Visa fullständig version : Vilken är dne roligaste saken ni gjort någonsin?
Som rubriken säger, vad är det roligaste ni kan komma på som ni gjort i erat liv? Själv måste jag nog säga att det roligaste jag gjort är att springa i moshpiten jag blev introducerad för i sommras.
Snott en ko på en fest, dumt men kul.
kalle_banan
2009-11-08, 15:28
Jag byggde en ångmaskin tillsammans med mina vänner:
http://video.google.com/videoplay?docid=-5969243021765165732&ei=PNX2SsabCaLa2gKq7-mrCA&q=blomdahls+mekaniska&view=2#
Det var sjukt roligt att äntligen få den att funka, som att föda ett barn av metall.
Three pigs
2009-11-08, 15:29
Tog ett liv -98, lent.
Hahahaha.
Vet inte, men att streaka på fyllan är fruktansvärt kul.
Snott en ko på en fest, dumt men kul.
Hur blev konsekvenserna?:P
MasterChief
2009-11-08, 15:39
Jag och några vänner på ett tomt Skara Sommarland någon gång 95. Det var helt sinnessjukt kul, och vi blev alla 5 år igen. Jag var tom i två veckor efteråt.
Mayday 1995, kanske. Jag var ung och oförstörd, men inte nykter...
Seglade isjakt på Mälaren utanför Uppsala en perfekt vinterdag för ett par år sedan. Den ruschen av att dundra fram över isen i säkert 50-60 knyck med bara vinden som drivning, det känns som det ska mycket till innan man får uppleva igen.
Ljuvligt
2009-11-08, 16:20
Seglingen i Kroatien i somras med The Yatch Week ligger bra till, likaså semestrarna i Sydafrika och Nya Zeeland/Malaysia/Singapore.
Det här svaret kommer alla hata.. hehe.. Men jag är ärlig: det var när jag klämde fram sonen. För jag hade hållit på i två jävla dagar i mitt rum där på förlossningsavdelningen, jag var påläst - fokuserad (drack äckliga milkshakes, andandes utav bara faan, försökte vila kroppen trots ynka 1½ h sömn dessa dagar) och nästa steg var snitt.
Man får ju never ever skryta om hur man födde men jag kände mig jefligt grym, störst bäst och vackrast (nåja, sista var lögn, hade ingen större tanke på ytan). *flex* Å så kom han också som värsta bonusen, hungrig skrikpelle! :hbang:
Det var skitkul, skulle lätt gärna göra om det men har fullt sjå med att vara mamma åt en och det räcker då gott känns det som.
Kom i håret på en tjej en gång strax före krogen, gud så elak hon blev.
Tror inte jag varit med om ett roligare ögonblick faktiskt.
En gång så var jag i skåne på ankjakt. Jag var på en liten åkermark vid en sjö. Plötsligt flyger några ankor förbi över sjön och jag plockar en av dem. Börjar gå mot ankan, där fånet landade. När jag kommer fram står verkligen stereotypbonden där, tydligen hade ankjäveln landat på hans åker. Jag hälsar men när jag ska plocka upp den så stoppar han mig. Jag frågar varför, och han förklarar (på grov jävla skånska) att det är hans anka, eftersom den är på hans åker. Jag insisterar att den är min, jag sköt den.
Bonden säger att vi avgör det med en "koddaspark". Jag frågade vad i helsike det var.
Tydligen så var det nåt mandomsprov, man skulle sparka varandra i pungen och den som lät minst vann. Eftersom jag är hård som sten gick jag med på det och han drog på rejält... Trodde kulorna sprack och världen började snurra och få väldigt konstiga färger... Höll mun men höll på att svimma. Sen när jag återhämtat mig och ska ge igen på den jäveln så sa han:
"Du vettu, jaug haur ååååångraat meuj. Ta ankan du."
Vad i helvete liksom??
Fast fo-real så var det nog semestern jag nyss hade i Goa, antagligen så är den delad förstaplats med konfalägret.
