Visa fullständig version : Skumt samtal från granne
The Cure
2009-11-01, 19:09
Fick ett "intressant" samtal för ca en timme sedan:
*Dolt nummer*
Jag: Ja det är __
Arg gubbe: *Snubblar fram några ord som låter som en hotelse*
Jag: Vad sa du?
Arg gubbe: Jag vill sova nu!!!... *mumlar igen något*... det är ett jävla oväsen hos dig!!!
Jag: Vad fan snackar du om?
Arg gubbe: *Klick*
Har varit bortrest i två dagar och kom hem för några timmar sedan. Under denna tid har jag suttit tyst vid datorn med undantag av ett toabesök. Aldrig haft några problem med grannar tidigare men det här var ju fan skumt?
Någon som varit med om något liknande?
Kan det va felringing eller kände du igen grannens röst?
Three pigs
2009-11-01, 19:13
Haha vad fan? Säker på att det var grannen?
Kan ju ha varit någon annan granne som gjorde oväsen, men trodde att det var du.
Var bor du någonstans? Vilken stadsdel?
mattilainen
2009-11-01, 19:16
haha, hoppas det löser sig och att det var en felringning
The Cure
2009-11-01, 19:18
Kan det va felringing eller kände du igen grannens röst?
Kan ha varit grannen över eller under min lgh men svårt att säga... han pratade satans fort och högt. Men visst kan det också ha varit felringning men isf borde han ha hört att namnet inte stämde när jag svarade.
Var bor du någonstans? Vilken stadsdel?
Hurså?
Var en man och sätt upp en lapp i trapphuset/hissen.
Supermanligt.
Stör du dig verkligen på det tycker jag att du ska gå till den misstänkte och knacka på. Om du känner igen rösten, så förklara att han misstagit sig på granne, och att du inte tycker att det är OK att ringa och hota dig. Ta med dig en kompis om det känns bättre, men uppträd sakligt och vänligt. Men det kanske är bäst att vänta tills han vaknar? ;)
hahavaffan
2009-11-01, 19:57
Det KAN ju ha varit Radiotjänst.
vicarious
2009-11-01, 19:57
haha, +1
LunaSpice
2009-11-01, 20:02
Fick ett "intressant" samtal för ca en timme sedan:
*Dolt nummer*
Jag: Ja det är __
Arg gubbe: *Snubblar fram några ord som låter som en hotelse*
Jag: Vad sa du?
Arg gubbe: Jag vill sova nu!!!... *mumlar igen något*... det är ett jävla oväsen hos dig!!!
Jag: Vad fan snackar du om?
Arg gubbe: *Klick*
Har varit bortrest i två dagar och kom hem för några timmar sedan. Under denna tid har jag suttit tyst vid datorn med undantag av ett toabesök. Aldrig haft några problem med grannar tidigare men det här var ju fan skumt?
Någon som varit med om något liknande?
Högljudda toabesök?
Måste helt enkelt vara de där berömda sjunkbomberna. Kan bli rejäla smällar, både vid avfyrning och nedslag.
Han kanske hörde att någon hade slängt sig upp från soffan och gjort millitärpressar på 100 kg ouppvärmd och sen bara slängt ner skivstången i marken och lagt på 150 till och börjat marklyfta så hela golvet dånar!?
Känner igen situationen lite. Har en gammal a-lagare under mig. Det har hänt ett par gånger att han gapar nedifrån sig att jag ska sluta dra möbler hela nätterna (pga tillfälligt boende begränsar sig möblemanget rejält). Han har även frågat mig när jag träffat honom ute och snabbt kommit med följdfrågan "skjutsar du mig till systemet?" när jag svarar nej. Detta händer endast när han är tankad, i övrigt är han trevlig. Han är dock alltid tankad. Hört rykten om att han nu blivit uppsagd. Förståeligt men samtidigt lite tragiskt.
The Cure
2009-11-01, 20:24
Stör du dig verkligen på det tycker jag att du ska gå till den misstänkte och knacka på. Om du känner igen rösten, så förklara att han misstagit sig på granne, och att du inte tycker att det är OK att ringa och hota dig. Ta med dig en kompis om det känns bättre, men uppträd sakligt och vänligt. Men det kanske är bäst att vänta tills han vaknar? ;)
Det var en granne som stökade runt ganska hårt när jag åkte hemifrån så det är väl inte omöjligt att denna har hållit igång under helgen och retat upp de andra i huset som nu tror att det är jag.
Stör mig inte överdrivet mkt på det men han kan ringa till rätt person nästa gång.
Högljudda toabesök?
:D
Är iofs ganska lyhört här så man hör när grannen går på skitan men att gnälla på ett toabesök vid femtiden en söndag känns lite långsökt men vem vet, finns ju folk till allt
shadowfire
2009-11-01, 20:30
hahahahh... världsklass
Nej det MÅSTE vara radiotjänst. Vem skulle det annars vara?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.