handdator

Visa fullständig version : Vackert snorkelställe

Gosti123
2009-10-29, 20:27
Vilket land tycker ni jag ska besöka där det är vackert att snorkla?

Egypten har jag hört ska vara väldigt fint. Ni som har varit där tycker ni hurghada eller sharm el sheikh är vackrast under vattnet?

Tror dock inte det är så många som har varit där, men om det finns någon.

Ingrosso
2009-10-29, 20:28
Jag måste säga Thailand... Eh aldrig vart där dock, men finns killar som ser ut som tjejer!

Där finns det iaf vackra "kvinnor" som kanske simmar runt.

Frantic
2009-10-29, 20:31
Jag jobbar som snorkelguide i för Colona i El Gouna (Egypten) och du får gärna komma och snorkla med mig. Den här veckan har jag simmat med både delfiner, sköldpaddor och bläckfiskar.

Gosti123
2009-10-29, 20:37
F*n va häftigt det låter!

1. Är el gouna det bästa dykstället i egypten enligt dig? Är det vackert?

2. Har du något tips så man kan hålla andan länge under vatten?

3. Så du guidar andra hur man snorklar, hur går det till då? (väldigt intresserad).

4. För att simma med sköldpaddor och delfiner, måste man långt ut i vattnet? Eller när ni snorklar, hoppar ni av från en båt då?

Grymt fascinerad!

Frantic
2009-10-29, 20:48
Vi åker alltid till rev som ligger strax över en timme med båt utanför El Gouna. Våra ställen är mycket bra.

Slappna av. Träna.

Jag instruerar innan och är sedan med och guidar i vattnet.

Som sagt så åker vi alltid båt ut till våra rev som ligger en bit ut. Många dykcenter i hurghada åker till samma platser. Jag har lite bråttom nu men svarar mer imorrn.

just me
2009-10-29, 20:49
Jag ska till Thailand o dyka nu... Kan rekomendera Similian Island. Har snorklat där innan o var typ en meter från en sköldpadda som var runt 1 meter lång. :) Koh Tao är oxå helt ok att snorkla/dyka vid.

L Johnsson
2009-10-29, 20:55
En vän till mig var i Australien och snorklade och sa att där var himla fint.