handdator

Visa fullständig version : Slimma till magen

Mallenn
2009-11-03, 23:18
Tjenare, kan tänka mig att det finns liknande trådar men jag hittade ingen när jag sökte.

Det är så att jag har alltid varit nöjd med hur min mage såg ut tills för ca ett halvår sedan. Jag har alltid varit en smal kille så jag har väll lättare att få en synligt vältränad mage. (18år, 71kg , 185cm)
Men nu så har det börjat samlas lite fett kring magen som jag inte får bort, och magrutorna syns inte lika bra längtr. Visst det är inte mycket, men jag vill ha magen som jag hade för 1,5 år sedan. Jag har slappat efter lite med träningen måste jag erkänna men jag är villig att ta tag i det ordentligt igen.

Eftersom jag har fått lite problem med längdryggen så undrar jag vilka övningar som är skonsamma mot ryggen och som bränner fett. (kanske statiska som gäller?) Det är mest nedre delen av magen som behöver hjälp.

Ps: Jag tränar på gym så jag har tillgång till det som finns på Friskis och Svettis ;)

Commando1980
2009-11-03, 23:22
du har väl blivit lite tjockare (tjock är du dock inte).

Commando1980
2009-11-03, 23:24
vill du 'slimma' magen så lägg dig på ett kalorieunderskott. gärna i kombination med styrketräning.

dellan
2009-11-04, 16:44
Bränna fett gör man inte genom specifika övningar. Det gör man genom kaloriunderskott. Alltså äta mindre än vad du förbrukar.

Slufsbuk
2009-11-04, 20:34
Tjenare, kan tänka mig att det finns liknande trådar men jag hittade ingen när jag sökte.

Det är så att jag har alltid varit nöjd med hur min mage såg ut tills för ca ett halvår sedan. Jag har alltid varit en smal kille så jag har väll lättare att få en synligt vältränad mage. (18år, 71kg , 185cm)
Men nu så har det börjat samlas lite fett kring magen som jag inte får bort, och magrutorna syns inte lika bra längtr. Visst det är inte mycket, men jag vill ha magen som jag hade för 1,5 år sedan. Jag har slappat efter lite med träningen måste jag erkänna men jag är villig att ta tag i det ordentligt igen.

Eftersom jag har fått lite problem med längdryggen så undrar jag vilka övningar som är skonsamma mot ryggen och som bränner fett. (kanske statiska som gäller?) Det är mest nedre delen av magen som behöver hjälp.

Ps: Jag tränar på gym så jag har tillgång till det som finns på Friskis och Svettis ;)

finns ju hur många övningar som helst.. kör plankan och alla varianter på den vettja! skit i maskinera! kötta mage med din(a) polare, hjälp varandra!

ps. välkommen till slufsbuk klubben :)

Toby Asp
2009-11-04, 20:51
finns ju hur många övningar som helst.. kör plankan och alla varianter på den vettja! skit i maskinera! kötta mage med din(a) polare, hjälp varandra!

ps. välkommen till slufsbuk klubben :)

Det är dock fortf kaloriunderskott som gäller för att få fram "rutorna".

Slufsbuk
2009-11-04, 21:01
Det är dock fortf kaloriunderskott som gäller för att få fram "rutorna".

japp så är det ju faktiskt men det skiter jag fullständigt i! :)

Christyle
2009-11-05, 01:15
yepp tung styrke träning kaloriunderskott låg carb intag högt proteinintag sist men icke minst få hjärtat o slå genom cardio spinn whatever

ElecTr0n
2009-11-05, 03:22
Cardio i kombination med massa olika magövningar, statiska såväl som vanliga situps och crunchies fungerar hur bra som helst tycker jag!

Deroferallt
2009-11-05, 20:27
En sån tråd letade jag =)
NU jävlar ska magen grovhuggas, sen trimmas :)

Tack o Bock!