Ballerna
2009-11-05, 19:41
Jag har nu i nästan två månader följt ett helkroppsprogram på gymmet och tycker det är så himla kul att jag gärna tränar åtminstone fem gånger i veckan. Dock har jag förstått att det inte är bra att köra helkroppsprogram så ofta och att ett splittat schema i så fall skulle passa bättre. Därför undrar jag om någon skulle kunna vara jättesnäll hjälpa mig att lägga upp ett splittat schema.
Syftet med min träning är främst att bygga upp styrka så att jag klarar av dansen bättre men också för få muskler eftersom jag tycker jag ser alldeles för spinkig ut i nuläget.
Kanske ska tillägga att jag även dansar sju gånger i veckan. Men vad gäller styrketräning är jag komplett nybörjare så ni får ursäkta om jag ställer dumma frågor eller liknanade.
Syftet med min träning är främst att bygga upp styrka så att jag klarar av dansen bättre men också för få muskler eftersom jag tycker jag ser alldeles för spinkig ut i nuläget.
Kanske ska tillägga att jag även dansar sju gånger i veckan. Men vad gäller styrketräning är jag komplett nybörjare så ni får ursäkta om jag ställer dumma frågor eller liknanade.