handdator

Visa fullständig version : Hjälp med ide till foton

Bailah
2009-11-10, 13:37
Hej, skulle behöva lite hjälp med ideer till en photoshoot. Min kusin är fotograf och jag ska då försöka agera modell. Vi gör detta som amatörer deluxe, och känns bara som en rolig grej.

Sist gjorde vi ett försök till 'Filthy Punk Rocker' och bilderna finns i min sig.
Men vi har lust å köra fler bilder.. Ett för att vi har jävligt skoj när vi gör och två för att lära oss lite mer.

Men behöver hjälp med ett tema för nästa shoot, så om ni har några ideer el tankar så får ni gärna share'a dom.

Tack på förhand,

Daniel.

Wille005
2009-11-10, 13:41
Skogsmulle.

Tricce
2009-11-10, 14:19
Mma fighter

Bailah
2009-11-10, 14:33
Mm fått höra boxare el mma fighter av ett par vänner och bekanta.. Får se om man kan styra upp något med det.

Vladnik
2009-11-10, 15:19
1. Tänk soft-lens, vita byxor och skjorta, solig skogsglänta, bländvitt leende, lador, hö etc. Lite softcore-feeling.

2. Använd kroppen som geometrisk figur. Mycket motljus, skuggor, "konstnärliga" poser (tänk dans).

3. Tänk Microsoft-reklam (gu'bevars). Klara färger, kontorsmiljöer, bibliotek, gärna etno (svårt för dig att ändra hudfärg kanske, men någon polare kanske), glasögon, leende.

ryss
2009-11-10, 15:51
Tänker ni spendera några pengar på material till photoshooten? alltså tänkte kläder och så, något som skulle vara coolt kanske skulle vara soldat, kamobyxor, bar överkropp, lite svart målning för kamoflague osv osv listan kan göras lång :)

stafh
2009-11-10, 16:00
Chewbacca.

z_bumbi
2009-11-10, 16:00
Kolla på fotosidor i kategorier där kusinen inte vanligtvis fotar.

Leta upp olika ungdomstrender genom åren.

Plocka ihop en garderob på statsmissionen/rödakorset etc, ev t o m erbjuda bilder som betalning. I Linköping kör designklasser modevisningar för statsmissionen där de gjort om kläderna totalt.

Bailah
2009-11-10, 16:08
Massor av bra ideer här ju, gillar statsmissionen / rödakorset iden. Vill att det ska vara lite orginella bilder, inte par tråkiga kalsongbilder indränkt i olja Så detta hjälper, keep em coming! :>

Nina L
2009-11-10, 16:58
Snygga kalsonger, olja

agazza
2009-11-10, 17:00
Trummis in action

Rickard
2009-11-10, 17:01
Snygga kalsonger, olja

:laugh:

Bailah
2009-11-10, 18:07
Snygga kalsonger, olja

haha Njaaa.... Kan ta nån bild med öppen skjorta tops! ;)

Grymt att ni har så många ideer, ska tala med fotografen om alla. Nja kanske inte skogsmulle el chewie men dom andra absolut!

Keep em coming, nu ska jag duscha slitit med triccar nu i en timme :O

Vladnik
2009-11-10, 19:03
Fotomontera in dig i klassiska filmaffischer. Välj stilrena - Reservoir dogs, scarface, gudfadern. Fota dig i liknande outfits, ljus och vinklar. Bra övning för att träna photoshop.

Bailah
2009-11-10, 22:15
Fotomontera in dig i klassiska filmaffischer. Välj stilrena - Reservoir dogs, scarface, gudfadern. Fota dig i liknande outfits, ljus och vinklar. Bra övning för att träna photoshop.

Bra ide!

Gabriel174
2009-11-10, 22:25
Vit skjorta, vita byxor, backslick och en saft i handen.

Jarod
2009-11-10, 22:30
Vit skjorta, vita byxor, backslick och en saft i handen.

iLS oxå (imaginary lats syndrome). Mycket viktigt. :)

ryss
2009-11-10, 22:33
iLS oxå (imaginary lats syndrome). Mycket viktigt. :)

Kan du inte skaffa en stor vattentank och göra ett liknande foto som du gjort med citronerna/chilifrukterna osv fast med trådskaparn i tanken istället ;)

Bailah
2009-11-11, 00:40
You lost meh!

Men vi tänker lite fight club style.. Hmmz ;>

Verbatim
2009-11-11, 00:42
Tänker ni spendera några pengar på material till photoshooten? alltså tänkte kläder och så, något som skulle vara coolt kanske skulle vara soldat, kamobyxor, bar överkropp, lite svart målning för kamoflague osv osv listan kan göras lång :)

Hur många krigsbilder har du sett då soldaterna har bar överkropp?

Ont: Fight Club temat känns lite uttjötat, men om ni tror att det kommer vara kul så kör på. Hela badboy, svartvita bilder, lidande ensam cool kille temat är väldigt uttjötat och tråkigt.

Bailah
2009-11-11, 00:53
Jo det stämmer det är väldigt uttjatat, men kan vi göra det bra så kan det bli skoj. Men som sagt det är många som tycker fighter bilder, men vi ska göra mer än ett photoshoot och det är inte spikat ännu. Så alla tips är välkomna :>
Störigt att det e vinter bara, roligare å fotta ute ju :(

Bailah
2009-11-12, 11:40
Förslag jag fått hittils..

Baddräkts mode 2010
Brat
Brat i fabrik
Spännebögsemo (syrran älskar mig..)
Fighter
Brad Pitt wannabe
Lädertyskt tema x 3
Fighter