AZZå MortY dET Ska VA SAnnING !!
träningsgossen
2009-11-08, 16:39
En gång så var jag i skåne på ankjakt. Jag var på en liten åkermark vid en sjö. Plötsligt flyger några ankor förbi över sjön och jag plockar en av dem. Börjar gå mot ankan, där fånet landade. När jag kommer fram står verkligen stereotypbonden där, tydligen hade ankjäveln landat på hans åker. Jag hälsar men när jag ska plocka upp den så stoppar han mig. Jag frågar varför, och han förklarar (på grov jävla skånska) att det är hans anka, eftersom den är på hans åker. Jag insisterar att den är min, jag sköt den.
Bonden säger att vi avgör det med en "koddaspark". Jag frågade vad i helsike det var.
Tydligen så var det nåt mandomsprov, man skulle sparka varandra i pungen och den som lät minst vann. Eftersom jag är hård som sten gick jag med på det och han drog på rejält... Trodde kulorna sprack och världen började snurra och få väldigt konstiga färger... Höll mun men höll på att svimma. Sen när jag återhämtat mig och ska ge igen på den jäveln så sa han:
"Du vettu, jaug haur ååååångraat meuj. Ta ankan du."
Vad i helvete liksom??
Personligen tyckte jag att det fanns bättre skämt som kunde vunnit årets upplaga av världens bästa skämt.
Min säsong i franska Alperna. Blir svårt att toppa hur jävla bra man hade det då alltså.
Kommer inte på något bra förutom examen nu i juni, fast lite bittert att den inte resulterat i ett skit än :/ Men när den gjort det så...
Svårt att säga, men kanske dagen på Six Flags Magic Mountain i Los Angeles sommaren 2007 med en av mina bästa vänner. Det var verkligen stört roligt.
Personligen tyckte jag att det fanns bättre skämt som kunde vunnit årets upplaga av världens bästa skämt.
Absolut!
Har aldrig varit med om någon väldigt roligt, så någon gång när jag fick äta igen efter en deff kanske.
Albatross
2009-11-08, 19:59
När jag hånglade med din mamma
LadyInsane
2009-11-08, 20:02
Att ta ett svenskt rekord och vinna junior-sm är nog det roligaste ögonblicken.
Jockefoten
2009-11-08, 20:06
Juventus - Djurgården 04, Hysén gör 2-0.
Lätt största som hänt mig.
MasterChief
2009-11-08, 20:07
Juventus - Djurgården 04, Hysén gör 2-0.
Lätt största som hänt mig.
Då antar jag att du är nöjd nu när Djiirgården slipper spela på en grusplan nära dig.
Jockefoten
2009-11-08, 20:15
Då antar jag att du är nöjd nu när Djiirgården slipper spela på en grusplan nära dig.
Ja hade inte far min fyllt år idag hade jag närvarat vid matchen.
stolpskott
2009-11-08, 20:45
Delade ett rum med några kompisar i USA, låg och snacka i 4 timmar om hur blåst en tjej i klassen var. Så här i efterhand vet jag inte varför det var så roligt men jag kan ärligt talat säga att ja aldrig skrattat så mycket.
Svårt att välja en sak, men det första som jag tänker på är när jag i lumpen fick flyga helikopter med en riktigt vass pilot och även fick spaka själv lite. Det var löjligt roligt. Min nolle-p var en väldigt underhållande vecka med fast på ett annat vis.
Ganymedes
2009-11-08, 21:48
Har varit med om väldigt många roliga saker men kan inte komma på en enda som med rättvisa kan klassas som absolut roligast. :(
14år och åka med en pulka efter en trimmad flakmoped i timmar på isiga vägar. Några av de bästa dagarna i mitt liv.
14år och åka med en pulka efter en trimmad flakmoped i timmar på isiga vägar. Några av de bästa dagarna i mitt liv.
