allting vid ett uppbrott oavsett vem som tror sig äga lägenheten från början.

Ne, de måste skaffat bostaden tillsammans. Annars tillhör den den ursprunglige "ägaren".

Lellan
2009-11-14, 14:14
Har han och sonen haft sitt boende där i 2 år har hon ingen rätt att inte släppa in dem, det är bara att ta med sig polisen när de åker dit (el ringa om hon inte släpper in), för de BOR ju där. Allt de skaffat för gemensamt nyttjande under tiden som sambos faller under sambolagen och han har rätt till hälften av det. Oavsett vilken som betalat. Har hon skaffat något till eget ändamål, säg att hon rider och lagt pengar på sådana saker så är det ju inte för gemensamt nyttjande. Men soffa, säng etc.. Finns kostnadsfri juridisk rådgivning att ringa.

Om hon påstår saker utan belägg, el att hävdar att han begått brott mot henne utan att hon anmäler men ändå snackar runt om det så gör hon sig skyldig för förtal. Be din kompis att spara all sms:kommunikation etc, skriva upp vad som händer (var, när, hur) så har han mer kött på benen vid en ev rättegång. Och jag skulle om jag var honom undvika att träffa henne alls, be att hon hör av sig skriftligen men inget mer.

Lellan
2009-11-14, 14:16

Effektivt om du tänker på risken att åka fast för ngt man inte gjort - ja. Smartast är väl att hålla sig undan puckot så gott det går och samla bevis, inte själv kontakta och i så fall ha med obereoende el tala om att det de säger spelas in.

(förutsätter att ts gett korrekt information, men oavsett är det aldrig fel att föra dagbok över vad som händer och det är nog smart att undvika kontakt utöver det nödvändigaste).