Visa fullständig version : Problem med Garmin Forerunner 305
delta_mats
2009-11-05, 19:52
Har just fått min pulsklocka och även varit ute och sprungit med den.
Nu har jag installerat den medföljande skivan och tänkte föra över data till datorn. Men så fort jag klickar på den lilla ikonen i nedre högra hörnet så poppar det upp ett fönster där det står. gStart, sen kan jag välja att ta emot historik. När jag väljer det alternativet kommer följande meddelande:
Microsoft Visual C++ ...
Runtime error!
This application has requested the runtime to terminate it in an unusual way.
Please contact the application´s support team for more information.
Någon som vet hur jag löser det här? Tänkte jag ställer frågan här eftersom redskapet ju är träningsrelaterat. Har provat installera om, prova felsöka men det gör ingen skillnad. Är rätt kass på datorer för övrigt.
Tanka hem senaste versionen från http://www.garmin.se/ (den på skivan är inte nyaste) först.
Fast det bästa programmet för att kolla sin statistik och gulla med grafer är http://www.zonefivesoftware.com/SportTracks/ imho :)
delta_mats
2009-11-05, 22:03
Laddade hem sporttracks. Verkar gå att få fram det mesta där. Tar nog tid innan man lärt sig allt:)
Personligen tycker jag att garmin kan vara lite slöa på att ge ut uppdaterade versioner av sina drivisar och program, det vållar problem när man t ex byter operativsystem. De har inte tagit fram någon enkel rutin för att föra över resultat mellan klockor heller, låt säga att jag skulle vilja låta en polare springa med min bästa tid på 5km som "hare" (funktionen heter Virtual Partner och är ett mysterium för mig). Det blir ett himla fixande och trixande med tcx-filer för att få det att fungera utan att få synkroniseringsfel i polarens klocka eller dator (TrainingCenter kan vara känsligt, i alla fall på Vista verkar det som).
Fast när man fått det att fungera... då älskar jag Garmin över allt annat :D
delta_mats
2009-11-05, 22:41
Personligen tycker jag att garmin kan vara lite slöa på att ge ut uppdaterade versioner av sina drivisar och program, det vållar problem när man t ex byter operativsystem. De har inte tagit fram någon enkel rutin för att föra över resultat mellan klockor heller, låt säga att jag skulle vilja låta en polare springa med min bästa tid på 5km som "hare" (funktionen heter Virtual Partner och är ett mysterium för mig). Det blir ett himla fixande och trixande med tcx-filer för att få det att fungera utan att få synkroniseringsfel i polarens klocka eller dator (TrainingCenter kan vara känsligt, i alla fall på Vista verkar det som).
Fast när man fått det att fungera... då älskar jag Garmin över allt annat :D
Jag är ju tämligen säker på att det är min skitdator som ställer till det. Men ska kolla med supporten om man inte kan fixa till så traningcenter börjar fungera. Tror jag nöjer mig med rätt basic grejer till en början. Är ju ingen riktig konditionsnörd för den delen heller:)
Jag är ju tämligen säker på att det är min skitdator som ställer till det. Men ska kolla med supporten om man inte kan fixa till så traningcenter börjar fungera. Tror jag nöjer mig med rätt basic grejer till en början. Är ju ingen riktig konditionsnörd för den delen heller:)
Iofs, fast man behöver ju inte vara konditionsnörd för att älska statistiken :)
Det smidigaste är ju om supporten kan fixa det, så slipper du trasslet :D
delta_mats
2009-11-06, 08:36
Fixade sig, uppenbarligen är det skivan det är fel på, många har haft samma problem. Jag laddade ner programmet från Garmins hemsida istället och då funkade training center. Men sporttrack verkar trevligare så jag kommer nog använda den mer.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.