+1 fan vilka dagar alltså.. Minns vi hängde på en snowracer efter våra trimmade Honda MT5or och körde i nysnön på en camping, gjorde oss en riktig racingbana och körde hela dagar. Helt ensamma, inga problem, inget ansvar. Oj oj vilka minnen jag fick nu...
+1 fan vilka dagar alltså.. Minns vi hängde på en snowracer efter våra trimmade Honda MT5or och körde i nysnön på en camping, gjorde oss en riktig racingbana och körde hela dagar. Helt ensamma, inga problem, inget ansvar. Oj oj vilka minnen jag fick nu...
Vi körde omkring i villakvarteren hemma. Jag var riktigt lycklig i de stunderna. Helt livsfarligt. Underbart.
Vi körde omkring i villakvarteren hemma. Jag var riktigt lycklig i de stunderna. Helt livsfarligt. Underbart.
Haha, förbrukade ni också alla era vänners snowracers? De slipades ju ned på nolltid! :D
Verbatim
2009-11-08, 22:14
Kanske inte den roligaste saken jag någonsin gjort, fast vi gjorde samma sak, fast i en gammal trampebil. Bra tider.
Haha, förbrukade ni också alla era vänners snowracers? De slipades ju ned på nolltid! :D
Någon småsyskon fick sina pulkor hyffsat nedslipade. :)
Kanske inte den roligaste saken jag någonsin gjort, fast vi gjorde samma sak, fast i en gammal trampebil. Bra tider.
:)
Jag håller på att skriva en skitdum sak här, men får lägga band på mig själv hela tiden.. Skicka ett PM om ni vill veta.
kungconny
2009-11-08, 22:37
Skriv det bara här! Vi är inte känsliga :D
Skriv det bara här! Vi är inte känsliga :D
Nej, det blir bara tragiskt.
Nej, det blir bara tragiskt.
Det skall nog gå att förstöra tråden utan du avslöjar det.
...klottrare är kassa!
Det skall nog gå att förstöra tråden utan du avslöjar det.
...klottrare är kassa!
*rolleyes*
Åka på en skateboard i 50 knyck bakom en fyrhjuling på en risig asfaltsväg har inte jag gjort, men bevittnat:D Brutalt läskigt att se, men också kul på ett skruvat vis.
Det som är roligast i mitt liv kan jag inte säga, vet inte.
*rolleyes*
Dålig gissning antar jag. Fan. ;)
Att få sådär skrattanfall i 4 minuter så att man tillslut ligger på golvet och håller sig om magen för att den värker är ju småkul faktiskt. Annars kanske när man hittat ett riktigt bra ställe att köra runt med skotern på. Efter en orörd el-ledningsgata med fruktansvärt mycket pudersnö.
Att vara riktigt full är också riktigt skojj- oftast.
Ingen aning! Men det var jävligt grymt att åka runt men en polare i denna skönheten en vecka före sverige-premiären!
http://www.uncrate.com/men/images/2009/01/jaguar-xfr.jpg
Jaguar XFR V8 på 510HK. *drool* Sjukt störd känsla för oss två "vanliga" grabbar att stundom vråla, stundom glida, fram i en bil värd typ en och en halv mille. Växelpaddlar på ratten och ett jävla ryt under motorhuven. :D Det var sjuuuukt roligt!
Mestalla
2009-11-09, 00:48
Förmodligen studenten, bör inte gå in närmare på vad vi gjorde men skoj som fan var det.
Nelson81
2009-11-09, 01:39
lätt, när min dotter föddes. aldrig haft så mycket känslor i kroppen, tiden stod stilla och jag tappade talförmågan för första gången i mitt liv.
Roligaste... Vet inte, men första gången jag kom över electric retard ligger högt på listan :D
Fast det som egentligen är roligast varje gång jag spelat bra live. Det är en helt sjuk känsla.
hoppade fallskarm for ett par veckor sen, kunde inte sluta le i planet pa vagen upp och i luften pa vagen ner
Svårt att sätta fingret på endast en grej, men mötley crue live var bland de bästa hittills.
