Logga in

Visa fullständig version : Ny träningstid....nya mattider?

austria
2009-10-29, 09:07
Jag brukar alltid styrketräna efter jobbet vid 17-tiden. Går sedan hem och äter middag. Senare på kvällen brukar jag ta ett kvällsmål. Det här har funkat väldigt bra, jag äter på bestämda tider och känner att jag har energi hela dagarna och på gymmet.

Nu är det så att jag kommer träna lite senare på kvällen, runt 20:00. Kan jag fortsätta med samma mål på samma tider ändå?
Spelar det någon roll om jag äter det stora målet (middag) innan träning och det mindre (kvällsmål) efter? Eller spelar det ingen roll eftersom jag i slutändan får i mig samma energimängd under dygnet?

Jag fortsätter gärna att äta som tidigare, då det passar bra med resten av familjen. Samtidigt vill man ju försöka vara optimal när det gäller träningen.

Kvällsmålet brukar bestå av Proteindrink med med mjölk och havragryn och 2 hårda mackor med ägg och mjukost.

Udd3n
2009-10-29, 09:16
Jag hade helt klart bytt plats och tagit det "stora målet" med mat efter träningen. Sen om det spelar så stor roll i praktiken är väl en annan sak. Men jag personligen hade tyckt det känts bättre.

z_bumbi
2009-10-29, 09:20
Ja det funkar att behålla måltiderna i den ordningen, ev kommer du att märka att du är hungrigare efter träningen men det är lätt ordnat att äta mer då.

austria
2009-10-29, 09:21
Jag hade helt klart bytt plats och tagit det "stora målet" med mat efter träningen. Sen om det spelar så stor roll i praktiken är väl en annan sak. Men jag personligen hade tyckt det känts bättre.

Ja, så tänkte jag också direkt, men frågan är om det spelar någon roll i praktiken. Som jag skrev så funkar dom här målen och tiderna så bra med resten av familjen.

Apos78
2009-10-29, 11:02
Välj det mest praktiska alternativet. Som du säger är det att köra på som tidigare. Du kommer att känna om du behöver lite extra efter träningen och då är det bara att förlägga lite mer mat där och ev dra ned lite innan. Att helt flytta mattiderna känns som overkill, särskilt då det finns andra i hushållet.

Fredrik_S
2009-10-29, 11:37
Spelar nog ingen eller marginell roll i praktiken.
Testa ett tag och se om du presterar bra i gymet, det är det viktigaste.