Självklart svar: Första gången jag åt svampar. Skrattade något fruktansvärt mycket i ca 4h! Helt sinnessjukt roligt ;D
Kommer inte på något bra förutom examen nu i juni, fast lite bittert att den inte resulterat i ett skit än :/ Men när den gjort det så...lol qft
Whistler
2009-11-09, 08:29
När jag satte 12 skott med .44 Magnum på 14 sekunder med omladdning.
Roligaste 72kr någonsin! :D
Degpekka
2009-11-09, 08:56
haha, wt? ;D
Verbatim
2009-11-09, 10:00
lätt, när min dotter föddes. aldrig haft så mycket känslor i kroppen, tiden stod stilla och jag tappade talförmågan för första gången i mitt liv.
Haha tänk att du skulle få barn, bättre namn på dottern är på hunden hoppas jag? :)
Ont: Svårt att säga en grejj, men all tid spenderat med Anna var bland den roligaste jag haft, all tid spenderad med Robin och Ellen har varit guld likaså. All tid spenderad där jag gjort något jag har brunnit för, oavsett vad det var för tillfället har varit underbar. Finns för mycket för att sätta fingret på någon enskild grejj. Semestrar eller konserter lägger sig inte i toppen dock.
shit..kan ju omöjligt säga en sak..men fy fan vad kul man hade i den oaktsamma, oansvariga åldern 14-16. Många sjuka kvällar och veckor man drömmer tillbaks till. Som när högstadieklassen åkte tlll Polen, det var sjukt kul. Var borta en vecka och åkte färja och gick på polska kroger. i efterhand förstår man att det var helt sjukt att lärarna lät oss springa ut på stan och göra vad vi ville ända in på nattkröken i warzawa och krakow, mkt kriminalitet och skit, kanske inte så bra för svenska 15 åringar att springa runt själva där, men fy fan vad roligt vi hade!
När jag satte 12 skott med .44 Magnum på 14 sekunder med omladdning.
Roligaste 72kr någonsin! :DHaha, slog mig först nu varför det sker så få mord här jämfört med i USA :)
aAoMNEQo4sQ
Larsson85
2009-11-09, 13:01
Mina fallskärmshopp.
von huff
2009-11-09, 14:17
Förmodligen studenten, bör inte gå in närmare på vad vi gjorde men skoj som fan var det.
+1 fast det var inte festandet som var roligt utan själva känslan att slippa skiten.
Om man sammanfattar dom två sista åren på gymnasiet med studenten som pricken över I'et så var det den roligaste tiden i mitt liv.
Nitrometan
2009-11-09, 15:31
Haha, slog mig först nu varför det sker så få mord här jämfört med i USA :)
Jag gillar Clintans variant på "Gun control".
"I believe in gun control. If there's a gun around - I want to be in control of it!"
Jag kan då för i världen inte säga den roligaste saken jag gjort utan det är snarare perioder misstänker jag?
De första 6 månaderna i England var grymt roligt samt de nästkommande 12.
Det första året att spela MUD var grymt roligt, varje dag.
Det första året, eller åren, att lira kvejk var grymt roliga.
Paddla kajak härom månaden var iofs jäkla trevligt, samt att mountainbikea lite här och där men grymt roligt vetefan? Mer njutning antar jag?
Att jobba equals less rolighet.
Ristretto
2009-11-09, 20:41
Köra skoter.
Jag kan då för i världen inte säga den roligaste saken jag gjort utan det är snarare perioder misstänker jag?
De första 6 månaderna i England var grymt roligt samt de nästkommande 12.
Det första året, eller åren, att lira kvejk var grymt roliga.
Paddla kajak härom månaden var iofs jäkla trevligt, samt att mountainbikea lite här och där men grymt roligt vetefan? Mer njutning antar jag?
Att jobba equals less rolighet.
Kvejk som i Quake?
Vilket?
Det roligaste jag har gjort innefattar oftast alkohol.
Åre, Storsjöyran, Hultsfred men även London var jävligt roligt!
Imperial War Museum är skiten :)
Elfsberg
2009-11-10, 00:19
I somras fick jag en ansiktsmassage när jag var så full att jag inte kunde gå. ALDRIG har jag skrattat så mycket.
För att inte tala om att snacka om vad som hände i mudden med polare som också spelade, varje dag.
---
Svårt att säga absolut roligaste men säkert någon resa ner till någon ö i medelhavet med gänget. Det är något visst med att sitta på en balkong i boxershorts och börja förfesta samtidigt som resten av hotellet har samma idé. Sedan när man börjar bli lite lullig börjar man göra sig i ordning och samlas på ett annat ställe med lite tjejer...
De resorna var så cheesy men samtidigt så jäkla roliga.
bear.flowertwig
2009-11-10, 01:12
Svårt att säga absolut roligaste men säkert någon resa ner till någon ö i medelhavet med gänget. Det är något visst med att sitta på en balkong i boxershorts och börja förfesta samtidigt som resten av hotellet har samma idé. Sedan när man börjar bli lite lullig börjar man göra sig i ordning och samlas på ett annat ställe med lite tjejer...
De resorna var så cheesy men samtidigt så jäkla roliga.
Mmm, känslan som ligger i luften då är svårslagen.
+ 1 på Krampe. Raderade just det jag höll på att posta.
Kvejk som i Quake?
Vilket?
Quake yes box! gibb gibb!
För att inte tala om att snacka om vad som hände i mudden med polare som också spelade, varje dag.
.
Jag känner åtminstone 3 personer vars gymnasieskolgång gick helt åt helvete pga MUD och aldrig kom igen sig. Å andra sidan har jag en känsla att det hade gått åt helvete för dom hursomhelst.
Själv gick mitt första år helt åt helvete men tog mig i kragen.
Muskelbyggaren
2009-11-10, 13:01
Lindrigt trippad i en fårhage på en sommarkväll.
Jag känner åtminstone 3 personer vars gymnasieskolgång gick helt åt helvete pga MUD och aldrig kom igen sig. Å andra sidan har jag en känsla att det hade gått åt helvete för dom hursomhelst.
Själv gick mitt första år helt åt helvete men tog mig i kragen.Nu kan jag faktiskt inte hålla mig längre, vad är detta MUD?
Själv vet jag inte. Som Trance säger så ligger medelhavsresorna högt men inte riktigt i toppen för mig. Kanske är det det jag gjort nu, flytta hit. Det är kul, men jag vet inte om jag har roligare här än hemma, det tror jag inte, däremot är det oerhört karaktärsbyggande och utvecklande på så många plan. Humor finns ju överallt, oavsett kultur och språk, men det är svårare att skämta här med bruten franska och ett folk som inte förstår ironi.
Jag tror det roligaste som jag kommer göra är det som händer till sommaren. Det blir sista sommaren med grabbarna från universitet hemma. Vi har varit 11 (!) grabbar hela tiden, alltid käkat lunch ihop, projektarbeten, resor, fester varje helg. Vilken bromance det har varit. Vi ska åka på road trip i USA i 3 veckor. Hyra bilar och köra runt. Sen blir det exjobb och skilda vägar :/
Så det kommer bli en helvetes resa :)
Raschmus
2009-11-10, 16:07
OnT: Jag vet inte. Varje lördag brukar vara riktigt kul, men sen har vi de där lördagarna som verkligen sticker ut. Dem är nog bland de roligaste jag vet.
Jag har en vän som numera sitter i rullstol med hjärnskada pga av samma lek.
Elfsberg
2009-11-10, 23:28
Jag har en vän som numera sitter i rullstol med hjärnskada pga av samma lek.
Hade han roligt då?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.